Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki odpískalo snahu dát elektrický pohon ikonickému Jimny. Přišel by o své klíčové vlastnosti, říká šéf
6.11.2024 | Petr Prokopec
Od začátku nám to přišlo jako nesmysl, automobilka to ale myslela vážně. Elektrický nebo hybridní pohon měl tedy skutečně dostat i mnohými milovaný japonský prcek. Nakonec ale má zůstat jen u toho spalovacího, cokoli jiného by prý hlavní myšlenku celého auta zabilo.
Pokud osobní automobilová doprava skutečně škodí světu tak, jak někteří dost pochybně tvrdí, dávalo by smysl podporovat rozmach malých a lehkých aut s nevelkými motory. Právě ty zatěžují životní prostředí vůbec nejmíň, ať už jde o jejich výrobu nebo provoz. Jenže když mají výfuk, který aktivisté berou jako pomalu největší zlo pod sluncem, rázem jsou vnímána jinak, to jen elektrický pohon pohon v jejich očích hojí vše. Jenže cena malých aut s ním by stoupla do výšin, kterou by zákazníci neakceptovali, proto tahle auta pozvolna vymírají bez ohledu na typ.
Jedním z takových je Suzuki Jimny, které v pětimístné verzi v Evropě skončilo už v roce 2020. Následně se vrátilo aspoň v užitkovém provedení N1, tedy bez zadní řady sedadel. Už to mu ubralo na atraktivitě, zájem však zůstával nemalý. Jenže od letoška platí také nové regulace týkající se mj. kyberbezpečnosti, které již Japonci nedokázali obejít žádným možným způsobem. Jimny tak už nekoupíte ani s přepážkou oddělující posádku od nákladu, ani bez ní.
Značka plánovala elektrického nástupce, prezident japonské automobilky Toshihiro Suzuki ale nově pro Autocar naznačil, že při čekání na malé SUV s bateriovým pohonem byste rozhodně neměli zadržovat dech. „Pokud jde o elektrickou verzi, myslím, že ta by zruinovala to nejlepší, co Jimny nabízí. A dle mého názoru je jeho klíčovým prvkem nízká hmotnost,“ uvedl Suzuki. A uvedl, že Japonci nepočítají ani s hybridní variantou, která by přinesla stejné problémy.
Místo toho by Jimny mělo i nadále sloužit „profesionálům“, v podstatě se tak počítá s návratem oné užitkové verze. Je však otázkou, kdy se tak stane, neboť Suzuki v této souvislosti zmiňuje „spalovací ústrojí používající biopaliva, které by bylo způsobem, jak udržet Jimny při životě i do budoucna“. Japonci tak zjevně upouští od svých loňských plánů, dle kterých chtěli do roku 2030 nabízet v Evropě pět elektromobilů. Zatím ale byla představena jen eVitara.
Tato novinka navazuje na loňský koncept eVX, přičemž k mání bude se dvěma pakety baterií (49 a 61 kWh) a ve třech výkonnostních verzích (144, 174 a 184 koní). O dojezdu či dynamice se však značka nerozpovídala, ostatně třeba se zahájením prodeje na českém trhu se počítá až na podzim příštího roku. Pro úspěch nicméně bude klíčová cena, přičemž spalovací provedení startuje na 552 900 Kč. Za to sice dostáváte „jen“ 129 koní, s pětilitrovou spotřebou ale dojezd problémem nebude.
Spalovací Vitara navíc v základní verzi váží jen 1 180 kg, zatímco elektrické provedení se tak nízko nepodívá ani náhodou. Protože ale nemá výfuk, bude na něj mnohými pohlíženo s úsměvem na rtech. Že dotyční nebudou brát v potaz tuny vytěžených hornin kvůli jediné baterii a další špinavá tajemství těchto aut, asi nemusíme dodávat - někteří vidí jen to, co vidět chtějí.



Jimny se před pár měsíci s Evropou rozloučil edicí Horizon, která nebyla zrovna levná. Protože ale šlo o prakticky posledních 900 aut pro starý kontinent, která šlo koupit v Německu, bylo jasné, že klientela vezme showroomy útokem. Foto: Suzuki
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha