Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Teslám za jízdy odpadávají části střechy, automobilka reaguje tradičním způsobem
17.9.2020 | Petr Prokopec
Že Tesly nejsou zrovna vrcholem automobilové kvality, už jsme si zvykli, další a další projevy špatné výroby či montáže ale přesto překvapí.
Slova „Tesla” a „kvalita” ve slovníku synonym určitě nehledejte vedle sebe, americká automobilka byla v opačných souvislostech skloňována již mnohokrát. Dnes není nic neobvyklého, když hloubka laku není po celé karoserii rovnoměrná, spáry mezi panely na straně jedné neodpovídají těm na straně druhé, do světel a interiérů zatéká, přičemž prudší liják může vést k odpadnutí nárazníku, ve kterém se pro změnu drží prach a špína cest. Aby toho navíc nebylo málo, značce se občas povede zaměnit vnitřní panely a některým zákazníkům v důsledku nesprávného upevnění dokonce již i prasklo zadní okno.
Nejsou to izolované nedostatky, navíc firmou obvykle nejsou řešeny, a to ani ve střednědobém horizontu. Ve většině zmíněných případů Tesla ohrožovala krom svého renomé především svou vlastní klientelu, stále častěji je ale skloňována také s dalším projevem problematické výroby, který může být nebezpečný i pro okolí. Řada majitelů Modelu X totiž uvádí, že z vozu odpadla část střechy, a to za jízdy.
„Můj syn se právě vrátil domů a ptal se, co se stalo Modelu X. Chvíli jsme nechápali, o čem mluví. Komu ještě upadla prostřední část střechy mezi 'sokolími dveřmi' a jak se s tím Tesla vypořádala? Vůz je z roku 2016 a má najeto 25 tisíc mil. Minulý měsíc byl v servisu kvůli haprujícímu těsnění, které tento panel drželo, ale Tesla nám oznámila, že jej měnit nebude, protože jde o běžné opotřebení,“ popisuje incident jedna z majitelek elektrického SUV Carrie Schenkhuizen.
Její syn dodává, že servisní technici nechtěli panel opravit v rámci záruky, když byl ještě na svém místě, nicméně s náhradou za 2 200 dolarů (cca 50 tisíc Kč) po jeho odpadnutí problém neměli. „Tohle auto je ten největší šmejd, jaký jsem kdy vlastnil. Tesla opakovaně dělá ty nejhorší věci, a přišla tak o loajálního doživotního zákazníka a někoho, kdo pro ni mohl být skvělým ambasadorem,“ připojil se ke kritice Brandon Nicholas. On a Carrie Schenkhuizen ovšem nejsou jedinými, kdo má podobnou zkušenost.
Zajímavý je rovněž příspěvek Phillipa L. Changa, který na rozdíl od mnoha nemá problémy s panelem mezi výklopnými dveřmi, ale s tím, který je mezi nimi a čelním oknem. Výsledek je nicméně stejný, respektive dokonce ještě horší. V tomto případě totiž došlo na poškození za ním jedoucího vozu, což pro majitele účet za chybu výrobce jen zvyšuje.
Snad jedinou polehčující okolností v tomto případu je náprava vozu Mika Martina, na němž se projevil stejný nedostatek. Jehož Tesla byla totiž opravena v záruce, jde nicméně jen o výjimku potvrzující pravidlo - na fórech majitelů Tesel, Redditu i Facebooku lze najít další případy, které vypadají jako přes kopírák, jen majitel a auto jsou jiné - vozu upadla část střechy, nebo střešní panel začal odpadat a Tesla za to odmítla přijmout odpovědnost.
Vzhledem k tomu, že zjevně nejde o problém, který by se objevil na jediném autě, by na místě byla svolávací akce, takové věci ale Tesla dělá zcela výjimečně a nic nenasvědčuje tomu, že by tento případ mě být onou výjimkou. Pokud tedy máte Model X nebo víte o někom, kdo jej vlastní, kontrola střešních panelů nebude od věci. Opravu případného uvolnění Tesla pravděpodobně na svůj účet neprovede, i to pro vás ale bude levnější než náhrada celého dílu, pokud by odlétl v provozu. A nedej bože něčemu nebo někomu ublížil.




Na stránkách sdružujících majitele Tesel se objevuje stále více lidí, kteří mají problém s odpadávajícími částmi střechy Modelu X. Foto: screenshoty Tesla Model X Owners Club@Facebook přes Inside EVs
Facebook, Reddit, fóra majitelů, podobné případy jsou probírány všude. Foto: Mancisco@Reddit
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
před 3 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Řešení, na které vsadilo tolik výrobců aut, nachází u lidí stále menší zastání, navíc po celém světě
28.7.2025Za docela obyčejné auto koupené za statisíce někdo rychle inkasoval 3,8 milionu Kč, a to s ním i jezdil
28.7.2025Diesely 10 let po svém predikovaném skonu dál vládnou bazarům. Ukazují, jak moc výrobci ztrácí kontakt s realitou
28.7.2025Audi dál doplácí na svou sázku na mrtvého koně, tlačení elektromobilů znamená stále menší prodeje i drastický propad zisků
29.7.2025Škoda přijde s dalším novým RS, nadšence chce oslovit přesně tím, co z duše nenávidí
29.7.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- Onboard videa 08.26. 14:10 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 08:10 - Vrooom
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1