Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru

Japonský prcek slibuje potlačení nedotáčivosti, ostřejší jízdní vlastnosti či více místa v kabině a zavazadelníku. Přesto neváží více než 910 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru

20.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský prcek slibuje potlačení nedotáčivosti, ostřejší jízdní vlastnosti či více místa v kabině a zavazadelníku. Přesto neváží více než 910 kg.

Nová kolínská trojčata jsme si představili pěkně jedno po druhém. Nejprve se totiž ukázal Peugeot 108, po něm přišel Citroën C1 a závěr patřil Toyotě. Ta své Aygo navíc ukázala i na druhé sérii fotek, díky čemuž bychom každou další zmínku mohli považovat za nošení dříví do lesa. Jenže pokud se do každého předchozího článku začtete, zjistíte, že moc technických informací automobilky do světa nepustili. Tedy alespoň dosud. Nově tu ovšem máme poměrně vyčerpávající soupis, díky kterému skutečně budete znát kolínská trojčata jako své boty.

V prvé řadě je ovšem třeba zmínit, že následující řádky se budou zabývat především Toyotou. Na tom ovšem není nic podivného, japonská automobilka měla totiž vývoj prcků na starosti. Z předchozí generace přitom převzala základní platformu, rozvor a zavěšení, i tyto prvky však následně doznaly úprav. Podle šéfinženýra Kazuhiko „Davida“ Teraie je tak vrchní část vozu zcela nová, zatímco v případě té spodní bylo vylepšeno minimálně 30 procent komponentů.

Vzadu se tak dočkáme tužší nápravy, zatímco tlumiče a pružiny mají novou charakteristiku. Mimo to dorazil i tlustší stabilizátor (namísto 22 mm má 24 mm) a z 10 procent byla modernizována i skrytá část strukturální platformy. „Chtěli jsme zlepšit jízdní dynamiku vozu, zvláště v případě Toyoty,“ dodává Terai. „A proto jsme např. urychlili převod řízení.“ Díky tomu by tak měla být potlačena nedotáčivost a zlepšena ostrost zatáčení.

Zajímavý je ovšem v tuto chvíli fakt, že na rozdíl od francouzských modelů je Toyota nabízena pouze s jedním - slabším - motorem. Zatímco Peugeot a Citroën můžete vybavit také novou Jedna-dvojkou VTI PureTech naladěnou na 83 koní, Aygo je k mání pouze s litrovým tříválcem produkujícím 69 koní v 6 000 otáčkách a 95 Nm točivého momentu při 4 300 ot./min.

V kombinaci s nízkou hmotností - nejnižší výbava váží 840 kg, nejvyšší 910 kg - by ovšem i tato ne zrovna enormní síla měla zaručovat alespoň trochu dostačující tempo. Bohužel údaje o jízdní dynamice Toyota nedodala, poinformovat tak můžeme pouze o spotřebě. Ta v kombinaci s manuálem činí 4,1 l/100 km, v případě robotizované převodovky je o desetinu vyšší.

Oproti předchůdci obě hodnoty znamenají zlepšení, další body do plusu pak nové Aygo nabírá v kabině. Ačkoliv je totiž střešní linie o 5 mm nižší, díky přepracování kokpitu mají cestující o 7 mm více místa pro hlavy. Dalších 9 mm na délku vzniklo posunutím předních sloupků ještě blíže ke kapotě motoru, na 3 455 mm pak narostla celková délka. Zavazadelník tak nyní pobere 168 l.

Kromě toho bylo vylepšeno i odhlučnění kabiny, kdy mezi motorový prostor a kabinu byla přidána přepážka redukující hluk od asfaltu i od pohonné jednotky. Tím ale technická přehlídka končí a my tak jen můžeme lehce zmínit design, který se v případě kolínských trojčat liší více než předtím. A to hlavně v přední části, kde má Aygo výrazné „X“.

Tento prvek je plastový, přičemž k mání může být v bílé, stříbrné, červené nebo černé barvě. Pro mnoho lidí však bude příliš kontroverzní, díky čemuž asi zamíří k Peugeotu - nejusedlejšímu zástupci trojlístku. Oproti Citroënu se totiž stoosmička nemůže pochlubit ani začerněnými sloupky, jež vytvářejí dojem plovoucí střechy. Konečná volba je ovšem na vás.


Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 1 - Toyota Aygo 2014 nove foto 01Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 2 - Toyota Aygo 2014 nove foto 02Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 3 - Toyota Aygo 2014 nove foto 03Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 4 - Toyota Aygo 2014 nove foto 04Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 5 - Toyota Aygo 2014 nove foto 05Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 6 - Toyota Aygo 2014 nove foto 06Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 7 - Toyota Aygo 2014 nove foto 07Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 8 - Toyota Aygo 2014 nove foto 08Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 9 - Toyota Aygo 2014 nove foto 09Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 10 - Toyota Aygo 2014 nove foto 10Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 11 - Toyota Aygo 2014 nove foto 11Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 12 - Toyota Aygo 2014 nove foto 12Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 13 - Toyota Aygo 2014 nove foto 13Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 14 - Toyota Aygo 2014 nove foto 14Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 15 - Toyota Aygo 2014 nove foto 15Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 16 - Toyota Aygo 2014 nove foto 16Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 17 - Toyota Aygo 2014 nove foto 17Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 18 - Toyota Aygo 2014 nove foto 18Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 19 - Toyota Aygo 2014 nove foto 19Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 20 - Toyota Aygo 2014 nove foto 20Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 21 - Toyota Aygo 2014 nove foto 21Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 22 - Toyota Aygo 2014 nove foto 22Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 23 - Toyota Aygo 2014 nove foto 23Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 24 - Toyota Aygo 2014 nove foto 24Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 25 - Toyota Aygo 2014 nove foto 25Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 26 - Toyota Aygo 2014 nove foto 26Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 27 - Toyota Aygo 2014 nove foto 27Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 28 - Toyota Aygo 2014 nove foto 28Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 29 - Toyota Aygo 2014 nove foto 29Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 30 - Toyota Aygo 2014 nove foto 30Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 31 - Toyota Aygo 2014 nove foto 31Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 32 - Toyota Aygo 2014 nove foto 32Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 33 - Toyota Aygo 2014 nove foto 33Toyota Aygo 2014: extravagantní Kolíňan odhalil techniku, chce jezdit za 4,1 litru - 34 - Toyota Aygo 2014 nove foto 34
Díky výraznému „X“ na přídi je Toyota Aygo nejodvážněji stylizovanou kolínskou novinkou

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.