Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Grand Vitara 2013: facelift dorazil i do Evropy
30.8.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Nová generace Suzuki Grand Vitara nedorazí dříve než za tři roky, na moskevském autosalonu se proto představuje facelift stávajícího vozu.
V polovině července představila automobilka Suzuki na domácím trhu další facelift už sedm let vyráběného modelu Escudo a pochopitelně nás zajímalo, kdy a kde se jako Grand Vitara ukáže v Evropě. Původně jsme se domnívali, že dorazí do Paříže, což se jistě také stane, předtím si ale off-road od Suzuki dal zastávku v Moskvě.
Popravdě nemáme moc o čem psát. To je způsobeno jednak pouze symbolickými změnami, které mají udržet zákazníky v domnění, že si kupují „nový“ produkt a zároveň tím, že jsme vše důležité zveřejnili už při prvním představení. Pokud jste ho propásli, tady je telegrafická rekapitulace.
Grand Vitara modelového roku 2013 přichází hlavně s novou přídí. Odlišná je maska chladiče s horizontálními lamelami, které by někomu mohly svým tvarem připomínat křídla. Pak tu máme přepracovaný nárazník a nová hlavní světla se zatmaveným pozadím. Na bocích můžete vysledovat nová kola, záď pak vypadá identicky.
Evropské provedení si nadále ponechává rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, naopak miniaturní třetí vnější zpětné zrcátko umístěné na blatníku, téměř až u předního světla, zůstává výsadou japonského modelu. Povídání o změnách v interiéru je ještě stručnější. Zde automobilka zůstala zcela věrna klasickému faceliftovému schématu a nabízí pouze nové materiály čalounění sedadel, obložení palubní desky a výplních dveří.
Protože v Rusku dieselovým motorům holdují výrazně méně než ve zbytku Evropy, dosud nemůžeme zcela jistě potvrdit, že se v případě motorizací nic nezměnilo. Nadále to ale vypadá, že Grand Vitaru pořídíte se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 106 koní (pouze pro třídveřovou verzi), benzínový agregát 2,4 VVT se 169 koňskými silami (kromě manuálu jej můžete mít i se čtyřstupňovým automatem) a evropskou záležitostí zůstává naftová pohonná jednotka 1,9 DDiS s výkonem 129 koní vyhrazená pro pětidveřovou karoserii.
Poslední, co nám chybí, jsou snad jen ceny a informace, co bude s Grand Vitarou dále. Z minimálního rozsahu změn nepředpokládáme, že by měly být výrazné, ačkoli Suzuki to možná bude vidět jinak. Kdyby něco, dámě vědět. A budoucnost? Japonci mlčí, nový generace by však neměla být na trhu dříve než v roce 2015.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


















Rozdíly mezi japonským Escudem a Grand Vitarou nehledejte, jsou zanedbatelné, zdá se však, že na dálném východě momentálně chybí v prodeji třídveřová verze, pokud ji tedy nějakým omylem Suzuki nezapomnělo dát na své stránky
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Milionový ťukanec: Bugatti slavného rappera schytalo ránu zezadu od 650koňového Lamborghini
dnesNové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku
včeraJediný kdy vzniklý sportovní diesel Mercedesu se ukázal v akci na Autobahnu, pořád má čím okouzlit
16.8.2022
Nejnovější články
Jen pár let starý rodinný kompakt koupíte v bazarech velmi levně, i když spolehlivostí patří k nadprůměru
před 3 hodinamiNový čínský soupeř Škody Superb bude obrovský hit, parádní vzhled i techniku nabídne za zlomek její ceny
před 5 hodinamiBývalý šéf Škody chce, aby lidé znovu začali milovat značku VW, dělá ale vše pro pravý opak
před 6 hodinamiPrvní nový model Moskviče nafotili v továrně, návrat do minulosti se nakonec nekoná
před 8 hodinamiJediná Škoda, které se Češi v bazarech vyhýbají, je k mání neojetá v ještě víc odmítané verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.18. 21:25 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 08.18. 20:41 - honziss
- Policejní kontroly a měření 08.18. 20:36 - Stepan
- Benzina paliva 08.18. 20:24 - Stepan
- Koníci z Maranella obecně 08.18. 16:37 - pavproch
- "Bizarní" dopravní značky 08.18. 09:44 - Duke_Luke
- Odtah vozidla vs. MP 08.18. 05:05 - Dohda
- Americké vozy a vše kolem nich 08.17. 21:28 - m.deejay