Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technici BMW odhalili, jak protlačili přes vedení ostrou M3 kombi, rovnou ukázali to podstatné
30.3.2022 | Petr Prokopec
Z tohoto auta se začíná stávat legenda, aniž by se vůbec začalo prodávat. Lidé z divize M totiž nově prozradili pozadí jeho vzniku a co vše museli udělat, aby pro něj získali požehnání od vedení BMW.
Pro BMW je letošní rok výjimečný nejen kvůli 50. výročí vzniku divize M. Do prodeje při této příležitosti vůbec poprvé v historii pošle M3 Touring, a tak není překvapivé, že se nemalou měrou věnuje i jeho propagaci. V důsledku toho se ovšem z ostrého kombíku stává pomalu mytický model, který se může stát legendou ještě dříve, než si jej převezme první zákazník. Vůbec první prototyp vyrobila skupinka nadšených techniků bez toho, aby o tom vědělo vedení automobilky. Bez tohoto vozu by nicméně vrcholný management nejspíše s oficiálním požehnáním váhal.
Zaznívá to v novém oficiálním videu automobilky z úst Christiana Karga, který je u BMW zodpovědný za speciální edice modelů M. Ten nyní vzpomněl na samé počátky celého projektu, které jsou spojené s testy sedanu M3 v zimě 2019 ve Švédsku. Když totiž lidé postupně vystupovali z vozů s úsměvem na rtech, bylo jasné, že se v generaci G80 skrývá nemalý potenciál. A že je vlastně škoda představit pouze trojici karosářských verzí, neboť vedle sedanu používá tentýž základ M4 Coupe a Cabrio. Myšlenky na provedení M3 Touring, které byly velmi silné hlavně v případě generace E46, tak byly zpět na stole.
Karg nicméně dodává, že za vedením značky nemohl přijít s prázdnou či pouze s ilustracemi. Proto mimo jiné pozval na šálek kávy Huberta Weichselbaumera, který je u BMW pověřen stavbou prototypů. S ním se pak domluvili, že celý projekt odstartují potají. To se nicméně snadno řekne a hůře udělá, zvláště když nemůžete naplno využít firemních zdrojů. Nakonec se jim nicméně povedlo sehnat vyřazený testovací exemplář M3 G80, který technici spojili s karoserií trojkového kombíku současné generace G21.
Než nicméně došlo na samotné stavění, bylo třeba oba vozy rozebrat. Zakrátko tak jednu z dílen značky pokrývala obrovská směsice jednotlivých komponentů, které musel Weichselbaumer dát dohromady. To vyžadovalo nejen spoustu sváření, problém nastal hlavně v případě šasí a sladění specifických částí karoserie se zadním nárazníkem. Nakonec se nicméně vše povedlo na výbornou a tým techniků, mimo nějž nikdo neměl o prototypu ani ponětí, mohl ostrý kombík předvést vedení.
Na rozdíl od generace E46, kdy M3 Touring vzniklo pouze jako koncept, tentokrát již vůz oficiální požehnání dostal. Jedním z důvodů je i skutečnost, že automobilka již vyrábí čtyřdveřový sedan - jeho transformace na kombík tak byla mnohem jednodušší než před více než dvaceti lety, kdy vrcholem nabídky byly pouze dvoudveřové kupé a kabriolet. Verze G81 je tedy definitivní jistotou, stejně jako je jasné, že vůz dorazí pouze s pohonem všech kol a automatem.
To je trochu škoda, ale 510koňový kombík s xDrive nezní špatně ani tak. Horší je, že v této konfiguraci by vůz mohl snadno vážit přes 1,9 tuny, o lehké pírko tedy rozhodně nepůjde. Jak ale dokládají lidé z divize BMW M, vyšší hmotnost by se na jízdních zážitcích neměla nikterak negativně projevit. I po vystoupení z kombíku tak lze čekat široké úsměvy na tváři.




BMW M3 Touring nám zástupci poprvé odhalili už dříve, teď s dalšími informacemi strhli plachtu znovu. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 2 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 5 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva