Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto mohlo vypadat nové kupé Caterhamu, kdyby Renault nevycouval
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská společnost Drive Design odhalila vizáž prvního kupé Caterhamu. Bohužel už jen s tím, že se s ním nikdy nesvezeme.
Před čtyřmi lety jsme mohli poprvé zmínit, že britská automobilka Caterham chystá své vůbec první kupé. Překvapivě přitom začala spolupracovat s francouzským Renaultem, jenž v ten moment začal realizovat návrat legendární značky Alpine. Na základě dohody jsme tak měli dostat dva sporťáky, které by sice sdílely mechanický základ, ovšem po stránce designové by šly ještě odlišnější cestou než třeba takový Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.
Nicméně právě kvůli vzhledu vozu si obě značky začaly v roce 2014 vjíždět do vlasů, aby se vzápětí definitivně rozkmotřily. Jak Renault, tak i Caterham ovšem jedním dechem dodávaly, že projekt dotáhnou do konce. Dosud jsme však měli tu čest pouze s francouzskou variantou, byť pouze ve formě několika konceptů. V případě britské značky se však zdálo, že se - tak jako při vstupu do F1 - jednalo o větší sousto, než bylo možné ukousnout.
Nyní jsme se ovšem dočkali posunu, ovšem neradostného. Na světě sice jsou první obrázky vozu, jenže s nimi i informace, které nevěští nic dobrého. Mark Przeslawski, vedoucí designér projektu ze společnosti Drive Design, jenž měla stylizaci britské verze na starosti, totiž uvedl, že „nedojde na vzrušující moment z první jízdy“. A to si lze těžko vysvětlit jinak, než že Caterham své vůbec první kupé definitivně odpískal.
Aktuálně si tak můžeme představit pouze vizualizaci s názvem C120 (na voze je sice napsáno CT02, ale oficiální příběh o něm hovoří jinak), na které britští designéři pracovali po šest měsíců. Po celou tu dobu přitom byli alokováni v pařížském vývojovém centru Renaultu, kde pracovali bok po boku svých francouzských protějšků zastupujících značku Alpine. Postupně se tak rodily dva hliněné modely, které sice byly mechanicky shodné, ale vizuálně odlišné.
Jakmile ovšem Renault odkoupil britský podíl ve společném projektu Societe des Automobiles Alpine Caterham, přestala být evidentně přítomnost Britů ve Francii žádoucí. To, co tedy vidíme, je podle Przeslawskiho „jen bod v jistém časovém horizontu a nikoliv zcela hotový produkt“. K jeho realizaci je pak třeba „sdílení řady běžných komponentů jako třeba světel“.
Zdá se však zjevné, že Caterham projekt opustil v této fázi - buď na dotažení projektu již nemá finance, kapacity, obojí a nebo pro něj byla fatální nevůle Renaultu bez spolupracovat a bez dílů z jeho Alpine se stroj v této podobě do produkce dostat nemůže. Pochopitelně, Caterham jen kvůli tomu nemusí odpískat celý projekt, ale jen tuto jeho podobu. Na vývoji může spolupracovat třeba s Fordem a využít dvoulitrového motoru a případně i dalších díků
V příběhu jsme se tedy sice posunuli o trochu dále, nejsme si ale úplně jisti kam. Nejspíše jde ze strany Caterhamu o jeho mrtvý konec a firma místo něj bude vypouštět do světa jen další variace na původní Lotus Seven. To je více než nic, ale méně než se dlouho zdálo, že bude...










Takto mohlo vypadat vůbec první kupé Caterhamu. Zda se ovšem nakonec projekt dostane do výroby, to zatím není vůbec jisté
Zdroj: Drive Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před hodinou
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 2 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 4 hodinami
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
před 5 hodinami
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
