Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Grand Vitara 2013: facelift dorazil i do Evropy
30.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová generace Suzuki Grand Vitara nedorazí dříve než za tři roky, na moskevském autosalonu se proto představuje facelift stávajícího vozu.
V polovině července představila automobilka Suzuki na domácím trhu další facelift už sedm let vyráběného modelu Escudo a pochopitelně nás zajímalo, kdy a kde se jako Grand Vitara ukáže v Evropě. Původně jsme se domnívali, že dorazí do Paříže, což se jistě také stane, předtím si ale off-road od Suzuki dal zastávku v Moskvě.
Popravdě nemáme moc o čem psát. To je způsobeno jednak pouze symbolickými změnami, které mají udržet zákazníky v domnění, že si kupují „nový“ produkt a zároveň tím, že jsme vše důležité zveřejnili už při prvním představení. Pokud jste ho propásli, tady je telegrafická rekapitulace.
Grand Vitara modelového roku 2013 přichází hlavně s novou přídí. Odlišná je maska chladiče s horizontálními lamelami, které by někomu mohly svým tvarem připomínat křídla. Pak tu máme přepracovaný nárazník a nová hlavní světla se zatmaveným pozadím. Na bocích můžete vysledovat nová kola, záď pak vypadá identicky.
Evropské provedení si nadále ponechává rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, naopak miniaturní třetí vnější zpětné zrcátko umístěné na blatníku, téměř až u předního světla, zůstává výsadou japonského modelu. Povídání o změnách v interiéru je ještě stručnější. Zde automobilka zůstala zcela věrna klasickému faceliftovému schématu a nabízí pouze nové materiály čalounění sedadel, obložení palubní desky a výplních dveří.
Protože v Rusku dieselovým motorům holdují výrazně méně než ve zbytku Evropy, dosud nemůžeme zcela jistě potvrdit, že se v případě motorizací nic nezměnilo. Nadále to ale vypadá, že Grand Vitaru pořídíte se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 106 koní (pouze pro třídveřovou verzi), benzínový agregát 2,4 VVT se 169 koňskými silami (kromě manuálu jej můžete mít i se čtyřstupňovým automatem) a evropskou záležitostí zůstává naftová pohonná jednotka 1,9 DDiS s výkonem 129 koní vyhrazená pro pětidveřovou karoserii.
Poslední, co nám chybí, jsou snad jen ceny a informace, co bude s Grand Vitarou dále. Z minimálního rozsahu změn nepředpokládáme, že by měly být výrazné, ačkoli Suzuki to možná bude vidět jinak. Kdyby něco, dámě vědět. A budoucnost? Japonci mlčí, nový generace by však neměla být na trhu dříve než v roce 2015.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Rozdíly mezi japonským Escudem a Grand Vitarou nehledejte, jsou zanedbatelné, zdá se však, že na dálném východě momentálně chybí v prodeji třídveřová verze, pokud ji tedy nějakým omylem Suzuki nezapomnělo dát na své stránky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva