Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější

Přepracované závodní Toyotě pomůže při zdolávání nejznámějšího amerického závodu do vrchu dalších 95 koní. Uši přihlížejících ale příliš neoblaží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější

9.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přepracované závodní Toyotě pomůže při zdolávání nejznámějšího amerického závodu do vrchu dalších 95 koní. Uši přihlížejících ale příliš neoblaží.

TMG, evropská sportovní divize japonské automobilky Toyota pokračuje ve vývoji sportovního speciálu poháněného baterkami, který přesně za měsíc postaví na start slavného amerického závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb.

I když z elektromobilů neděláme modlu a píšeme o nich pouze fakta, která někdy mají hodně daleko od zidealizovaných představ některých snílků a vylhaných tabulkových čísel, nerozporujeme, že existují oblasti, ve kterých by mohly najít uplatnění. Kromě provozu po městě, třeba v závodech na kratší vzdálenost nevyžadující větší kapacitu akumulátorů.

To je i případ Toyoty EV 001 postavené na základech britského stroje Radical. Japonci jej vybavili sadou baterek o celkové kapacitě 42 kWh a dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 381 koní a točivém momentu 800 newtonmetrů. Podle inženýrů odpovědných za konstrukci umí tento elektromobil o hmotnosti 970 kg pokořit stovku za 3,9 s a jede 260 km/h. Tak růžové to s ním být nemusí, špatně ale určitě nejede, což potvrdil i někdejší rekordní jízdou na Severní smyčce německého Nürburgringu, která znamenala vlastně úplně první konkurenceschopný čas elektřinou poháněného vozu.

Do závodu ovšem EV 001 nenastoupí, místo něj se na start Pikes Peak postaví vylepšená verze EV 002. Kapacita baterek se nezměnila, dynamika vozu nicméně ano. Konstruktéři předně snížili maximální rychlost na 240 km/h a o něco vylepšili parametry elektromotory. Jejich společný výkon je teď 476 koňských sil a rovných 900 newtonmetrů.

Jaké jsou ambice EV 002, to nevíme, v letošní záplavě elektromobilů to ale jisté nebude mít snadné. Však auto stejné koncepce osedlá i loňský vítěz a legenda tohoto závodu Nobuhiro Tajima.

Jak vše dopadne, to uvidíme příští měsíce. Mezinárodní závod do vrchu Pikes Peak proběhne 8. července a barvy Toyota Motorsport GmbH bude za volantem EV 002 hájit japonský pilot Fumio Nutahara.


Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější - 1 - Toyota EV 002 01Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější - 2 - Toyota EV 002 02Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější - 3 - Toyota EV 002 03Toyota EV 002: rekordman z Nordschleife vyrazí i na Pikes Peak. Ještě silnější - 4 - Toyota EV 002 04
Výkon závodního elektromobilu pro Pikes Peak vzrost z 381 na 476 koní

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.