Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku

Nevidět kola a volant, člověk by snad řekl, že tohle musí být akcelerace letadla při vzletu. Koenigsegg Regera zvládá zrychlit na třístovku stejně rychle jako řada běžných aut na stovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku

24.9.2020 | Petr Prokopec

Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku

/

Foto: AutoTopNL@YouTube

Nevidět kola a volant, člověk by snad řekl, že tohle musí být akcelerace letadla při vzletu. Koenigsegg Regera zvládá zrychlit na třístovku stejně rychle jako řada běžných aut na stovku.

Podobně jako třeba Pagani je i Koenigsegg jakýmsi automobilovým jednorožcem, kterého jen málokdo viděl naživo. Na rozdíl od bájného zvířete však italské a švédské supersporty skutečně existují. A soustavně dokazují, že s jejich koupí se dostáváte do trochu jiného světa, kde fyzikální zákony nejsou brány jako neprostupná zeď, nýbrž pouze jako překážka, kterou lze s trochou píle překonat. Na vlastní kůži to mohli poznat lidé z AutoTopNL, kteří mohli okusit dynamiku modelu Regera.

Tento model dostal už důvěrně známý přeplňovaný pětilitrový osmiválec, kromě něj se nicméně chlubí také třemi elektromotory. Jelikož vůz počítá pouze s bateriemi o kapacitě 4,5 kWh, čistě na elektřinu dokáže urazit maximálně 35 kilometrů. A to jen za předpokladu, že se na plynu držíte opravdu zkrátka. Pokud se ale nedržíte zkrátka a pedál zašlápnete až pod podlahu, celá soustava vám nabídne 1 500 koní, s nimiž lze zvládnout více než 400 km/h. Této mety navíc vůz dosáhne již za 22,87 sekundy.

Zrychlení až na takové cifry vám dnes nepřiblížíme, nicméně i akcelerace na třístovku je velmi opojná. Však Regera této rychlosti dosahuje za 12,3 sekundy, tedy dokonce rychleji než Agera RS. Stejně tak zvládá lépe zrychlovat na dvoustovku (za 6,9 sekundy), v případě stovky ale veškerá dosavadní produkce Koenigseggu musí počítat s 2,8 sekundami, a to zejména kvůli omezené trakci. Na rozdíl od takového Bugatti totiž Švédové nesáhli po pohonu všech kol, díky čemuž zároveň udrželi relativně nízko i hmotnost.

Déle vás již nebudeme zdržovat slovy, i když ještě jednu zajímavost si neodpustíme. Pokud se podíváte na záď, spatříte uprostřed obří oválnou věc. Nejde nicméně o výfuk osmiválce, jeho spaliny proudí okolo lamel difuzoru po stranách. Centrální část okupuje výdech horkého vzduchu, který zamezuje přehřátí celé hybridní jednotky, je to tedy spíše součást chladicí soustavy. Také díky tomu může Koenigsegg dosahovat zmíněných výkonů opakovaně.


Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku - 1 - Koenigsegg Regera 2020 sprint videoscreen 01Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku - 2 - Koenigsegg Regera 2020 sprint videoscreen 02Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku - 3 - Koenigsegg Regera 2020 sprint videoscreen 03Švédská stíhačka předvedla zrychlení jak z jiného světa, i 300 km/h udělá v mžiku - 4 - Koenigsegg Regera 2020 sprint videoscreen 04
Dynamika Koenigseggu Regera je přímo opojná, ostatně jen málokteré auto zvládne zrychlit na 300 km/h za pouhých 12,3 sekundy. Foto: AutoTopNL@YouTube

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.