Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil nový motor jako z jiného světa, má objem, válce a výkon přes 500 koní
25.3.2022 | Petr Prokopec
Automobilky se v poslední době mohou přetrhnout s oznámeními, kdy už se spalovacími jednotkami skončí a mateřský koncern Jeepu není výjimkou. Sám Jeep s nimi ale hotov zjevně není, jeho oficiálně zatím neodhalená novinka je zajímavá.
V současné době bychom pomalu i příchod nového litrového tříválce měli vítat s nadšením, zvláště pokud se jedná o ryze spalovací jednotku. Čistě benzinové a dieselové motory totiž v téměř celém civilizovaném světě považují za zlo, kvůli kterému přestává tráva růst. Že tomu tak není, bylo zmíněno již mnohokrát, stejně jako existuje řada věrohodných studií dokládajících, že osobní automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí jen ve velmi malé míře. Jenže kdo chce psa bít, ten si hůl vždycky najde.
Nakolik politici zdeformovali trh, jsme si řekli už nejednou. Pokud vám přitom během čtení ukápla slza, nedivíme se, dnes ale můžeme tak trochu slavit, neboť z Jeepu se nechtěně dostaly ven informace o novém benzinovém řadovém šestiválci. Pohonná jednotka se totiž nakrátko objevila jako potenciální volba v konfigurátoru nového modelu Grand Wagoneer. Následně pak sice došlo na její vymazání, v té chvíli ale již bylo pozdě. Pár základních informací uniklo, některé pak navíc koncern Stellantis přiznal oficiálně.
Víme tedy, že nový motor dostane označení GME-T6, více znám ale nejspíše bude pod přezdívkou Hurricane. K mání by měl být ve třech specifikacích, z nichž S.O. Neboli Standard Output nabídne nižší výkon. S variantou H.O. (High Output) pak logicky bude spojen vyšší potenciál, což ostatně platí také o hybridním provedení. To by mělo dstat posilu v podobě elektromotoru integrovaného do převodovky 8HP, přičemž nabídnout by měl extra 160 kW výkonu a 450 Nm točivého momentu navíc.
O přesných výkonech ryze spalovacích variant můžeme zatím pouze spekulovat, neboť ani konfigurátor nezmiňoval konkrétní údaj. Provedení H.O. by nicméně mělo nabízet více než 500 koní, a to díky dvojici turbodmychadel. Ve finále tedy není divu, že nejde o základní, nýbrž volitelnou jednotku. Standardně je totiž Grand Wagoneer nabízen s 6,4litrovým osmiválcem, který produkuje „pouze“ 478 koní. Zákazníky přitom snížení objemu i počtu válců a nárůst výkonu vyjde na relativně skromné 2 000 USD (cca 45 tisíc Kč).
Je přitom otázkou, zda s touto volbou bude moci počítat i menší Wagoneer. Nebylo by to však vůbec překvapivé, byť v jeho případě můžeme počítat spíše s variantou S.O. Ta by měla produkovat více než 400 koní, načež rovněž nabídne působivější dynamiku než základní jednotka. Tou je v tomto případě rovněž osmiválec, ovšem 5,7litrový, jenž produkuje 397 koní. Jde nicméně o atmosférický agregát, v rámci točivého momentu tedy bude za novým řadovým šestiválcem zaostávat.
O hybridní verzi se toho pak ví nejméně, jistý je pouze nejvyšší výkon v rámci nabídky. Na detaily si ovšem budeme muset počkat, přičemž Grand Wagoneer Hurricane H.O. by měl debutovat za pár týdnů na autosalonu v New Yorku. Aktuálně tak jen dodáme, že koncern Stellantis u výkonnější varianty počítá s plnícím tlakem 26 psi a 15procentním snížením spotřeby a emisí vůči osmiválci. Slabší motor pak dostane do vínku tlak 22,4 psi, dorazit by nicméně měl až v roce 2024.
Koncern dodává, že spalovací motory budou v jeho nabídce hrát stěžejní roli i v následujících letech, což se neposlouchá špatně. Tato slova však mají spojitost hlavně s americkým trhem, kde má elektrifikace do roku 2030 dosáhnout nanejvýš 50procentního podílu na celkových registracích, a to je jen víra amerického prezidenta, který tou dobou v úřadu určitě nebude. V Evropě ani takovou „velkorysost” nečekejme, značky jako Alfa Romeo, Lancia či DS mají „zezelenat” ještě před koncem dekády.


Jeep se již za pár týdnů oficiálně a detailně pochlubí novým řadovým šestiválcem Hurricane. Foto: Jeep
Pohonnou jednotku jako první z koncernu Stellantis vyfasuje nový Grand Wagoneer. V jeho útrobách přitom bude pracovat výkonnější varianta naladěná na více než 500 koní. Foto: Jeep
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
19.8.2025Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
19.8.2025Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan