Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
24.2.2021 | Petr Prokopec
Mohlo by se zdát, že dnes stěží bude existovat auto, které se u dealerů neohřeje a pokud, půjde spíše o některý z levnějších vozů. Jenže realita je alespoň v USA přesně opačná - taháky existují a jsou to spíše dražší než levnější modely.
Nákup automobilu představuje pro většinu domácností druhý největší výdaj po pořízení bydlení. Není tedy překvapivé, že s příchodem koronavirové pandemie a na ni navazujících problémů došlo v mnoha rodinách na proškrtání seznamu priorit a koupě nového auta byla často první položkou, která byla vymazána. Tedy v případě běžných zákazníků a mainstreamových vozů. Pokud ovšem přijde řeč na dražší auta, tam takový pokles poptávky evidován není. Nakonec tedy nepřekvapí, že právě tyto vozy jsou momentálně těmi nejrychleji prodávanými.
Na tuto situaci upozornil firma iSeeCars, která prozkoumala detaily prodeje více než 1,2 milionu nových či ojetých aut, jež získaly svého majitele v průběhu letošního ledna. Přitom zjistila, že ojetiny jsou aktuálně žádány daleko více, neboť v průměru trvá 38,9 dne, než se prodají - u nových vozů jde o 46,2 dne od zařazení do nabídky. Nejrychleji prodávaný nový vůz se pak prodá čtyřikrát rychleji než průměr, zatímco u ojetin je to 1,5krát rychleji.
Vrchní analytik společnosti Karl Brauer přitom poukázal na skutečnost, že statistikou výrazně zamíchaly současné poměrně vysoké slevy, s jakými jsou vozy prodávány. Díky tomu si je mohou dovolit i lidé, kteří by na ně jinak neměli - a jakkoliv jde o zákazníky, kteří často žijí od výplaty k výplatě, řada z nich se jednoduše hecla, neboť lepší příležitost k levné koupi nového vozu již přijít nemusí. To platí i u ojetin, které začínají být dražší než kdy dříve.
V případě nových aut je lídrem Chevrolet Corvette, což nepřekvapí, neboť americká automobilka je zavalena objednávkami a když už nějaké auto na skladě je, třebaže za vyšší cenu, zmizí rychle. Legendární sporťák je přitom jedním z mála klasických osobních vozů, jež narušily hegemonii SUV. Z dvacítky nejrychleji prodávaných aut jich zvýšený podvozek má hned patnáct. Zbývající pětici pak kromě Corvette tvoří Lexus IS300 a IS350, Genesis G80 a Toyota Sienna. Poslední zmíněný vůz je přitom nemalým překvapením, neboť jde o minivan. Nicméně Japonci zástupce uvadající třídy výrazně modernizovali, načež v showroomech tráví jen 19,1 dne.
Přesunout se můžeme k ojetinám, kterým vládne Hyundai Palisade. To ovšem již nemizí z bazarů tak rychle jako Corvette ze showroomů, na nalezení nového majitele potřebují prodejci v průměru 26,2 dne. To je ve výsledku ještě delší doba než v případě Subaru Forester, které mezi novými vozy zastává s 23,6 dny dvacátou pozici. Nicméně zatímco mezi novinkami je rozptyl takřka dvou týdnů, u ojetin jde o pouhých pět dní.
Také v tomto případě se ukazuje, že typičtí současní kupci nemají hluboko do kapsy, neboť mezi dvacítkou nejlepších najdeme opět Corvette, tentokráte s průměrnou cenou 67 308 USD (1,4 mil. Kč). Ještě dráže pak zájemce vychází ojeté Porsche 911 (126 892 USD/2,7 mil. Kč) nebo Mercedes-Benz třídy G (137 073 USD/2,9 mil. Kč). Nicméně navzdory tomu se německé SUV zvládá prodat za 28,7 dne, zatímco sporťák z Zuffenhausenu potřebuje 29,5 dne. Tedy o den méně než šestkrát levnější Mazda MX-5.
Nejrychleji prodávaná nová i ojetá auta v USA v lednu 2021


Zdroj dat: iSeeCars, Grafika: Autoforum.cz



Lídrem mezi novinkami stal Chevrolet Corvette, o který je stále neskutečný zájem. Foto: Chevrolet



Mezi ojetinami pak vládne Hyundai Palisade, tedy SUV, které přišlo na trh teprve v roce 2018. Jeho rychlému prodeji přitom nebrání ani stížnosti zákazníků na zapáchající interiér. Foto: Hyundai
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
