Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model S přišla o doporučení ke koupi od CR, nejde ji rozumně řídit
19.2.2022 | Petr Prokopec
Člověk nepotřebuje cizí soudy, aby ke stejnému závěru došel sám, pokud byste nás ale považovali za předpojaté, tady máte pohled odjinud. Podle Consumer Reports je řízení inovovaného Modelu S „frustrující po celou dobu“.
O kontroverzním volantu Tesly zvaném Yoke bylo sepsáno podobné množství článků jako o mizerné kvalitě jejích aut či „plnohodnotném“ autonomním řízení FSD, které pochopitelně plnohodnotným není. Nejnověji si novinku v oblasti řízení vzal na paškál magazín Consumer Reports (CR), který si kvůli němu loni v létě koupil inovovaný Model S. Již první reakce však naznačily, že tentokrát magazín Elona Muska nepotěší. Jediná pozitiva totiž viděl ve zlepšeném výhledu na přístrojový štít, stejně jako v panoramatickém výhledu směrem ven.
Ve srovnání s negativy jde nicméně jen o drobná pozitiva. CR totiž uvádí, že chybějící horní část věnce ztěžuje manévry v zatáčkách či krkolomných uličkách. „Řízení těchto aut je tak frustrující po celou dobu,“ uvádí Jake Fisher, šéf testování nových vozů. Jeho názor se shoduje s naším, je z podstaty nesmyslné instalovat takto řešený volant do auta, který pro pohyb mezi dorazy řízení potřebuje několik otáček. Rozchází se naopak s komentáři některých youtuberů, kteří Yoke naopak vyzdvihují do nebes. Pokud si nicméně uvědomíme, že Tesla ovlivňuje jejich výstupy, pak je zřejmé, kde lze hledat pravdu.
Nejde nicméně pouze o tvar volantu. Tesla totiž v rámci svých inovací umístila na ramena ovládání směrových světel a klaksonu. To znamená, že obojí nenajdete vždy na stejném místě, místo toho se dotykové plošky točí společně s volantem. Snadno se tedy může stát, že ve chvílích, kdy zatáčíte doleva, musíte stisknout šipku, která v té chvíli míří doprava. Abyste si tedy byly vždy jisti, musíte sundat oči z vozovky, a to kvůli naprosté banalitě. Ke zlepšení bezpečnosti, jak se Tesla chvástá, tak rozhodně nedošlo.
V novém výročním hodnocení CR si tak Tesla mezi značkami pohoršila, neboť mezi dvaatřiceti hodnocenými značkami pro letošek zaujímá 23. místo oproti loňskému šestnáctému. Jen volant za tím ovšem nestojí. V rámci celkového skóre totiž CR klade velký důraz na kvalitu a spolehlivost. Zrovna s tou je nicméně automobilka na štíru. Magazín totiž připomněl známé problémy jako špatný lak, špatně slícované panely karoserie a další. Nevychází přitom jen ze svých zkušeností, ale i z hodnocení majitelů z řad předplatitelů.
Další fackou do tváře automobilky je pak skutečnost, že mezi desítkou nejdoporučovanějších vozů pro letošní rok jakýkoliv její model chybí. Místo toho je mezi elektromobily upřednostňován Ford Mustang Mach-E, tedy jeden z největších konkurentů Tesly Model Y. I ten je spojován s některými potížemi, z nichž však zatím největší byl hluk, který vydávalo chlazení vozu při dobíjení. Ve výsledku je tedy hodnocen výtečně, zatímco Model Y je horší než průměrný.
Ve prospěch Fordu přitom nemluví jen lepší kvalita, ale rovněž skutečnost, že má lepší systém sledující řidiče. V důsledku toho sice majitelé nemohou přesedat za jízdy na zadní sedadla, děje se tak ovšem hlavně pro jejich dobro. U Tesly totiž nikdy nevíte, nač její technologie nezareaguje. Právě proto je třeba sledovat vozovku pomalu ještě bedlivěji, než kdyby systémy Autopilot a Full Self-Driving byly vypnuté. Ovšem právě v dohlížení na to Tesla selhává.
Nakonec tu nemáme mnoho nového, výtky ke kvalitě, autonomním systémům či volantu zazněly z mnoha stran již mnohokrát. CR to ale hezky sesumíroval a odebral vozu doporučení ke koupi, kterým dříve disponoval. Ke zjištěním magazínu se automobilka nepřekvapivě nevyjádřila, po zrušení oddělení pro vztahy s veřejností ostatně ani nemá jak.
Již od chvíle, kdy Tesla přišla s prvními obrázky volantu Yoke, jsme poukazovali na to, že uříznutí horní části věnce není dobrým nápadem. Co totiž funguje u závodních aut, je u těch silničních problémem, mají na to příliš tupé řízení a řidič musí ovládat i blinkry, stěrače, klakson... Foto: Tesla
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva