Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto mohlo vypadat nové kupé Caterhamu, kdyby Renault nevycouval
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská společnost Drive Design odhalila vizáž prvního kupé Caterhamu. Bohužel už jen s tím, že se s ním nikdy nesvezeme.
Před čtyřmi lety jsme mohli poprvé zmínit, že britská automobilka Caterham chystá své vůbec první kupé. Překvapivě přitom začala spolupracovat s francouzským Renaultem, jenž v ten moment začal realizovat návrat legendární značky Alpine. Na základě dohody jsme tak měli dostat dva sporťáky, které by sice sdílely mechanický základ, ovšem po stránce designové by šly ještě odlišnější cestou než třeba takový Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.
Nicméně právě kvůli vzhledu vozu si obě značky začaly v roce 2014 vjíždět do vlasů, aby se vzápětí definitivně rozkmotřily. Jak Renault, tak i Caterham ovšem jedním dechem dodávaly, že projekt dotáhnou do konce. Dosud jsme však měli tu čest pouze s francouzskou variantou, byť pouze ve formě několika konceptů. V případě britské značky se však zdálo, že se - tak jako při vstupu do F1 - jednalo o větší sousto, než bylo možné ukousnout.
Nyní jsme se ovšem dočkali posunu, ovšem neradostného. Na světě sice jsou první obrázky vozu, jenže s nimi i informace, které nevěští nic dobrého. Mark Przeslawski, vedoucí designér projektu ze společnosti Drive Design, jenž měla stylizaci britské verze na starosti, totiž uvedl, že „nedojde na vzrušující moment z první jízdy“. A to si lze těžko vysvětlit jinak, než že Caterham své vůbec první kupé definitivně odpískal.
Aktuálně si tak můžeme představit pouze vizualizaci s názvem C120 (na voze je sice napsáno CT02, ale oficiální příběh o něm hovoří jinak), na které britští designéři pracovali po šest měsíců. Po celou tu dobu přitom byli alokováni v pařížském vývojovém centru Renaultu, kde pracovali bok po boku svých francouzských protějšků zastupujících značku Alpine. Postupně se tak rodily dva hliněné modely, které sice byly mechanicky shodné, ale vizuálně odlišné.
Jakmile ovšem Renault odkoupil britský podíl ve společném projektu Societe des Automobiles Alpine Caterham, přestala být evidentně přítomnost Britů ve Francii žádoucí. To, co tedy vidíme, je podle Przeslawskiho „jen bod v jistém časovém horizontu a nikoliv zcela hotový produkt“. K jeho realizaci je pak třeba „sdílení řady běžných komponentů jako třeba světel“.
Zdá se však zjevné, že Caterham projekt opustil v této fázi - buď na dotažení projektu již nemá finance, kapacity, obojí a nebo pro něj byla fatální nevůle Renaultu bez spolupracovat a bez dílů z jeho Alpine se stroj v této podobě do produkce dostat nemůže. Pochopitelně, Caterham jen kvůli tomu nemusí odpískat celý projekt, ale jen tuto jeho podobu. Na vývoji může spolupracovat třeba s Fordem a využít dvoulitrového motoru a případně i dalších díků
V příběhu jsme se tedy sice posunuli o trochu dále, nejsme si ale úplně jisti kam. Nejspíše jde ze strany Caterhamu o jeho mrtvý konec a firma místo něj bude vypouštět do světa jen další variace na původní Lotus Seven. To je více než nic, ale méně než se dlouho zdálo, že bude...










Takto mohlo vypadat vůbec první kupé Caterhamu. Zda se ovšem nakonec projekt dostane do výroby, to zatím není vůbec jisté
Zdroj: Drive Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
