Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér

Off-roadová stálice z Japonska bude žít dál, protože do Paříže zamíří faceliftovaný kus. Jimny se pochlubí kosmetickými úpravami a pár prvky výbavy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér

1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Off-roadová stálice z Japonska bude žít dál, protože do Paříže zamíří faceliftovaný kus. Jimny se pochlubí kosmetickými úpravami a pár prvky výbavy.

Jednoznačný prim stánku Suzuki bude hrát na výstavišti pařížského autosalonu bez debat nová Vitara a moderní pohonná jednotka 1,2 Dualjet, která by mohla být k vidění v útrobách modelu Swift - pod jeho kapotou totiž oslaví premiéru. Podle očekávání je však doprovodí také modernizovaný „veterán“ Jimny vyráběný od roku 1970 (v Japonsku). Abychom vás nemátli, dodáme, že na Starém kontinentu ho známe coby nekompromisní malý off-road 16 let.

Pokud jste si mysleli, že ho Suzuki kompletně překopalo a změnilo k nepoznání, pak vás musíme bohužel zklamat. Modernizace pro nový modelový rok totiž přinesla v podstatě „jen“ patnáctipalcová litá kola v tmavém provedení a tři nové laky karoserie, které celkový počet dostupných barev rozšířily na osm. Konkrétně se jedná o nové metalické varianty sestávající z perleťové Cool Khaki, stříbrné Steel a perleťově hnědé Bison.

Kabina s faceliftem přivítala novou přístrojovou desku i tříramenný volant a cestující se mohou těšit na upravená sedadla s novými potahy. Kromě toho se Jimny dočkal stabilizačního systému ESC a pomocníka (TPMS), který bude monitorovat tlak v pneumatikách a upozorňovat na případný defekt. Pod kapotou sice zůstane atmosféricky plněná třináctistovka 1,3 VVT s výkonem 85 koní (62,5 kW) a maximem točivého momentu 110 Nm. Ta bude k ekonomičtějšímu stylu jízdy řidiči na přístrojovém štítu doporučovat novým indikátorem nejvhodnější rychlostní stupeň.

Necelých 3,7 metru dlouhému teréňáku bude nadále dělat společnost pohon všech kol a zřejmě také pětistupňová manuální převodovka, se kterými se v současné době rozjede maximálně na 140 km/h, přičemž konzumuje v průměru 7,1 litru Naturalu. Potenciální zájemce ale spíše budou zajímat nezměněné nájezdové úhly - vpředu 34 stupňů, vzadu 46 stupňů, přičemž přechodový dosahuje hodnoty 31 stupňů. Světlá výška evidentně zůstává na 190 milimetrech.

Cena vozu se nadále bude pohybovat kolem hranice 415 tisíc korun. Do prodeje by se mělo modernizované Suzuki Jimny dostat ještě letos na podzim.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér - 1 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 01Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér - 2 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 02Suzuki Jimny 2015: decentní facelift přinesla kola, laky a novější interiér - 3 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 03
Suzuki Jimny zůstane pro modelový rok 2015 nadále stejným vozem, tedy teréňákem s jedním motorem a pouze jediným stupněm výbavy

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.