SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016

Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016

3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.

SUV značky Seat je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí automobilového průmyslu. Španělská značka navíc již loni před Vánoci potvrdila, že finální design je již hotov, a tak by se mohlo zdát, že nový model bude jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Jenže i do takového předprodukčního konceptu má SUV poměrně daleko, neboť stále chybí oficiální požehnání mateřského koncernu Volkswagen. Podle nejnovějších informací k němu však značka nemá daleko.

Pokud tedy vše půjde podle plánu, pak bychom se produkčního SUV měli dočkat někdy na přelomu let 2015 a 2016. O vzhledu samozřejmě můžeme diskutovat, některé technické komponenty však již byly potvrzeny. Víme tak, že novinka by měla stanout na evoluční verzi platformy MQB, která je momentálně ve vývoji. Je tedy zřejmé, že počítat můžeme s velmi nízkou hmotností.

Jelikož daná platforma samozřejmě bude znamenat i redukci nákladů, mohlo by SUV napomoci značce - jediné prodělečné součásti koncernu VW Group - k zisku. Daný segment je ostatně na vzestupu a tak Seat vstupem do něj prakticky nic neriskuje. Zvláště, když se může pochlubit velmi mladistvou skupinou zákazníků (průměrný věk je o 10 let nižší než u Škody).

Na druhou stranu, kvůli zmíněným ztrátám (v roce 2012 to bylo 4,3 mld. Kč) musí Seat každý krok bedlivě zvažovat, zvláště, když zhruba 80 procent produkce značky končí na evropských trzích. Ty se sice nyní zvedají ode dna, na hladinu to však mají ještě daleko. To ostatně potvrzuje šéf Seatu Jürgen Stackmann, který si není jistý, kdy se značka vrátí do černých čísel.

Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že jakékoliv váhání by Seatu mohlo jen uškodit. Přeci jen, přízeň zákazníků je vrtošivá a momentální obliba vozů SUV nemusí trvat věčně. Pokud chce tedy Stackmann učinit z automobilky solidní firmu, měl by začít kout železo, dokud je žhavé.


SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 1 - Seat IBX oficialni 01SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 2 - Seat IBX oficialni 02SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 3 - Seat IBX oficialni 03SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 4 - Seat IBX oficialni 04SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 5 - Seat IBX oficialni 05SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 6 - Seat IBX oficialni 06SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 7 - Seat IBX zive 01SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 8 - Seat IBX zive 02SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 9 - Seat IBX zive 03SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 10 - Seat IBX zive 04SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 11 - Seat IBX zive 05SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 12 - Seat IBX zive 06SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 13 - Seat IBX zive 07SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 14 - Seat IBX zive 08SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016 - 15 - Seat IBX zive 09
Seat zvažuje SUV již od roku 2007, kdy představil koncept Tribu. Ten o čtyři roky později následovala verze IBX, od té doby však Španělé více mluví než jednají

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše