Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

24.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.

Snad nikdo jiný se na poli hybridních technologií neprofiluje takovým způsobem, jako Toyota. Spojení benzinových pohonných jednotek s elektromotory se ale zřejmě japonské značce nezdá být dostatečně ekologické. Proto v Paříži představí také elektrickou verzi svého nejmenšího modelu iQ. Nejedná se přitom o koncept, ale zcela hotový vůz, který se již může pochlubit i svými technickými parametry.

Automobilka dává na odiv hlavně dobu dobíjení, jako obvykle je to ale trochu složitější. Začneme-li realitě-bližšími fakty, pak ve standardním provedení, kdy iQ EV připojíte v garáži do zásuvky, se má 12 kWh kapacity akumulátorů dobít do tří hodin. Už to chce ale lepší než obvyklou elektrickou přípojku, tedy alespoň v našich končinách. U nás počítejte spíše ještě s jednou hodinou navíc. To je v konfrontaci s udávaným dojezdem pouhých 85 km (reálně tedy tak maximálně 2/3) hodně, pokud ale sáhnete po doplňkovém systému zaručujícím rychlonabíjení, můžete mít 80 % z celkové kapacity k dispozici již za 15 minut. Jen to bude chtít přípojku s elektrickým výkonem okolo 40 kilowatt, což je asi desetinásobek toho, co běžně máte doma. S podobným nabíjením v garáži tedy příliš nepočítejte.

Navíc ani tento krátký čas praktičnost malé Toyoty příliš nezvyšuje. Dojezd totiž v té chvíli klesne na nějakých 68 km (opět teoreticky), do čehož navíc může promluvit ještě zapnutí audio systému či klimatizace. iQ EV se tak pomalu ani nemusí vrátit z nákupu, pokud nebude obchodní centrum vybaveno dobíjecími stanicemi. Zkrátka klasika, nic zásadně nového tohle auto do marnosti elektrické mobility dnešních dnů nevnáší.

S délkou 3 120 mm možná přijdete i o možnost parkování napříč, neboť oproti standardu narostla elektrická verze o 135 mm. Rozvor, šířka i výška zůstávají na svém, měnila se tak hlavně přední část, kde se nyní nachází elektromotor, jehož 64 koní je zárukou zrychlení 0-100 km/h za 14 s a nejvyšší rychlosti 125 km/h.

Lithium-iontové baterie složené ze 150 článků našly místo vzadu pod podlahou namísto výfuku, díky čemuž by iQ EV mělo vykazovat optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. To je také trochu „reklamština”, neboť ideální rozložení hmotnosti získané přidáním kilogramů navíc není až taková výhra. Na váze totiž elektrická miniToyota ukáže o 125 kg více než standardní model 1,3 CVT.

Uvnitř ovšem můžete i nadále můžete počítat s 9 standardními airbagy, bezklíčovým otevíráním, zavíráním a startováním, asistentem rozjezdu do kopce nebo audio systémem s 6 reproduktory. Chybět nebude ani vyhřívání předních sedadel a čelního skla nebo dálkové ovládání klimatizace.

Ani tato výbava však praktičnost výrazně nenavyšuje. Toho si je ale Toyota asi vědoma, proto v závěru vlastního tiskového prohlášení uvádí, že soustředit se i nadále hodlá hlavně na hybridní modely ve stylu Priusu Plug-In. Konec konců, neznámá je dosud i cena tohoto díla, která jistě nebude z nejatraktivnějších...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 1 - Toyota iQ EV zive 01Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 2 - Toyota iQ EV zive 02Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 3 - Toyota iQ EV zive 03Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 4 - Toyota iQ EV zive 04Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 5 - Toyota iQ EV zive 05Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 6 - Toyota iQ EV zive 06Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 7 - Toyota iQ EV zive 07Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 8 - Toyota iQ EV zive 08Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 9 - Toyota iQ EV zive 09
Toyota iQ EV dorazila na autosalon v Paříži i s dobíjecí stanicí

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 10 - Toyota iQ EV 2013 01Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 11 - Toyota iQ EV 2013 02Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 12 - Toyota iQ EV 2013 03Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 13 - Toyota iQ EV 2013 04Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 14 - Toyota iQ EV 2013 05Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 15 - Toyota iQ EV 2013 06Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 16 - Toyota iQ EV 2013 07Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 17 - Toyota iQ EV 2013 08Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 18 - Toyota iQ EV 2013 09
Toyota iQ EV má celkový teoretický dojezd 85 km. Při rychlonabíjení, které v ideálním případě vyžaduje jen 15 minut, ovšem tato vzdálenost klesne na 68 km. A to jsme stále v laboratorních podmínkách...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše