Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru chystá novou generaci motorů boxer, budou menší a výkonnější než kdy dříve
20.7.2020 | Petr Prokopec
Motory na benzin a naftu neřekly poslední slovo, místo dožívání čeká mnohé z nich nový život. Příkladem budiž legendární boxery japonského Subaru, už příští rok dostanou zcela novou generaci.
Stávající pohled na nabídku Subaru musí být pro zapřísáhlé fanoušky značky tak trochu bodnutím u srdce. Kvůli přísnějším emisním limitům z Evropy zmizel naprostý vrchol v podobě WRX STI a zakrátko totéž čeká také kupé BRZ, v jehož případě víceméně dochází už jen na doprodej přidělených vozů. Poté ty nejzajímavější vozy zmizí, naštěstí ale pouze dočasně. Subaru totiž pracuje na nových pohonných jednotkách, které nebudou pouze úspornější, ale nabídnou rovněž výkon, jaký tu ještě nebyl.
Ještě než se ovšem zadíváme do budoucnosti, je na chvíli třeba návrat do minulosti. Historie Subaru je přitom spojená hlavně s plochými čtyřválci, jejichž objem se pohyboval od jednoho do 2,5 litrů. Jakkoliv nicméně třeba u takové rodiny FB došlo na zvýšení zdvihu a snížení vrtání nebo nahrazení rozvodového řemene řetězem, emise stále neklesly na takovou úroveň, aby se Evropská unie na vozy značky dívala se zalíbením. Byť došlo rovněž na implementaci přímého vstřikování či odlehčení pístů.
Automobilka proto dle informací japonského webu CarSensor měla pracuje na nové generaci pohonných jednotek, jenž by se měly začít pod kapotami vozů Subaru objevovat od příštího roku. Všechny přitom budou disponovat přeplňováním, což znamená, že atmosférické plnění se u značky stává minulostí. Platí to i v případě kupé BRZ, jehož nová generace se tak logicky posune na potravním řetězci o trochu výše. To ale zřejmě nevyhnutelně přinese také zdražení.
Na ceny je samozřejmě ještě trochu brzy, ostatně nejasné jsou veškeré detaily spojené s novými agregáty. Nicméně základní jedna-pětka, jenž má nahradit dvoulitrovou atmosféru, by měla dorazit se 150 koňmi. Nad ní se pak postaví 1,8litrový čtyřválec, který by měl nabídnout až 270 koní. Jednotka s takovým objemem se přitom do nabídky Subaru vrací po více než dvaceti letech, v té době nicméně agregát produkoval s ohledem na atmosférické plnění mnohem nižší výkon.
Absolutním vrcholem se pak u Subaru stane nový 2,4litrový čtyřválec, jenž by v případě „slabší“ varianty měl nabízet 280 koní. Právě toto provedení by přitom mohlo pohánět také BRZ, jednotku tak zjevně bude možné spojit s pohonem zadních i všech čtyř kol. Jen s druhou alternativou pak bude spojena silnější verze, jenž bude disponovat 330 až 405 koňmi. Tento motor by primárně mělo dostat Subaru WRX STI, skončit ale může i v dalších modelech.
Značka přitom počítá s tím, že kromě přeplňování bude novým motorům k vyšším výkonům i nižším emisím napomáhat také elektrifikace. Podrobnosti nicméně v tomto ohledu rovněž chybí, jakkoliv u vrcholné dva-čtyřky nejspíše již půjde o plnohodnotný či dokonce dobíjecí hybrid. Méně výkonné agregáty by ovšem mohly dorazit v mild-hybridní specifikaci.
Subaru chystá novou rodinu pohonných jednotek typu boxer, spalovacím motorům zjevně ještě zdaleka neodzvonilo. Ilustrační foto: Subaru
Zdroj: CarSensor
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva