V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

Rusko je v poslední době hlavně zemí SUV, což vzhledem k tamním podmínkám dává smysl. Vedle nich ale v zemi nízkých teplot a nekvalitních povrchů neskutečně frčí kupé a kabriolety, pro takové BMW Z4 jde dokonce o jeden z největších trhů na světě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

23.11.2021 | Petr Prokopec

V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

/

Foto: BMW

Rusko je v poslední době hlavně zemí SUV, což vzhledem k tamním podmínkám dává smysl. Vedle nich ale v zemi nízkých teplot a nekvalitních povrchů neskutečně frčí kupé a kabriolety, pro takové BMW Z4 jde dokonce o jeden z největších trhů na světě.

Pokud přijde řeč na kupátka a kabriolety, pak je většinou zmiňován sílící pokles zájmu publika. Z toho důvodu řada výrobců tyto obchodní třídy opouští a pokud v nich zůstává, pak často jen díky kompromisům. Ostatně nebýt spolupráce BMW a Toyoty, velmi pravděpodobně bychom se nedočkali nových generací modelů Z4 a Supra. Stejně jako by nepřišla na svět kupátka GT86 a Subaru BRZ. Ovšem i těmto vozům brzy může začít zvonit umíráček - ostatně Subaru již v Evropě zazvonil kvůli regulacím EU.

Rusko je nicméně z dosahu bruselských byrokratů a jakkoliv i tam politici tlačí na kde co, za stále nižšími emisemi se neženou až tak bezhlavě. V důsledku toho má na trhu větší slovo přirozená poptávka, která je letos velmi překvapivá. Že v Rusku letí SUV ještě víc než u nás, ani moc nepřekvapí, současně s tím ale prodeje kupátek a kabrioletů za prvních devět letošních měsíců vzrostly oproti stejnému období loňského roku o podstatných 30 procent. V řeči absolutních čísel pak jde o 4 507 aut, což je v dnešní době v kontextu celosvětového zájmu stále mnoho.

Před tím je třeba smeknout klobouk, neboť mluvíme o zemi, kde je povětšinou chladno a kde povrch cest mimo velká města často tvoří jen ztvrdlá hlína. Zájem o otevřené vozy či takové, které pomalu šourají podvozek po vozovce, je tak vskutku pozoruhodný. Přičemž nejvíce si jej užívá BMW, které celkově prodalo 2 245 kupátek a kabrioletů hlavně díky nové Z4. Ve srovnání s předchozím rokem si tak mnichovská automobilka polepšila o 82 procent a pro Z4 se Rusko stává jedním z vůbec největších světových trhů. Pro srovnání - v tomto ohledu tradičně vládnoucích USA letos Z4 oslovila necelých 1 700 lidí.

Druhá příčka patří Mercedesu, třícípá hvězda však již za konkurencí zaostává. Na kontě má totiž „jen“ 1 506 aut, což navíc představuje 15procentní propad. Němci se ale mohou utěšovat tím, že dvoudveřová třída E je lídrem mezi modely, neboť prodáno jí bylo 1 052 kusů. To je přitom více, než zvládly Porsche a Audi dohromady. První zmíněný výrobce totiž prodal 411 dvoudvířek (+53 %), druhý pak 262 kupé a kabrioletů (+185 %).

Vyjma těchto čtyř značek nicméně již není o čem mluvit, na veškeré ostatní výrobce totiž připadá pouze 53 prodaných aut spadajících do zmíněných segmentů. Jiní ale podobná auta téměř nenabízí a zmíněné množství jen dealeři BMW prodají za pouhých 9 dnů. Rusko se tak pro ně evidentně stalo novou zemí zaslíbenou - zda jde ovšem o trvalý stav, ukáže teprve čas.


V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 1 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 01V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 2 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 02V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 3 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 03
Zájem o kupé a kabriolety BMW je v Rusku až neuvěřitelný, načež si značka může pochvalovat, že ve spolupráci s Toyotou přivedla na trh novou generaci Z4 - v širé Rusi jej prodá více než kdekoli jinde na světě. Foto: BMW

Zdroj: Avtostat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.