Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.
Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horská novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.
Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší.
Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.
Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.
Jestli bude pod kapotou i litrový tříválec Boosterjet o 112 koních, zatím nevíme. Po stránce převodovek je standardem pětistupňový manuál, za příplatek by měl být k mání robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) také o pěti kvaltech. Hned zkraje prodeje by měla být kromě předokolky v nabídce i čtyřkolka s názvem AllGrip Auto, která bude využívat viskózní mezinápravovou spojku a ve standardních situacích bude 90 % síly motoru mířit na přední nápravu.
Nový Ignis by měl vážit okolo 900 kg, podobně jako Baleno; verze se čtyřkolkou a hybrid budou samozřejmě těžší. Základ ceny v Británii by měl být u 10 500 liber, tj. 329 tisíc korun, až vůz v lednu 2017 přijde do prodeje. U nás ale čekejme ceny o kus níž, Ignis by měl být konkurencí Fiatu Panda, který začíná na 227 tisících Kč; se čtyřkolkou stojí Panda od 389 800 korun.
Jak je u podobných aut zvykem, Ignis nabídne široké možnosti personalizace, z nichž některé si můžeme prohlédnout na živých fotkách - spočívají v různých polepech na karoserii apod. K mání má být také odlišně lakovaná střecha, ale nic jako model Sport či produkční verze konceptu Trail, který se ukázal vloni spolu s japonskou verzí Ignisu, v plánu není. Přesný ceník se jistě dozvíme blíže k datu startu prodejů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.






















Nové Suzuki Ignis se naživo ukázalo i v docela hravých specifikacích
Na oficiálních fotkách už se drží více při zdi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.25. 09:48 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 08:50 - Eda
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan