Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně

Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně

1.3.2011 | Mirek Brokeš | 6 příspěvků

Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.

Již dnes ráno se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes automatickou převodovku typu CVT pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.

Znalcům se teď asi kroutí uši, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod úrovní motoru a za ním. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou.


Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 1 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 01Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 2 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 02Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 3 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 06

To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu. Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 84 x 90 mm se jedná o naddčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Maximálním výkonem 148 k při 6 000 ot./min ale ve spojení se sportovním kupé rozhodně neoslní. Je ale možné, že Subaru připravuje něco lepšího. A když ne, jistě pomůže nějaký úpravce a vymyslí, jak pod vysokou kapotu dostat třeba kompresor.

Rozměry ani hmotnost zatím neznáme, jediným oficiálním číslem je rozvor. Přesně 2 570 mm v kombinaci s relativně krátkými převisy Toyoty FT-86 II naznačuje, že by se auto mohlo s délkou vejít do 4 metrů. Interiér tedy bude dvoumístný, maximálně v uspořádání 2+2.

Zanechme ale spekulací, jsem přesvědčen, že se zanedlouho dozvíme mnohem více, během zítřka vám nabídneme i živé fotografie ze Ženevy. Produkční verze by totiž měla ke slovu přijít už v příštím roce.

Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 4 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 03Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 5 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 04Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 6 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 05Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 7 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 07Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 8 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 08Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 9 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 09Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně - 10 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 10
Subaru Boxer Sports Car Architecture

Mirek Brokeš

Diskuze 6 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše