Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.
Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horská novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.
Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší.
Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.
Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.
Jestli bude pod kapotou i litrový tříválec Boosterjet o 112 koních, zatím nevíme. Po stránce převodovek je standardem pětistupňový manuál, za příplatek by měl být k mání robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) také o pěti kvaltech. Hned zkraje prodeje by měla být kromě předokolky v nabídce i čtyřkolka s názvem AllGrip Auto, která bude využívat viskózní mezinápravovou spojku a ve standardních situacích bude 90 % síly motoru mířit na přední nápravu.
Nový Ignis by měl vážit okolo 900 kg, podobně jako Baleno; verze se čtyřkolkou a hybrid budou samozřejmě těžší. Základ ceny v Británii by měl být u 10 500 liber, tj. 329 tisíc korun, až vůz v lednu 2017 přijde do prodeje. U nás ale čekejme ceny o kus níž, Ignis by měl být konkurencí Fiatu Panda, který začíná na 227 tisících Kč; se čtyřkolkou stojí Panda od 389 800 korun.
Jak je u podobných aut zvykem, Ignis nabídne široké možnosti personalizace, z nichž některé si můžeme prohlédnout na živých fotkách - spočívají v různých polepech na karoserii apod. K mání má být také odlišně lakovaná střecha, ale nic jako model Sport či produkční verze konceptu Trail, který se ukázal vloni spolu s japonskou verzí Ignisu, v plánu není. Přesný ceník se jistě dozvíme blíže k datu startu prodejů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.






















Nové Suzuki Ignis se naživo ukázalo i v docela hravých specifikacích









Na oficiálních fotkách už se drží více při zdi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
