Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tonoucí ženevský autosalon se chytá stébla, nová atrakce ho ale spasí stěží
27.1.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli je třeba ocenit snahu Švýcarů nabídnout něco nového, lákadlo určené pro jednoho člověka z pětapadesáti, navíc zaměřená na jediný typ aut, těžko do Ženevy přitáhne davy.
Před pár dny jsme zmínili, že už ani Ženeva není automobilkám svatá a kdysi neodmyslitelná účast každé významné značky na ni je minulostí. Na letošní jubilejní devadesátý ročník totiž nedorazí Lamborghini, Jaguar Land Rover či Peugeot a další jistě budou následovat. Francouzská automobilka přitom uvedla, že show je v podstatě přežitkem, který již hezky dlouho není spojen s žádnou inovací. Místo toho nová auta a koncepty i nadále trůní na výstavišti Palexpo stejným způsobem, jako tomu bylo před dvaceti nebo padesáti lety. Ve světle nových informací to vypadá jen jako výmluva, neboť autosalon inovován byl. Otázkou ale je, zda ku prospěchu věci.
Součástí show se totiž letos stane tzv. Objevitelská sekce. Tou je míněna možnost testování hned 48 aut od 15 světových výrobců. Každý vůz si přitom budete moci užít na 456 metrů dlouhé trati, která byla vybudována přímo v jedné z hal. Souběžně s ní pak bude na ploše 300 metrů čtverečných vybudován i VIP salónek, skrze jehož prosklené stěny budou moci hosté sledovat dění na trati. Ženeva tak vskutku má pro letošek nové lákadlo, je ale třeba počítat s tím, že nebude zdaleka pro každého.
Jakkoliv je totiž vozů osmačtyřicet, každá testovací jízda na tři kola má zabrat zhruba 10 minut. I kdyby přitom přesednutí bylo okamžité a personál si nedal jedinou přestávku, dá se teoreticky během desetidenního konání show stihnout maximálně 28 800 objevitelských jízd (neboli Discovery Drives). Pokud by pak letos dorazilo 602 tisíc návštěvníků jako loni, pořadatelé by nezvládli obsloužit ani pět procent z nich.
Realita je však ještě o poznání horší, oněch jízd se od 5. do 15. března má odehrát jen přibližně 11 tisíc. Znamená to tedy, že volanty vozů značek Aiways, Audi, BMW, DS, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes, Porsche, Renault, Seat, Smart, Škoda, Toyota a Volkswagen se posadí jen necelá dvě procenta všech návštěvníků. I proto byla spuštěna aplikace, jíž můžete stáhnout zdarma a skrze kterou si můžete jízdu rezervovat.
Nepočítejte však se žádným zběsilým řáděním, neboť na sedadle spolujezdce vedle vás bude sedět instruktor, který vás bude držet zkrátka. Dechberoucí sprinty vám mimo jiné neumožní ani charakter trati, jakkoliv některé vozy nabídnou působivou akceleraci. Co je horší, s okruhem jsou spojené pouze vozy s elektrickým pohonem, které jsou naprostou většinou zákazníků přehlíženy.
Ve výsledku to tedy zase tak velká atrakce není a nepředpokládáme, že by tato možnost nalákala na autosalon zástupy nových návštěvníků. Sami zvažte, zda je oč stát, třeba Peugeot si to nemyslí, neboť s inovací byl obeznámen již před dlouhými měsíci a beztak svůj postoj nezměnil. Světoborný pak samozřejmě nebude ani onen VIP salónek, neboť jeho kapacita činí pouze 300 hostů. Švýcaři se tedy snaží, tohle je ale skutečně nespasí a přes veškerý náš přirozený optimismus jsme přesvědčeni, že neodvratně nastoupili cestu k akci maximálně lokálního významu. Pro svět digitálních médií autosalony stvořeny nebyly.



Na ženevském autosalonu vznikne vnitřní okruh, za volant hlavně elektrických aut se ovšem posadí jen málokdo, stejně jako do salonku u něj
Zdroj: Geneva International Motor Show
Bleskovky
- Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
včera - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021 - Řidič nejrychlejší Kie se předváděl na silnici, na vlastní kůži si prožil Troškovu pohádku
5.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 00:35 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 23:22 - Předseda
- Rychlodotazy 22:40 - HOUZJ5AJ
- i30 kombi vs Ceed sw 21:10 - PalaS
- Řidiči, co to mají v ruce... 18:54 - Honza42
- Malé pracovní auto na dlouhé trasy cca kolem 100-250k 18:48 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 12:34 - pavproch
- IT poradna 10.4.2021 - ctrl_j
- Instalace LED loga na AUDI 2014 10.4.2021 - skt
- Autokamera 10.4.2021 - brnenska.odchytova