Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Strategický šéf VW končí, místo elektrických aut se chce věnovat něčemu úplně jinému
12.3.2021 | Petr Prokopec
Snad ne odpor k elektrickým autům, ale nepřímé dopady koronaviru vedly Michaela Josta k tomu, že si uvědomil limity své současné práce a zamířil jinam.
Zatímco před koronavirem mohla většina lidí o práci z domova pouze snít, s příchodem pandemie se z „home office” stal pro spoustu z nás nový standard. Zda tomu ještě někdy bude jinak, je pro tuto chvíli otázkou, její řešení však necháme být. Z kanceláří do svých domů zamířili lidé po celém světě a jedním z nich byl i Michael Jost, strategický šéf koncernu VW a klíčová osoba v oblasti elektrifikace aut. Právě u něj je jasné, že se do kanceláří ve Wolfsburgu nevrátí, a pokud ano, pak maximálně již jen jako host.
Jost totiž oznámil, že VW Group opouští, a to v důsledku oné práce z domova. V uplynulých měsících si prý uvědomil, že chce trávit více času se svou rodinou. Dle svých slov ji od roku 1996 vídával pouze o víkendech, a tak se dá pochopit, že mu nové pořádky zavoněly.
Jen rodině se nicméně Jost věnovat nehodlá, přičemž ve výsledku ani úplně nepřeruší veškeré vazby na VW Group. Jeho novou štací se totiž stává společnost Silent Yachts, o které byla řeč před nedávnem. Právě této loďařské firmě bude totiž Volkswagen dodávat svou platformu MEB vyvinutou pro elektromobily, stejně jako elektrické pohonné jednotky. Za touto spoluprací přitom stojí mimo jiné právě Jost, kterého nejspíše nadchla nejen nová výzva, ale i uvolněnější prostředí.
„Od roku 1996 jsem vedl rodinný život pouze o víkendech. Nyní mě koronavirus přivedl domů a my si uvědomili, že můžeme žít šťastněji pohromadě. Nyní jsem tedy se svou rodinou a u ní chci i zůstat. Všem děkuji a omlouvám se, pokud toho někdy bylo až příliš,“ uvedl Jost na svém webu. Zároveň dodal, že rodina jej od nově nalezené vášně neodrazuje, ale naopak je nadšená tím, že ji s ním může sdílet. S bývalými kolegy se pak Jost chce potkávat jak na silnici, tak hlavně na moři.
My už jen dodáme, že u VW Group začal Jost pracovat v roce 2010, a to jako šéf produktové strategie. O pět let později přesídlil na stejnou pozici do Wolfsburgu, v roce 2018 pak byl jmenován globálním strategickým šéfem celého koncernu. Zároveň začal dohlížet na elektrický vývoj, právě pod něj tak spadala třeba ona platforma MEB. Nyní jej zastoupí Gernot Döllner, viceprezident produktové linie Porsche Panamera, který je prý již s celou věcí obeznámen.
Michael Jost končí u VW Group, místo koncernových elektromobilů se chce věnovat rodině a jachtám. Konkrétně těm postavených z koncernových komponentů. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch