Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Upsizing pokračuje, nový Mini Cooper JCW dostane dvoulitr a 230 koní
2.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model bude k mání s upraveným bodykitem a manuální i automatickou převodovkou. Stovku by mohl zvládnout lehce nad 6 sekund.
Třetí generace novodobého britského Mini je již nějaký ten čas v prodeji, přičemž my jsme se mohli posadit za volant nejen v rámci zahraniční prezentace, ale také na domácí půdě. V brzké době tak můžete očekávat podrobný test verze Cooper S, stejně jako se již brzy dočkáte v showroomech i pětidveřového provedení. Tím ovšem expanze značky neskončí.
Mimo relativně standardní modely se chystá rovněž další vrcholná verze John Cooper Works. Ta stejně jako zmiňovaný Cooper S dostane dvoulitrový turbomotor B48, což oproti dosluhujícímu modelu poháněnému přeplňovanou jedna-šestkou představuje upsizing. Tedy krok v dnešní době ne zrovna obvyklý. Jen navýšením objemu však tento posun není omezen, nahoru poletí rovněž výkon.
Zatímco stávající Mini JCW Paceman zásobuje přední kola výkonem 218 koní, chystaná verze osazená dvoulitrem by měla produkovat přibližně 230 koní. Počítat tak můžete s působivou jízdní dynamikou, neboť již standardní Cooper S zvládne sprint na stovku za 6,7 sekundy (s automatickou převodovkou) a rozjede se až na 235 km/h (v kombinaci se šestistupňovým manuálem).
Obě převodovky budou nabízeny také pod kapotou verze JCW, kde je doplní rovněž upravený bodykit a série změn v kabině. Osobně přitom doufáme, že Mini nesáhne po větších než 18palcových kolech, jimiž byl vybaven testovaný Cooper S. Již tato velikost se totiž podepsala na kvalitě jízdy na horších povrchu, cokoliv většího by tak bylo skutečným trýzněním. O tom ale až v samotném testu.
Mini John Cooper Works se prozatím ukázal jen ve formě konceptu, sériová verze však příliš odlišná nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 11 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Michele Pirro s wild card v Misanu 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy 10:00
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
před 4 hodinami - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 5 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 7 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 8 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva