Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla proti svým zrádcům rozpoutala válku o nejrychlejší auto světa, smát se ale může ten třetí
25.9.2020 | Petr Prokopec
Vyndejte si pytlík s brambůrkami a colu, protože tohle bude zajímavá podívaná, při které se dva kohouti budou prát o každou setinu sekundy. Na jedné straně je Tesla Model S Plaid a na druhé Lucid Air.
Před několika málo dny Tesla pořádala tzv. Bateriový den. Prakticky celý svět očekával, že představeny budou revoluční akumulátory, ať již co do dojezdu, výdrže či ceny. Nicméně jak říká Mate Rimac, šéf chorvatské automobilky specializující se na elektrické supersporty, technologie zůstává posledních dvanáct let naprosto stejná. Dle něj by tak v nejbližší době nemělo dojít k žádnému zásadnímu průlomu, místo toho lze čekat pouze evoluci. S tím se zjevně ztotožňuje i Tesla, neboť ani ona oproti očekáváním s revolucí nepřišla.
Když ale Elon Musk nezaujal s lepšími akumulátory slibovanými nejdříve pro rok 2022, představil raději novou variantu Modelu S zvanou Plaid, která počítá se třemi elektromotory namísto dosavadních dvou. Výkon díky tomu vzrostl na 1 100 koní, zatímco v případě dojezdu mohou zákazníci počítat s 837 kilometry. Nejpodstatnější je však dynamika, neboť dané provedení má zrychlit z klidu na stovku za méně než 2 sekundy. Čtvrtmíli pak hodlá pokořit za méně než 9 sekund, což z by z třímotorové Tesly dělalo nejlépe akcelerující silniční vůz historie.
Kalifornská automobilka se nicméně pochlubila ještě jedním číslem, a sice časem 1 minuta a 30,3 sekundy. Přesně takovou dobu potřeboval testovací jezdec značky na obkroužení okruhu Laguna Seca, přičemž tak pokořil nejen prototyp varianty Plaid, který totéž zvládl loni v září za 1:36,55 minuty, ale také konkurenční elektrický sedan Lucid Air. Za tím přitom stojí lidé, kteří již nechtěli pracovat pro Elona Muska a Tesla je kvůli tomu označuje za zrádce. Ti se před nedávnem dostali na 1 minutu a 33 sekund.
Právě v této chvíli nicméně situace začíná být opravdu zajímavá. Také Lucid Air totiž do výroby posílá zprvu maximálně dvojici pohonných jednotek, nicméně nyní již také testuje třímotorové provedení. Právě to se vypravilo na dráhu pro sprinty, kde zvládlo pokořit čtvrtmíli za 9,245 sekundy. Tedy sice na první pohled pomaleji než Tesla, ta však nicméně zatím vypustila jen video mapující její jízdu po Laguna Seca. Lucid se však oproti tomu pochlubil záběry ze sprintů.
„Zrádci“ navíc na voze stále pracují, přičemž nejspíše s ním vyrukují až v přespříštím roce. Je tedy velmi pravděpodobné, že dynamika se v mezičase ještě vylepší. Totéž samozřejmě může platit také u Tesly, ostatně i ona pustí provedení Plaid do prodeje až v závěru příštího roku. Tedy za předpokladu, že si tentokráte vezme plnění vlastních závazků k srdci. V následujících letech se tedy můžeme těšit na zajímavou přetahovanou o sekundy, na okruzích i dragstripech.
Hrou nicméně může ještě neskutečně zamávat zmiňovaný Rimac, konkrétně pak chystaný model C_Two, který rovněž počítá s méně než dvousekundovým zrychlením na stovku. Se svými 1 914 koňmi by navíc měl zvládnout až 420 km/h. Dost možná to tedy nebudou Američané, kdo bude přepisovat historické tabulky, nýbrž Chorvaté, o to zajímavější celé klání bude.

 Tesla se pochlubila rekordem Modelu S Plaid z okruhu Laguna Seca. Foto: Tesla@Twitter

 
Lucid oproti tomu vytáhl čas modelu Air se třemi motory z dragstripové dráhy. Foto: Lucid Motors@Twitter
In-car footage from Sunday’s Plaid Model S run at Laguna Seca pic.twitter.com/rwQDBFCWoH
— Tesla (@Tesla) September 23, 2020
Performance testing of the #LucidAir platform continues. As we push Lucid's in-house developed EV powertrain tech to new heights, today we share our latest work-in-progress: A 9.245 second 1/4 mile @ 157.26 mph. Stay tuned for more. pic.twitter.com/7OQQodTjuk
— Lucid Motors (@LucidMotors) September 24, 2020
Zdroj: Tesla@Twitter, Lucid Motors@Twitter
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
 Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    