Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota ukázala ikonický Land Cruiser v novém, překvapuje volbou ze dvou světel i motorem pro Evropu
3.8.2023 | Petr Prokopec
Popravdě řečeno jsme nečekali, že další „LC” vůbec dostaneme, i kdyby jen v jeho menším provedení. Nakonec ale bude k mání už od října a zdobit jej mohou klasické kulaté či moderní hranaté lampy. Pod kapotou si našel místo objemný diesel, kdo by to v roce 2023 čekal.
Pro Toyotu je Land Cruiser jedním z jejích nejikoničtějších modelů, ostatně Japonci se mu věnují již od roku 1951, tedy nejdéle ze všech v současném prodeji. Automobilka navíc šestnáct let po příchodu originálu rozhodla, že publiku kromě ortodoxního off-roadu začne nabízet také komfortně orientované provedení. To se ukázalo být šťastným nápadem, neboť prodeje zamířily rychle nahoru. V případě poslední generace J300 tak automobilka dokonce musela pozastavit objednávky, neboť již ty dosavadní v podstatě odpovídají maximální výrobní kapacitě na nějaké čtyři roky dopředu.
Toyota ovšem nenabízí Land Cruiser pouze v off-roadové či komfortní verzi, zákazníci mohou sáhnout i po menším sourozenci, který na některých trzích dostal přídomek Prado. S jeho pátou generací s kódovým označením J250 Japonci přišli nyní a kromě domácího provedení ukázali také evropskou variantu. Té se logicky budeme věnovat především, přičemž začít musíme u motoru. I když se totiž píše rok 2023, Toyota bude v tomto případě po dva roky nabízet jedinou jednotku - 2,8litrový turbodiesel.
S touto volbou rozhodně problém nemáme, ostatně dieselové jednotky padnou SUV jako ulité. Dokážeme si však představit, kterak politici a aktivisté při pohledu na novinku značky prskají, aniž by si uvědomili, že elektrické ústrojí u tohoto druhu aut může snadno vést k mnohem vyšším emisím než to spalovací. Toyota nicméně v roce 2025 hodlá ekologický kredit vozu navýšit, jakkoli dál půjde proti proudu - půjde pořád o ten samý diesel, jen bude spárován se 48voltovým mild-hybridním systémem.
K této chystané novince zatím nemáme podrobnosti, výchozí diesel ale bude produkovat 204 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Automobilka jej pak spojila s osmistupňovým automatem, který je jedinou volbou. Zaměstnána logicky budou všechna čtyři kola, přičemž dle Toyoty by nový Land Cruiser měl zvládnout utáhnout až 3,5tunový přívěs. Zároveň u něj bude možné odpojit přední stabilizátor, což má - stejně jako volič jízdních režimů Multi-Terrain Select - zlepšit jízdní vlastnosti v terénu.
Zajímavé je, že jakkoli v rámci motorového prostoru možnost volby neexistuje, v případě designu je tomu jinak. Toyota se totiž rozhodla, že s novinkou odkáže na kořeny této legendy. V případě světel si tak zákazníci budou moci vybrat mezi moderním hranatým provedením a klasickým kulatým - i v tomto případě ale samozřejmě byly použity LEDky. Podle automobilky tak bude možné zlákat k novince nejen tradiční zákazníky, ale i takové, kteří dosud nakupovali jen u konkurence.
O cenách, výbavě a dalších podrobnostech by se Japonci měli více rozpovídat na podzim, zahájení prodeje evropské verze je totiž naplánováno na říjen. Je možné, že v té chvíli značka potěší i milovníky oněch off-roadových variant. Ve své domovině totiž souběžně s verzí J250 představila také modernizované provedení J70, které se poprvé ukázalo již v roce 1984. Jde přitom o zástupce onoho off-roadového tábora, u kterého je ale v případě světel pochopitelně možná jediná volba, tedy ta kulatá.
Pod kapotu naopak může zamířit dvojice jednotek, přičemž jednou je výše zmíněný diesel, ten však v tomto případě bude spojen se šestistupňovým automatem. Mimo to pak Toyota bude pokračovat i s někdejším 4,5litrovým osmiválcovým turbodieselem, který má na kontě dokonce 205 koní, tedy o jednoho víc. Jeho točivý moment však vrcholí na 430 Nm, tedy o 70 Nm níž. Nejpodstatnější ovšem je, že tato pohonná jednotka je spárována výlučně s manuálem, a to pětistupňovým.

















Nový Land Cruiser J250 měří 4 920 mm na délku, 1 980 mm na šířku, 1 870 mm na výšku a 2 850 mm v případě rozvoru. Zákazníci budou moci volit ze dvou druhů předních světel, za nimi ovšem bude zpočátku trůnit jediná jednotka, a to 2,8litrový turbodiesel. Foto: Toyota
Stejné ústrojí dostane také modernizovaný Land Cruiser J70, který se letos začne prodávat v Japonsku a Austrálii. Zda dorazí také do Evropy, zatím nebylo potvrzeno. Foto: Toyota
Pro Japonce je Land Cruiser stěžejním vozem, věnují se mu již 72 let. U příležitosti novinky proto ukázali všechny dosavadní varianty jednu vedle druhé. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
před 5 hodinamiSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
před 6 hodinamiMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 8 hodinamiNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
před 9 hodinamiBMW začne své vozy osazovat lepší a levnější náhradou karbonových vláken, může změnit svět aut
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.