Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Impreza STi S206: absolutní vrchol sportovní divize
25.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Současná generace Imprezy končí. A aby nám to bylo patřičně líto, divize STi stvořila na rozloučenou verzi z toho nejlepšího, co skladuje v regálech.
Protesty Peugeotu proti nule uprostřed tentokrát snad nehrozí. Kromě toho, že Subaru Tecnica International postaví jen 300 kusů, všechny jsou určené výlučně pro Japonsko. Nedostalo se dokonce ani na tradičního odběratele specifických edic japonských značek, Británii. Ale i kdyby FHI export posvětilo, možná by už nebylo co vyvážet. Třetina těchto aut se představí v ještě „speciálnějším” paketu NBR Challenge, který má být vzpomínkou na vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, a všech sto vozů již zná svého majitele.
V této chvíli můžete mít skrze rychlého dovozce nebo kontakt přímo v Japonsku maximálně standardní Imprezu S206, i když „standardní“ je ve spojení s tímto strojem více než relativní výraz. Začít bychom mohli třeba u mechanických dílů. Výjimečné Subaru dostalo stavitelné tlumiče Bilstein s laděnými pružinami STi. K tomu upravená ramena zadního zavěšení, pomocné „stabilizátory“ úchytů podélných ramen přední nápravy zlepšující stabilitu při zatáčení, přední rozpěru, čepy známé pod označením uniball a šasi navíc doplňují brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. S206 jezdí na stříbrných kovaných devatenáctkách, které jsou v případě verze NBR v černém eloxu.
Barva kol ale není jediným rozlišovacím detailem paketu Nürburgring Challenge. Kromě takřka povinných nálepek se siluetou Zeleného pekla dostanete karbonovu střechu a dvoustupňově nastavitelné křídlo na kufru vyrobené převážně ze stejného materiálu. K oběma variantám - S206 i S 206 NBR - získáte hliníkovou přední kapotu, hlubší přední nárazník, výdechy na předních blatnících a výchozí typ má malý spoiler na víku zavazadlového prostoru.
S uplatněním znalostí japonských inženýrů se nešetřilo ani v motorovém prostoru. Podle Subaru provedli ještě přesnější vyvážení pístů, ojnic a klikové hřídele s cílem zvýšit nejvyšší otáčky. Rovněž byla přeprogramována řídicí jednotka, zesíleno nasávání s přepracovaným filtrem a redukován protitlak ve výfukovém systému změnami v tlumiči a turbo typu twin-scroll dostalo nová ložiska. Tato práce, včetně instalace většího mezichladiče, přinesla zvýšení výkonu plochého dvoulitru z 300 na 320 koní a maximální točivý moment se posunul ze 407 na 431 newtonmetrů. Subaru kromě toho slibuje rychlejší odezvu na plyn a více síly v nízkých a středních otáčkách.
Ti šťastnější z příznivců Subaru budou sedět v nových sedačkách Recaro čalouněných perforovanou alcantarou, poutat se červenými pásy a sahat na kůži potažený volant STi nebo rudé startovací tlačítko. Výjimečnost jejich vozu jim bude permanentně připomínat dvě plakety: jedna s logem S206 a druhá se pořadovým číslem x/300, která se opakuje také v motorovém prostoru. Že půjde o výjimečný automobil, ale nedokládá jen nějaká tabulka s číslem, ale také sdělení Subaru, které jej prohlásilo za „korunu všech aut laděných divizí STi“.
Pro většinu z místních potenciálních zájemců platí, že lze jen litovat a čekat, jak bude vypadat „estéíčko” postavené na základech nové generace Imprezy. Nebo ještě sáhnout po té současné bez zmíněných úprav, kterou jsme pro vás kdysi podrobně otestovali.



















































Úprava motoru nebyla nejdůležitější. Největší změny provedla automobilka na podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus