Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Camatte57s: auto pro děti pohání elektromotor, karoserii tvoří 57 panelů
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota přišla s konceptem, který mohou vaše ratolesti řídit na neveřejných silnicích. Jeho vzhled lze navíc velmi snadno měnit.
Lásku k řízení je třeba pěstovat v každém věku, přičemž platí, že dřív dříve se začne, tím lépe. Ale dost již bylo přísloví, místo toho se pojďme podívat na konkrétní příspěvek k mobilitě mladistvých, s nímž přišla Toyota na letošním veletrhu hraček v Tokiu. Koncept Camatte57s je totiž reálným elektromobilem, se kterým mladiství mohou cvičit na neveřejných silnicích na budoucí život za volantem.
Letošní novinka vychází z loňské verze Camatte, kterou rovněž pohánělo alternativní ústrojí a jež taktéž nabízela sezení pro tři v tandemu 1+2. Rozdílem je ovšem karoserie, kterou aktuálně tvoří 57 individuálních panelů. Toyota tak nabízí každému zájemci prostor pro fantazii, neboť vyměněn může být nezávisle kterýkoliv díl. Kombinovat tak lze bezpočet barev i vzorů.
Právě tato možnost hrátek s designem by přitom podle japonské automobilky mohla přivést mládež k oblibě řízení, jež v poslední době upadá. Podle průzkumů společnosti Gartner totiž aktuálně dává většina mladistvých ve věku od 18 do 24 let přednost přístupu k internetu než automobilu.
S délkou 3 000 mm, šířkou 1 440 mm, výškou 1 000 mm a možností stavitelnosti pedálů a volantu se přitom Toyota Camatte57s snadno přizpůsobí velikosti dítěte, polohovatelná jsou pak také zadní sedadla. To pro případ, že ratolesti budou zpočátku potřebovat pomocnou ruku či nohu.
O výrobě se v japonské automobilce aktuálně příliš nezmiňují, i když naznačený trend by mohl vedení přimět k opaku. Úspěch pak dozajista bude záviset především na vhodné ceně - přece jen, připojení k internetu je dnes leckde zdarma...





Koncepční Toyotu Camatte57s pohání blíže nespecifikovaný elektromotor. Hnací síla ale není tak důležitá, k řízení má mládež přivést hlavně možnost individualizace karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 23 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva