Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto
5.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové městské Suzuki se bude i v Evropě jmenovat Celerio. Dorazí koncem roku, i s kontrolou tlaku v pneumatikách ve standardu.
Po dlouhých spekulacích je již v podstatě jasné, že se nástupce Suzuki Alto bude jmenovat Celerio, ukázalo se s tímto jménem na ženevském autosalonu. Tento stroj jsme tu již měli, ať už před delší dobou ve formě konceptu A:Wind, nebo v částečném představení před měsícem.
Již víme, že pod kapotou Celeria bude pracovat litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Ten bude přes pětistupňový ručně řazený manuál nebo robotizovanou manuální převodovku o stejném počtu stupňů pohánět přední kola. Převody obou budou patrně dost dlouhé, neboť vozu má stačit 4,3 litru benzínu na 100 km. Emise CO2 dosahují hodnoty 85 g/km u vozů vybavených příplatkovým stop-startem, bez něj do ovzduší Celerio každý kilometr vypustí 99 g CO2/km. V obou případech bude plnit normu Euro 6.
Nové městské Suzuki nebude ani přes hmotnost okolo 830 kg žádný rychlík, zrychlení na stovku má trvat 15 vteřin. Maximum výkonu je v šesti tisících otáčkách, ale pokud budete motor točit až tam, na nízkou spotřebu budete moci zapomenout. V plném obsazení to bude vypadat podobně.
Suzuki popisuje Celerio jako vůz segmentu „A+ kompakt”, pravděpodobně podle na poměry třídy většího vnitřního prostoru. Vnější délka je 3,6 metru, rozvor činí 2 425 mm a šířka je 1,6 metru. Pro zavazadla je v interiéru připraveno 254 litrů v základní konfiguraci, sklopením sedadel se dostupný prostor navýší.
Standardní výbava by měla zahrnovat posilovač řízení, několik airbagů, ESP a ne zcela pochopitelně i kontrolu tlaku v pneumatikách. Na seznamu příplatků najdeme kromě zmíněného stop-startu také klimatizaci, elektrická všechna okna a zrcátka, mlhovky, litá kola nebo rádio s USB, Bluetooth a ovládáním na volantu. V závislosti na zemi bude Celerio homologováno jako čtyř- nebo pětimístný vůz.
Zatím neznáme ceny, ale na ty je ještě dost času - přestože na fotkách vidíme Celerio v sériové podobě, do prodeje se dostane až ke konci roku 2014, a to jen s levostranným řízením. Verze s volantem vpravo přijdou na svět až o dalších pár měsíců později. Není zatím ani jasné, kde se bude vyrábět - vozy pro Indii se staví tam, evropská továrna Suzuki stojí v Maďarsku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.























Nové Suzuki Celerio jsme v Ženevě zmapovali opravdu podrobně
Suzuki Celerio dorazilo do Ženevy i s konečně pořádnou fotogalerií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 3 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch