Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize
25.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Současná generace Imprezy končí. A aby nám to bylo patřičně líto, divize STi stvořila na rozloučenou verzi z toho nejlepšího, co skladuje v regálech.
Protesty Peugeotu proti nule uprostřed tentokrát snad nehrozí. Kromě toho, že Subaru Tecnica International postaví jen 300 kusů, všechny jsou určené výlučně pro Japonsko. Nedostalo se dokonce ani na tradičního odběratele specifických edic japonských značek, Británii. Ale i kdyby FHI export posvětilo, možná by už nebylo co vyvážet. Třetina těchto aut se představí v ještě „speciálnějším” paketu NBR Challenge, který má být vzpomínkou na vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, a všech sto vozů již zná svého majitele.
V této chvíli můžete mít skrze rychlého dovozce nebo kontakt přímo v Japonsku maximálně standardní Imprezu S206, i když „standardní“ je ve spojení s tímto strojem více než relativní výraz. Začít bychom mohli třeba u mechanických dílů. Výjimečné Subaru dostalo stavitelné tlumiče Bilstein s laděnými pružinami STi. K tomu upravená ramena zadního zavěšení, pomocné „stabilizátory“ úchytů podélných ramen přední nápravy zlepšující stabilitu při zatáčení, přední rozpěru, čepy známé pod označením uniball a šasi navíc doplňují brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. S206 jezdí na stříbrných kovaných devatenáctkách, které jsou v případě verze NBR v černém eloxu.
Barva kol ale není jediným rozlišovacím detailem paketu Nürburgring Challenge. Kromě takřka povinných nálepek se siluetou Zeleného pekla dostanete karbonovu střechu a dvoustupňově nastavitelné křídlo na kufru vyrobené převážně ze stejného materiálu. K oběma variantám - S206 i S 206 NBR - získáte hliníkovou přední kapotu, hlubší přední nárazník, výdechy na předních blatnících a výchozí typ má malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.
S uplatněním znalostí japonských inženýrů se nešetřilo ani v motorovém prostoru. Podle Subaru provedli ještě přesnější vyvážení pístů, ojnic a klikové hřídele s cílem zvýšit nejvyšší otáčky. Rovněž byla přeprogramována řídicí jednotka, zesíleno nasávání s přepracovaným filtrem a redukován protitlak ve výfukovém systému změnami v tlumiči a turbo typu twin-scroll dostalo nová ložiska. Tato práce, včetně instalace většího mezichladiče, přinesla zvýšení výkonu plochého dvoulitru z 300 na 320 koní a maximální točivý moment se posunul ze 407 na 431 newtonmetrů. Subaru kromě toho slibuje rychlejší odezvu na plyn a více síly v nízkých a středních otáčkách.
Ti šťastnější z příznivců Subaru budou sedět v nových sedačkách Recaro čalouněných perforovanou alcantarou, poutat se červenými pásy a sahat na kůži potažený volant STi nebo rudé startovací tlačítko. Výjimečnost jejich vozu jim bude permanentně připomínat dvě plakety: jedna s logem S206 a druhá se pořadovým číslem x/300, která se opakuje také v motorovém prostoru. Že půjde o výjimečný automobil, ale nedokládá jen nějaká tabulka s číslem, ale také sdělení Subaru, které jej prohlásilo za „korunu všech aut laděných divizí STi“.
Pro většinu z místních potenciálních zájemců platí, že lze jen litovat a čekat, jak bude vypadat „estéíčko” postavené na základech nové generace Imprezy. Nebo ještě sáhnout po té současné bez zmíněných úprav, kterou jsme pro vás kdysi podrobně otestovali.



















































Úprava motoru nebyla nejdůležitější. Největší změny provedla automobilka na podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před hodinouČíňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva