Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU „zakázaný” VW jinde dostal novou extrémní verzi, nemá ji zastavit nic
26.7.2021 | Petr Prokopec
V Evropě už ho chvíli nekoupíte, není to ale tím, že by o něj nebyl zájem. Dále se tedy vyrábí, akorát pro trhy mimo EU. A nejen to, snaží se na nich nabízet stále víc, důkazem budiž Amarok W580X.
První a dosud jedinou generaci Volkswagenu Amarok už u nás ani v jiných zemích EU jako nový vůz koupit nelze, skončil tu už před rokem a půl. Z nabídky jej ovšem nevytlačil nezájem, nýbrž pravidla právě Evropské unie, kterým už nebyl schopen rozumně vyhovět. Německá automobilka tak výrobu svého jediného pick-upu nepověsila na hřebík, montážní linky jsou i nadále v provozu. Jen z nich již sjíždí pouze verze určené zákazníkům značky mimo evropskou sedmadvacítku, kde Brusel dostával osypky už při zmínce o třílitrovém šestiválcovém turbodieselu pod kapotou.
Jedním z takových míst je Austrálie, kde se tamní zastoupení Volkswagenu již dříve spojilo se společností Walkinshaw Automotive Group, pod níž spadala někdejší divize Holden Special Vehicles. Výsledkem této spolupráce pak byla extrémnější verze W580S, jejíž světlá výška vůči standardu narostla o 40 milimetrů. Mimo to dorazila nová 20palcová litá kola, s nimiž nebyly spárovány jen větší pneumatiky, ale také nástavce blatníků. Měnila se však i čelní maska či výfuk.
Nyní VW i Walkinshaw vstupují do téže řeky znovu, jen zachází ještě dále. Odhalena byla další extrémní varianta W580X, která se oproti té předchozí silniční zaměřuje hlavně na terén. Podvozek tak byl ještě více přizvednut, zatímco v rámci kol došlo na volbu 18palcových kousků. S nimi jsou pak spárované off-roadové pneumatiky, i tentokrát tedy muselo dojít na rozšíření podběhů a vytažení blatníků. Vylepšené jsou pak i dvoutubové tlumiče nebo ochrana podvozku.
Německý pick-up se rovněž dočkal specifických bočních prahů, které mají odolat i větším kamenům, stejně jako přední a zadní diferenciál nově disponují větší ochranou proti vodě při brodění. Ze stejného důvodu si pak zákazníci mohou za příplatek pořídit i šnorchl. Světelná rampa je nicméně již součástí standardní výbavy, stejně jako gumové koberečky. Amarok by se tedy neměl ztratit ani v náročnějším terénu, byť je třeba počítat s jistými technickými limity.
Jakkoliv totiž došlo na nemalé úpravy, redukční převodovka nadále chybí. Kromě toho zůstal v továrním naladění i motor, který produkuje 258 koní, respektive 272 při využití funkce overboost. O přenos tohoto výkonu na všechna čtyři kola se pak nadále stará osmistupňová automatická převodovka ZF, pod kapotou se tedy opravdu nepohnul ani šroubek. To ale ve výsledku až tak moc nevadí, vše zmíněné i s 580 Nm točivého momentu by vás mělo dostat z jakýchkoliv problémů, takže zmínkám o nezastavitelnosti tohoto provedení lze docela i věřit.
Můžeme už jen dodat, že Amarok W580X bude k mání jen v omezeném počtu, přičemž s prvními exempláři mohou Australané počítat zkraje příštího roku. Novinka pak bude takovou symbolickou labutí písní první generace, neboť na svět se již pozvolna chystá ta druhá. Na jejím vývoji přitom Volkswagen spolupracoval s Fordem, jehož nový Ranger bude sdílet s německým příbuzným technický základ. Vizuálně však každý vsadí na vlastní styl a nejen to, VW má dorazit i s posledním novým motorem TDI.

Australská divize Volkswagenu chystá nový extrémní Amarok W580X... Foto: Volkswagen
...jenž naváže na předchozí verzi W580S, jenž byla zaměřena spíše na silnici. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB