Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize

Současná generace Imprezy končí. A aby nám to bylo patřičně líto, divize STi stvořila na rozloučenou verzi z toho nejlepšího, co skladuje v regálech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize

25.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současná generace Imprezy končí. A aby nám to bylo patřičně líto, divize STi stvořila na rozloučenou verzi z toho nejlepšího, co skladuje v regálech.

Protesty Peugeotu proti nule uprostřed tentokrát snad nehrozí. Kromě toho, že Subaru Tecnica International postaví jen 300 kusů, všechny jsou určené výlučně pro Japonsko. Nedostalo se dokonce ani na tradičního odběratele specifických edic japonských značek, Británii. Ale i kdyby FHI export posvětilo, možná by už nebylo co vyvážet. Třetina těchto aut se představí v ještě „speciálnějším” paketu NBR Challenge, který má být vzpomínkou na vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, a všech sto vozů již zná svého majitele.

V této chvíli můžete mít skrze rychlého dovozce nebo kontakt přímo v Japonsku maximálně standardní Imprezu S206, i když „standardní“ je ve spojení s tímto strojem více než relativní výraz. Začít bychom mohli třeba u mechanických dílů. Výjimečné Subaru dostalo stavitelné tlumiče Bilstein s laděnými pružinami STi. K tomu upravená ramena zadního zavěšení, pomocné „stabilizátory“ úchytů podélných ramen přední nápravy zlepšující stabilitu při zatáčení, přední rozpěru, čepy známé pod označením uniball a šasi navíc doplňují brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. S206 jezdí na stříbrných kovaných devatenáctkách, které jsou v případě verze NBR v černém eloxu.

Barva kol ale není jediným rozlišovacím detailem paketu Nürburgring Challenge. Kromě takřka povinných nálepek se siluetou Zeleného pekla dostanete karbonovu střechu a dvoustupňově nastavitelné křídlo na kufru vyrobené převážně ze stejného materiálu. K oběma variantám - S206 i S 206 NBR - získáte hliníkovou přední kapotu, hlubší přední nárazník, výdechy na předních blatnících a výchozí typ má malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.

S uplatněním znalostí japonských inženýrů se nešetřilo ani v motorovém prostoru. Podle Subaru provedli ještě přesnější vyvážení pístů, ojnic a klikové hřídele s cílem zvýšit nejvyšší otáčky. Rovněž byla přeprogramována řídicí jednotka, zesíleno nasávání s přepracovaným filtrem a redukován protitlak ve výfukovém systému změnami v tlumiči a turbo typu twin-scroll dostalo nová ložiska. Tato práce, včetně instalace většího mezichladiče, přinesla zvýšení výkonu plochého dvoulitru z 300 na 320 koní a maximální točivý moment se posunul ze 407 na 431 newtonmetrů. Subaru kromě toho slibuje rychlejší odezvu na plyn a více síly v nízkých a středních otáčkách.

Ti šťastnější z příznivců Subaru budou sedět v nových sedačkách Recaro čalouněných perforovanou alcantarou, poutat se červenými pásy a sahat na kůži potažený volant STi nebo rudé startovací tlačítko. Výjimečnost jejich vozu jim bude permanentně připomínat dvě plakety: jedna s logem S206 a druhá se pořadovým číslem x/300, která se opakuje také v motorovém prostoru. Že půjde o výjimečný automobil, ale nedokládá jen nějaká tabulka s číslem, ale také sdělení Subaru, které jej prohlásilo za „korunu všech aut laděných divizí STi“.

Pro většinu z místních potenciálních zájemců platí, že lze jen litovat a čekat, jak bude vypadat „estéíčko” postavené na základech nové generace Imprezy. Nebo ještě sáhnout po té současné bez zmíněných úprav, kterou jsme pro vás kdysi podrobně otestovali.


Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 1 - Subaru Impreza STi S206 01Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 2 - Subaru Impreza STi S206 02Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 3 - Subaru Impreza STi S206 03Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 4 - Subaru Impreza STi S206 04Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 5 - Subaru Impreza STi S206 05Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 6 - Subaru Impreza STi S206 06Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 7 - Subaru Impreza STi S206 07Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 8 - Subaru Impreza STi S206 08Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 9 - Subaru Impreza STi S206 09Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 10 - Subaru Impreza STi S206 10Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 11 - Subaru Impreza STi S206 11Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 12 - Subaru Impreza STi S206 12Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 13 - Subaru Impreza STi S206 13Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 14 - Subaru Impreza STi S206 14Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 15 - Subaru Impreza STi S206 15Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 16 - Subaru Impreza STi S206 16Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 17 - Subaru Impreza STi S206 17Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 18 - Subaru Impreza STi S206 18Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 19 - Subaru Impreza STi S206 19Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 20 - Subaru Impreza STi S206 20Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 21 - Subaru Impreza STi S206 22Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 22 - Subaru Impreza STi S206 23Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 23 - Subaru Impreza STi S206 24Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 24 - Subaru Impreza STi S206 25Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 25 - Subaru Impreza STi S206 26Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 26 - Subaru Impreza STi S206 27Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 27 - Subaru Impreza STi S206 28Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 28 - Subaru Impreza STi S206 29Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 29 - Subaru Impreza STi S206 30Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 30 - Subaru Impreza STi S206 31Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 31 - Subaru Impreza STi S206 32Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 32 - Subaru Impreza STi S206 33Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 33 - Subaru Impreza STi S206 34Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 34 - Subaru Impreza STi S206 35Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 35 - Subaru Impreza STi S206 36Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 36 - Subaru Impreza STi S206 37Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 37 - Subaru Impreza STi S206 38Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 38 - Subaru Impreza STi S206 39Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 39 - Subaru Impreza STi S206 40Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 40 - Subaru Impreza STi S206 41Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 41 - Subaru Impreza STi S206 42Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 42 - Subaru Impreza STi S206 43Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 43 - Subaru Impreza STi S206 44Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 44 - Subaru Impreza STi S206 45Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 45 - Subaru Impreza STi S206 46Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 46 - Subaru Impreza STi S206 47Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 47 - Subaru Impreza STi S206 00Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 48 - Subaru Impreza STi S206 48Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 49 - Subaru Impreza STi S206 49Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 50 - Subaru Impreza STi S206 50Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize - 51 - Subaru Impreza STi S206 51
Úprava motoru nebyla nejdůležitější. Největší změny provedla automobilka na podvozku

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše