Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ 2017: facelift dorazil na český trh, už jen v jednom provedení
27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé si nově můžete pořídit pouze ve verzi Sport, ani ta ale nedostala vyšší výkon, jako japonská a americká verze téhož.
Na sklonku loňského roku jsme zjistili jeden neočekávaný, ale o to smutnější fakt. Na českém trhu je prakticky mizivý zájem o Toyotu 86 GT. Navíc to není problém jen u nás, GT 86 se v Evropě neprodává dobře prakticky nikde. U nás si stejně jako třeba v Nizozemsku si japonské koupil za celých loňských dvanáct měsíců jen jeden jediný člověk, což je žalostně málo. Vůbec bychom se proto tuzemskému zastoupení nedivili, kdyby přistoupilo k jistému omezení prodeje. Tentýž krok ale rozhodně nečekáme od Subaru.
Spřízněné BRZ má zjevně v místních končinách více fanoušků než sportovní Toyota, neboť za rok 2016 tu máme dvacet registrací. Stejně to vypadalo předloni, zatímco po GT 86 v tomtéž období sáhli pouze čtyři lidé. Je tedy evidentní, že zatímco „mateřská“ verze je u nás propadákem, ten „druhý v pořadí“ si na poměry tohoto modelu může výskat.
Můžeme navíc doufat, že letos by zájem o BRZ mohl ještě narůst. To si stejně jako GT 86 odbylo facelift, který se věnoval vzhledu i mechanice. Bohužel, o zesílení bloku motoru a s tím souvisejícím navýšením výkonu na 205 koní se Subaru postaralo pouze na americkém a japonském trhu. V Evropy má kupé stejný výkon jako verze před faceliftem, tedy 200 koní.
Stejná je i jízdní dynamika, tedy akcelerace z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 226 km/h u verze s manuální převodovkou. K mání je dále i podivně poskládaný automat, v jeho případě je ale třeba počítat se zhoršením o šest desetin, respektive šestnáct kilometrů v hodině. Normovaná spotřeba byla vyčíslena na 7,8 litru, respektive na 7,1 l/100 km.
V rámci faceliftu byla změněna přední část karoserie, která má navodit dojem širokého a nízkého vozu. Dorazily také plnohodnotné čelní LEDkové světlomety, které se u produkčního modelu Subaru objevují vůbec poprvé. Dále tu pak máme ještě jiné zadní křídlo či nový design desetipaprskových 17palcových kol. Ty ale nadále obouvají pneu o rozměru 215/40.
Do interiéru Subaru dalo nový volant a audio systém Clarion, který doplňuje 6,2palcový displej. Kromě toho BRZ dostalo i přepracovaný podvozek s odlišnou charakteristikou pružin, jiným uložením ramen a novými tlumiči Sachs. Vše pak doplňuje nový režim stabilizace s názvem Track, který má dávat řidiči větší prostor pro vlastní práci.
Na českém trhu za kupé s manuálem dáte 814 000 Kč, verze s automatem je o čtyřicet tisíc korun dražší. Příplatková výbava je pak velmi sporá a počítá pouze s jedním prvkem, a sice barvou karoserie, kdy se za jiný než červený odstín přihazuje 12 tisíc korun.
Vůči minulosti jde tak jen o nepatrné zdražení, byť zákazníci se musí připravit na jisté omezení spočívající v nabídce jediné výbavy Sport. Ta je ovšem opravdu našlapaná, jak lze zjistit v oficiálním ceníku (PDF, 229 kB). Navíc se dá předpokládat, že Subaru jistě ví, co činí - základní provedení se nutně neprodávalo téměř vůbec.
Subaru BRZ dostalo v rámci faceliftu do vínku celou řadu změn, výkon se ovšem navýšil pouze u americké a japonské verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva