Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
14.1.2025 | Petr Prokopec
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr.
Na sklonku loňského prosince Volkswagen v tichosti ukončil výrobu jednoho ze svých ikonických motorů, šestiválce VR6. Něco takového dodnes budí rozpaky, neboť pro řadu Američanů byla tato pohonná jednotka důvodem, proč se rozhodli si koupit velké SUV Atlas. To se prodává i v Číně pod názvem Teramont. A ani ten už nebude moci počítat s šestiválcovým motorem, ostatně pozbude ho i ještě chlup větší SUV Talagon, vůbec největší takový vůz značky.
Tento model je dál výlučně čínskou záležitostí, přičemž na trh přišel v roce 2021. K mání byl od počátku ve verzích 330 TSI, 380 TSI a 530 V6, kdy první dvě dostaly přeplňovaný dvoulitr naladěný na 186 a 220 koní. Poslední zmíněné provedení pak disponovalo 2,5litrovým šestiválcem VR6, jenž produkoval 299 koní. Data, která nyní publikovalo čínské ministerstvo průmyslu a obchodu (MIIT), však ukazují, že po faceliftu dorazí jen zcela nová varianta 450 TSI, tedy znovu verze s dvoulitrovým turbem. Ta v tomto případě nabídne 272 koní.
Protože Číňané nestaví techniku či dynamiku na čelní příčku svých priorit, daná změna asi nepovede k hromadnému vytažení kapesníků. Otázkou je, jak moc se ostatní modifikace projeví na zájmu publika. Odpověď na ni ovšem hned tak nedostaneme, ostatně ještě nějakou chvíli bude třeba vyčkat na oficiální odhalení celého faceliftu. Aktuálně se tedy budeme soustředit na další změny, které jsou především designové a dotýkají se hlavně přídě, která byla upravena k nepoznání.
VW totiž přistoupil k zúžení čelní masky, která se navíc dočkala podsvíceného panelu propojujícího zúžená světla. Zvětšen byl naopak výplet nárazníku, přičemž zákazníci budou moci volit mezi standardním provedením a sportovní variantou R. Ta disponuje nejen agresivnějšími tvary, ale také kontrastně lakovanou černou střechou. Specifická jsou v jejím případě také litá kola, stejně jako zadní nárazník. Menší úpravou prošly i zadní lampy, rovněž propojené lištou. Vůz v každém případě působí díky provedeným modifikacím ještě mohutněji než dosud.
Na odhalení interiéru bude třeba chvíli vyčkat, velkorysý rozvor 2 980 milimetrů však zůstává nezměněn. Délka se pak pohybuje mezi 5 143 a 5 168 mm v závislosti na zvoleném provedení, kromě toho je možné počítat s dvoumetrovou šířkou a 1,8metrovou výškou. Žádný drobek to tedy není ani fakticky, ostatně s většími rozměry už je spojeno pouze MPV Viloran. To se kromě Číny nabízí také ve Vietnamu, přičemž v obou zemích je k dispozici pouze s dvoulitrovým motorem.
Na facelift tohoto modelu dojde záhy, na trhu je totiž dokonce o rok déle než Talagon. Zajímavé pak je, že jakkoliv oba modely sdílí platformu MQB a vůbec většinu techniky, SUV je vyráběno ve spolupráci s FAW, zatímco na MPV se podílí SAIC. Jakkoli ale za ceny startující okolo milionu korun by Talagon i Viloran byly v Evropě neskutečnými bestsellery, pro čínské publikum jsou spíš drahé a tudíž prodejně ne až tak okouzlující.






VW Talagon čeká facelift, který přinese ještě víc mohutnosti a agrese, ovšem výměnou za odchod šestiválcové verze. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: MIIT, Carscoops
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 7 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Tesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 2 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 3 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 5 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 6 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva