Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2015: s radikálním vzhledem dorazí nižší hmotnost i pohon e-4WD
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace hybridu bude prvním modelem Toyoty na platformě TNGA. Dolů půjde spotřeba, kila i těžiště.
Prius je pro japonskou automobilku veledůležitým modelem. Právě na něm staví svou pověst hybridního průkopníka. S novou generací hodlá dojít ještě dále než se všemi předchůdci dohromady. Radikálně jiný totiž nebude pouze vzhled, měnit se má také technika. Hmotnost i těžiště zamíří dolů za účelem zlepšení ovladatelnosti, kvalita interiéru se naopak posune do vyšších sfér. A aby toho nebylo málo, pak očekávat máme i pohon všech kol.
Začít asi můžeme touto novinkou, která je nejpřekvapivější. Toyota ji nazvala e-4WD, přičemž zaměřit se má na zlepšení přilnavosti při zhoršených podmínkách. Fungovat má ale pouze při rychlostech do 60 km/h. Podstatou je přítomnost druhého elektromotoru, který bude pohánět zadní nápravu. Ta přední ale zůstane i nadále primární, přičemž pohánět jí bude opětovně 1,8litrový benzinový čtyřválec v kombinaci se zmenšeným elektromotorem.
S touto konfigurací bychom se měli dočkat průměrné spotřeby 3,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 70 g/km, což by při troše snahy a cviku s plynovým pedálem nemusely být hodnoty úplně vzdálené od reálného světa. Zvláště když nový Prius bude prvním vozem Toyoty, který vznikne na platformě TNGA, jež snižuje v úvodu naznačenou hmotnost a těžiště. Kromě toho ale představuje také redukci nákladů, a to až o 30 procent.
V prvním ohledu se pak japonská novinka může rovněž spolehnout na pomocnou ruku podávanou aerodynamičtější karoserií, jejíž koeficient Cd poklesl na hodnotu 0,25. Cena budoucí Toyoty Prius ale přes uvedenou redukci nákladů naopak zamíří nahoru, neboť kromě daného systému e-4WD máme očekávat také kvalitnější interiér a především dražší lithium-iontové baterie, které nahradí dosavadní nikl-metal-hydridové.
Japonská novinka by měla startovat zhruba na sumě 825 tisíc korun, což vytvoří dostatek prostoru pro hybridní verze Toyoty Auris a Yaris. Stejně tak ale bude v nabídce také dostatek místa pro plug-in hybrid, který by se měl objevit rovněž příští rok. Ten přitom hodlá navýšit elektrodojezd na 25 km, na realizaci udávané spotřeby 2,1 l/100 km v běžném provozu ovšem s největší pravděpodobností nedojde.
Tím se pro dnešek s novou Toyotou Prius můžeme rozloučit, na závěr lze zmínit již jen inspiraci pro opravdu agresivní design. Chystaný hybrid staví na vzhledu konceptu NS4, který japonská automobilka představila v roce 2012 v Detroitu. Nuda nás tedy rozhodně nečeká, můžeme jen doufat, že stejně zábavné bude i řízení. Zvláště když k větší sportovnosti se Toyota momentálně upíná.

Nová Toyota Prius na neoficiální ilustraci
Zakamuflované exempláře příští Toyoty Prius nám radikální vzhled zrovna příliš neodhalily
Předobrazem nového Priusu je koncepční Toyota NS4 z roku 2012
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva