Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonská má baterii o kapacitě 8,8 kWh zajišťující dojezd 35 km na elektřinu. Reálná normovaná spotřeba benzinu je o 3,2 litru vyšší.
Novou generaci Toyoty Prius PHEV jsme si mohli představit již včera díky několika uniklým snímkům exteriéru. Při té příležitosti jsme zmiňovali i označení Prime, ovšem hlavně s japonským trhem. Po slavnostním odhalení japonské novinky se ovšem zdá, že plug-in hybridní verze bude takto pojmenována na všech trzích, na které zamíří. Ve srovnání s regulérním modelem přitom nabízí vyšší výkon, vyšší maximálku v rámci elektrického režimu či pohlednější exteriér. Oproti předchůdci pak byl navýšen i „bezemisní“ dojezd.
Začněme ovšem pěkně od začátku u designu, kterému vévodí nové čelní partie inspirované vodíkovou Toyotou Mirai. K novému nárazníku a masce se navíc přidává čtveřice diodových světel, jenž dle prohlášení automobilky „září jako diamanty“. Mimo to byla modifikována také záď, kde rovněž najdeme LEDky - vůči základnímu modelu usazené nikoliv horizontálně, nýbrž vertikálně a navíc ve středu propojené.
Ve srovnání s minulou generací je ta nová o 6 centimetrů delší a 1,5 cm nižší, světlá výška poklesla dokonce o 2,5 cm. Vůz má také nižší koeficient odporu vzduchu, který se podepisuje hlavně na úspornějším provozu. V rámci hybridního režimu má totiž Prius Prime jezdit v průměru za 1,4 l/100 km, což je nejnižší spotřeba na světě u vozu typu PHEV. Všichni ale víme, že více než cokoliv jiného se na ní podílí čachry v rámci norem.
V rámci jízdy čistě na elektřinu plug-in hybrid zvládá zhruba 35 kilometrů, tedy dvojnásobek dojezdu dosluhujícího provedení. V elektrickém režimu pak vůz může jet maximální rychlostí 135 km/h. Podle Toyoty by přitom kombinace baterií o kapacitě 8,8 kWh a 43litrové palivové nádrže měla vystačit na nemalých 965 km, což mimochodem naznačuje reálnou (rozumějte dlouhodobě udržitelnou normovanou) spotřebu paliva. Pokud od oněch 965 km odečteme 35 na elektřinu, jsme u 930 km ujetých na 43 litrů paliva - to znamená 4,6 litru benzinu na 100 km, tomu už věřit lze. Na téma dojezd dodejme už jen to, že baterie lze navíc dobít za jeden a půl hodiny v domácí zásuvce nebo za polovinu času při využití rychlonabíječky.
Uvnitř čeká na čtveřici cestujících 11,6palcový displej multimediálního systému, přičemž navigace je standardem. Stejně jako inteligentní klimatizace používající elektrický kompresor a tepelnou pumpu, jenž umožňují ochlazení či naopak vyhřátí kabiny i při volbě elektrického režimu. Mimo to si můžete dopřát třeba audio systém JBL, bezdrátové dobíjení mobilů či speciální aplikace určené především pro iPhone.
Dále můžeme zmínit systém Safety Sense sdružující aktivní i pasivní bezpečnostní technologie, k mání je také inteligentní parkovací asistent umožňující podélné i příčné automatické parkování. Cena zatím zmíněna nebyla, nízká ale jistě nebude. Už jen kvůli faktu, že Prius Prime je vůbec prvním masově vyráběným vozem na světě, který se pyšní karbonovou zádí. Do showroomů má přitom dorazit na podzim.
























Dobíjecí Prius Prime vypadá alespoň o něco lépe než původní nový Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch