Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy 2015: nové Legacy je venku, jen s benziny a CVT
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonský sedan se ukázal oficiální cestou. Známe tak jeho rozměry, výbavu i motory s vrcholným V6 o výkonu 260 koní.
Nové Subaru Legacy nám již tři dny není neznámou. Nyní japonská automobilka z nové generace svého již pomalu legendárního sedanu sňala plachtu oficiálně. K dispozici tak máme veškeré informace, se kterými přichází bohatá fotogalerie a také několik videí. Jedno z nich přitom mapuje historii tohoto modelu, která odstartovala před 25 lety. Završena pak prozatím byla loni, kdy Subaru jenom ve Spojených státech prodalo 42 291 exemplářů páté generace. Tento počet by ovšem měl být letos výrazně překročen, neboť podle plánu mají registrace narůst na nějakých šedesát tisíc.
Abychom si ovšem toto číslo mohli dát do správné perspektivy, pak je třeba si uvědomit, že modelu Outback bylo loni prodáno třikrát více. A kupříkladu Toyota za stejné období dodala na americké půdě 408 484 kusů sedanu Camry, zatímco Fordu se povedlo udat 295 280 exemplářů modelu Fusion. Subaru tak rozhodně nepatří mezi hlavní hráče, nýbrž spíše okrajové, což nás přivádí k otázce, proč vlastně nebylo při stylizaci odvážnější?
Odpověď bohužel známa není. Dalšího srovnávání s konceptem tedy zanecháme, a vrhneme se rovnou na výčet technických detailů. Začít můžeme rozměry. Celková délka narostla o 41 mm na celkových 4 795 mm, rozvor přesto zůstal na 2 751 mm, tedy na téměř stejné hodnotě jako u páté generace. Zvětšení ovšem doznal objem zavazadlového prostoru, namísto předchozích 416 litrů nyní pobere 425 l.
Pod kapotou se objevují prozatím jen dva motory. První je modernizovaný čtyřválec 2,5i, který produkuje 177 koní, druhý šestiválcový boxer 3,6 R, v jehož případě se dočkáme 260 koní. Standardem je v obou případech automatická převodovka Lineatronic CVT, jež veškerou sílu motorů směřuje na všechna čtyři kola. Pomocnou ruku při tom podává systém aktivního vektorování točivého momentu.
Jízdní dynamika ale bohužel známa není, poinformovat tak můžeme maximálně o spotřebě. Ta v případě slabšího agregátu počítá se 7,8litrovým průměrem, u šestiválce 10,2 l/100 km. POdotýkáme, že normované měření v Americe není tak zkreslené jako v Evropě a mnohem více odpovídá skutečnosti.
Zpod kapoty se pak můžeme přesunout do kabiny, kde Subaru použilo nové materiály s měkčeným povrchem i tlustší čalounění. Již od prvního nastoupení by vás tak měl obklopit „prémiovější“ pocit, se kterým je spojeno také lepší odhlučnění. Výbava pak počítá se třemi úrovněmi (Standard, Premium a Limited) u čtyřválce, zatímco s šestiválcem je spojen pouze vrcholný stupeň Limited.
Na závěr nesmíme opomenout bezpečnostní techniku, která počítá především s novou verzí systému EyeSight. Ten se již spoléhá na barevné kamery, které dovedou mnohem lépe zachytit okolí i případné překážky. Chybět pak nemohou ani prvky jako detekce slepých úhlů, monitoring jízdy ve správném směru nebo alarm při hrozícím nárazu zezadu při couvání.
Do prodeje nové Subaru Legacy zamíří již v létě, stejně jako v úvodu článku se ovšem i nyní bavíme o americkém trhu. I nadále je totiž sporné, zda japonská novinka zamíří na Starý kontinent. Přeci jen, bez „evropské spotřeby“ by asi životní dráha sedanu příliš úspěšná nebyla.
Nové Subaru Legacy je prozatím určeno pouze americkému publiku, které si jej bude moci pořídit od léta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva