Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla zrušila oddělení pro styk s veřejností, protože už se stejně s nikým nebaví
7.10.2020 | Petr Miler
Bezprecedentní krok americké automobilky přichází ve chvíli, kdy se každým dnem množí informace o potížích majitelů s jejími auty. Náhoda to bude jen stěží.
Kolem Tesly je v poslední době hodně živo a většinou to není v dobrém smyslu slova. Neuplyne týdne, abychom nebyli konfrontováni s několika stížnostmi majitelů na kvalitu jejích aut, potíže jsou s montáží, praskajícím zavěšením, odpadávajícími částmi střechy či celými střechami. A jsou tu i různé další události, které tuto firmu nestaví do pozitivního světla - od konfliktů s majiteli kvůli úpravám přes pochybný prodej ojetin až po mizerné výsledky v testech autonomních systémů.
To všechno jsou věci, které by si zasloužily komentář. Ne proto, aby se Tesla pokusila zastřít problematickou realitu, ale aby veřejnosti vysvětlila, co se vlastně stalo, však problém nakonec nemusí být vždy na její straně. Místo toho jsme ale my jako novináři nebo sami zákaznici firmy konfrontování s ignorací nebo arogancí zaměstnanců, kteří styk s veřejností vůbec nemají zabezpečovat.
Člověk se musí divit, proč firma vystupuje takto amatérsky, proč za ní nevystupuje někdo, kdo se v takových situacích umí chovat lépe než slon v porcelánu a vnímání okolí se nepokusí přiklonit si na svoji stranu. Důvod je ale nakonec prostý: Nikdo takový neexistuje. Tesla měla PR oddělení, tedy oddělení pro styk s veřejností, jako každá jiná automobilka, v rámci svých novátorských přístupů jej ale zrušila a prakticky veškerou jeho činnost nyní zabezpečuje Elon Musk přes Twitter.
To není žert, ale fakt. Zjistili to kolegové z jinak Tesle velmi nakloněného Electreku, kteří citují jednoho z vysoce postavených manažerů firmy, jenž si raději nepřál být jmenován: „Žádné PR oddělení už nemáme,” řekl doslova. Jakkoli to zní překvapivě, je to to jediné, co vysvětluje chování automobilky v letošním roce, které se informování o jejích neúspěších zcela vymklo z rukou.
Podle Electreku PR firmy vedla do loňského roku Keely Sulprizio, po jejím odchodu byl ale rozpuštěn i zbytek týmu. Profíci jako Alan Cooper, Gina Antonini, Alexander Ingram nebo Danielle Meister, kteří všichni pro Teslu pracovali, postupně buď odešli, nebo změnili své pozice ve firmě a odešli následně. A nikdo je skutečně nenahradil - kolega Jason Torchinski z Jalopniku shodou okolností před dvěma dny publikoval článek o tom, jak se měsíce pokouší kohokoli z Tesly kontaktovat a na jeho žádosti o komentář nebylo odpovězeno ani jednou.
Je to jistě jeden ze svérázných novátorských kroků Tesly, který má přispět k efektivnějšímu fungování firmy, dovolíme si ale pochybovat o jeho skutečné efektivitě z dlouhodobého hlediska. Jakkoli jsme ti poslední, kteří by milovali aktivní „píjáry”, kteří se po vás vozí kvůli každé drobné nepřesnosti uvedené v článku, respektujeme to jako jejich práci, která - zvláště pokud ji někdo dělá opravdu dobře - ve výsledku skutečně vede ke zlepšení obrazu firmy na veřejnosti. A jistě ne jen opravou chyb, však když se někdo po novinářích „vozí” kvůli každé negativní publicitě, je to protivné. Ale chápeme, že to může do budoucna celkem úspěšně předcházet další publikaci negativních, třebaže korektních zpráv ze strany některých kolegů, jež nechtějí být s něčím takovým konfrontováni.
Fakt, že se Tesla na tomto poli rozhodla nedělat nic, může působit „moderně”, ale podle nás je krátkozraký, zvláště u relativně mladé firmy, jejíž auta se potýkají s tolika nedostatky. Když už společnosti chybí fungující kontrola kvality, mělo by tu být fungující PR, které přehmaty bude alespoň trochu „žehlit”. Teď už tu očividně není ani jedno.








Tesla Model 3 je jedním z modelů, jehož výroba je provázena spoustou kvalitativních problémů, na jejichž existenci firma nereaguje vůbec nebo arogantně skrze níže postavené lidi z firmy. Proč to tak je? Protože nikdo jiný komunikaci s veřejností už v Tesle neobstarává. Foto: Tesla
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 10 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 11 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.15. 23:11 - mafel
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 21:56 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986