Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek
9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.
Reputace BMW na poli sportovně orientovaných modelů v poslední době upadá. Mnichovská automobilka udělala řadu přešlapů, z nichž sice některé skončily prodejním úspěchem, nicméně image značky tím utrpěla, hlavně u skalních příznivců. Na první pohled to možná není důležité, říkáte si, vždyť prodeje každoročně rostou. Nicméně děje se tak hlavně kvůli rozšířujícímu se portfoliu, které nelze nafukovat věčně. Růst se navíc i tak zpomaluje a je otázkou, jakým směrem se bude odbyt BMW vyvíjet, když lovit nové zákazníky už nebude kde.
Zřejmě i proto se automobilka v poslední době snaží odhalovat nové edice svých sportovních modelů, se kterými by vzbudila patřičný rozruch a dala zapomenout třeba na neúspěchy svých předohrabů v losím testu. Představit si proto můžeme nové BMW M5 Competition, které staví na poslední generaci mnichovské legendy. Ta vůbec poprvé dorazila s pohonem všech kol, čímž poněkud zazdila tradice, nicméně zrovna kvůli tomuhle se asi na značku zlobí málokdo.
M5 Competition samozřejmě systém xDrive se zaměřením na zadní nápravu zůstal, stejně jako 4,4litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Jeho výkon ovšem narostl o 25 koní na 625 k, točivý moment pak zůstává na nezměněných 750 Nm. Jízdní dynamika tak doznala zlepšení, neboť akceleraci z klidu na stovku zvládne vůz za 3,3 sekundy, na dvoustovku pak za 10,8 sekund. Vůči standardu jde o zlepšení o jednu, respektive o tři desetiny sekundy.
Pohonná jednotka je posazena na speciálních úchytech s pozměněnou charakteristikou pružin, což má dle značky vést „k mnohem přímější odezvě motoru a okamžitému přenosu výkonu“. Osmistupňová automatická převodovka zůstává beze změn, kromě toho navíc i nadále spolupracuje s aktivním diferenciálem. Vůz současně poklesl v kolenou, neboť jeho světlá výška je o 7 milimetrů nižší. Část silentbloků byla navíc nahrazena pevnými klouby, což má přinést vyšší přesnost podvozku.
Kromě toho BMW ještě poladilo zavěšení, pružiny jsou tedy o 10 procent tužší a zesílen byl také zadní stabilizátor. Modifikacemi prošly také tlumiče, u kterých lze v jízdním režimu Sport Plus očekávat „na závodních okruzích ultra dynamické chování“. Zmínit pak ještě můžeme příchod specifického výfukového ústrojí, to je ale po stránce mechanické vše.
Vizuální proměna spočívá hlavně v černých doplňcích a 20palcových kovaných kolech. Ona „černota” pak možná záměrně, možná ne ukazuje, kam se posune podoba tradičních ledvinek. Jejich černé lemování má za následek, že nelakovaný prvek mezi nimi (zřejmě radar adaptivního tempomatu a předkolizního systému) ledvinky opticky spojuje. To třeba u M5 First Edition není patrné, teď ano. BMW plánuje ještě větší optické spojení obou částí, už tohle ale vypadá trochu podivně. Tedy alespoň podle nás.
Lehké, méně kontroverzní úpravy proběhly i v interiéru, kam se nastěhovaly unikátní koberečky, grafika přístrojového štítu a bezpečnostní pásy. Výroba se rozjede v červenci, objednávky bude možné adresovat dealerům již v nejbližších týdnech. Na českou cenu ale musíme ještě nějaký ten pátek vyčkat.



































BMW M5 Competition dostalo vůči základu vyšší výkon a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 5 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Potápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před hodinouDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 2 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 4 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 5 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva