Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.
Mladoboleslavská automobilka patří mezi hvězdy letošní Paříže, na tamním autosalonu totiž představuje novou Škodu Fabia ve verzích hatchback a kombi. Slavnostnímu debutu je samozřejmě přítomno i nejvyšší vedení značky, přičemž její šéf Dr. Winfried Vahlad se rozpovídal nejen o poslední novince značky, ale také o její budoucnosti. Ta je spojena zejména s příchodem nového sedmimístného SUV, dále ovšem máme počítat také s expanzí plug-in hybridů. Bez nich by totiž prý Škoda nebyla schopna splnit emisní limity, které začnou platit od roku 2020.
To ale poněkud předbíháme, proto zpátky na začátek k samotné Fabii. Ta byla designově inspirována rallyovým speciálem, jehož je Vahland velkým fanouškem. „Jeho proporce vás chytnou za srdce, je totiž široký a tak svalnatý. Proto jsem řekl Jozefu Kabaňovi, že chci sportovně vypadající model, který by zlákal mladé zákazníky a zároveň neodradil ty starší. Nová Fabia tak naplňuje podstatu značky - je funkční, praktická, prostorná a má dobrý design.“
Obdobné samozřejmě bude muset být i plánované SUV, to však zároveň přivede Škodu do nového cenového teritoria. Základní verze by se totiž měly pohybovat na úrovni Kie Sorento. Ta je přitom na českém trhu k mání minimálně za 630 000 Kč, a tak ani konkurent od škodovky jistě nebude stát méně než 600 000 korun. To by pro značku mohlo být docela velké sousto, však takový Superb totiž startuje o sto tisíc níže. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že stávající vlajková loď má nejširší cenové rozpětí ze všech škodovek.
Vahland přitom počítá s tím, že pokud zákazníci skousli ceny sahající až za 1,1 milionu korun u sedanu a kombíku, pak nebudou mít problém s jejich akceptováním u sedmimístného SUV. Zvláště, když jeho vrcholné verze by ve výsledku nemusely být tak drahé. V tomto směru naráží na absenci šestiválce, který vypadne z firemní nabídky, neboť budoucnost značky je spojena se čtyřválci, přeplňováním a zaměřením na nízkou spotřebu.
Proto se ostatně do budoucna plánuje i expanze plug-in hybridů, bez nichž by Škoda prý nebyla schopna splnit emisní normy, které v platnost vejdou v roce 2020. Samotné vozy přitom spatříme spíše blíže k závěru dekády než v její polovině, neboť zapotřebí jsou hlavně levnější komponenty. „Pokud totiž nejdražší Superb osadíte hybridním motorem, zvýšíte cenu o čtvrt milionu korun. A tím jsme v segmentu, kde nenajdeme zákazníky.“
Očekávat tak máme zaměření na Octavii, která by převzala techniku z hybridního Volkswagenu Golf. Tím by došlo k ponížení nákladů, což by se promítlo do navýšení ceny - ta by poskočila zhruba o 100 tisíc korun, což je prý již přijatelné. Stále se však bavíme nejdříve o roce 2017. Ještě vzdálenější je ovšem plně elektrický model, ačkoliv takové Citigo by z fleku mohlo převzít techniku modelu e-up!. Vahland však požaduje delší dojezd, který by pokryl dva pracovní dny.
Hybridizace a elektrifikace škodováckého portfolia se tedy v nejbližší době nedočkáme, stejně jako je věcí zapovězenou třeba taková výroba kabrioletu. Daný model by totiž nebyl prodáván v množství, jež by ospravedlnilo jeho vývoj a náklady. V rámci sportovního segmentu tedy můžeme počítat pouze s Octavií RS, ke které se možná někdy v budoucnu přidá ostřejší Superb a výše zmiňované SUV.
Tato novinka mimochodem neponese název Snowman, jak se v posledních měsících spekulovalo. Nic konkrétního však Vahland v tomto směru neuvedl, vůz tak nadále můžeme titulovat maximálně „A Plus SUV”, jak zní jeho interní označení. Kromě sedmimístného modelu přitom Škoda zvažuje i menší exemplář, který by se v hierarchii zařadil pod SUV Yeti. Jelikož však nejde o globální model, nemá takovou prioritu a dost možná nikdy nevznikne. Vše bude záležet hlavně na vývoji trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.

Chystané sedmimístné SUV se již ukázalo na několika ilustracích, v reálu má být design mnohem odvážnější
Novinka mladoboleslavské značky bude vycházet z koncepčního Volkswagenu CrossBlue, který se rovněž stane produkční realitou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 9 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025
Nejnovější články
Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
před 6 hodinamiSvět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
před 8 hodinamiRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 9 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 11 hodinamiElektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.18. 21:22 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 17:22 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB