V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

Rusko je v poslední době hlavně zemí SUV, což vzhledem k tamním podmínkám dává smysl. Vedle nich ale v zemi nízkých teplot a nekvalitních povrchů neskutečně frčí kupé a kabriolety, pro takové BMW Z4 jde dokonce o jeden z největších trhů na světě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

23.11.2021 | Petr Prokopec

V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi

/

Foto: BMW

Rusko je v poslední době hlavně zemí SUV, což vzhledem k tamním podmínkám dává smysl. Vedle nich ale v zemi nízkých teplot a nekvalitních povrchů neskutečně frčí kupé a kabriolety, pro takové BMW Z4 jde dokonce o jeden z největších trhů na světě.

Pokud přijde řeč na kupátka a kabriolety, pak je většinou zmiňován sílící pokles zájmu publika. Z toho důvodu řada výrobců tyto obchodní třídy opouští a pokud v nich zůstává, pak často jen díky kompromisům. Ostatně nebýt spolupráce BMW a Toyoty, velmi pravděpodobně bychom se nedočkali nových generací modelů Z4 a Supra. Stejně jako by nepřišla na svět kupátka GT86 a Subaru BRZ. Ovšem i těmto vozům brzy může začít zvonit umíráček - ostatně Subaru již v Evropě zazvonil kvůli regulacím EU.

Rusko je nicméně z dosahu bruselských byrokratů a jakkoliv i tam politici tlačí na kde co, za stále nižšími emisemi se neženou až tak bezhlavě. V důsledku toho má na trhu větší slovo přirozená poptávka, která je letos velmi překvapivá. Že v Rusku letí SUV ještě víc než u nás, ani moc nepřekvapí, současně s tím ale prodeje kupátek a kabrioletů za prvních devět letošních měsíců vzrostly oproti stejnému období loňského roku o podstatných 30 procent. V řeči absolutních čísel pak jde o 4 507 aut, což je v dnešní době v kontextu celosvětového zájmu stále mnoho.

Před tím je třeba smeknout klobouk, neboť mluvíme o zemi, kde je povětšinou chladno a kde povrch cest mimo velká města často tvoří jen ztvrdlá hlína. Zájem o otevřené vozy či takové, které pomalu šourají podvozek po vozovce, je tak vskutku pozoruhodný. Přičemž nejvíce si jej užívá BMW, které celkově prodalo 2 245 kupátek a kabrioletů hlavně díky nové Z4. Ve srovnání s předchozím rokem si tak mnichovská automobilka polepšila o 82 procent a pro Z4 se Rusko stává jedním z vůbec největších světových trhů. Pro srovnání - v tomto ohledu tradičně vládnoucích USA letos Z4 oslovila necelých 1 700 lidí.

Druhá příčka patří Mercedesu, třícípá hvězda však již za konkurencí zaostává. Na kontě má totiž „jen“ 1 506 aut, což navíc představuje 15procentní propad. Němci se ale mohou utěšovat tím, že dvoudveřová třída E je lídrem mezi modely, neboť prodáno jí bylo 1 052 kusů. To je přitom více, než zvládly Porsche a Audi dohromady. První zmíněný výrobce totiž prodal 411 dvoudvířek (+53 %), druhý pak 262 kupé a kabrioletů (+185 %).

Vyjma těchto čtyř značek nicméně již není o čem mluvit, na veškeré ostatní výrobce totiž připadá pouze 53 prodaných aut spadajících do zmíněných segmentů. Jiní ale podobná auta téměř nenabízí a zmíněné množství jen dealeři BMW prodají za pouhých 9 dnů. Rusko se tak pro ně evidentně stalo novou zemí zaslíbenou - zda jde ovšem o trvalý stav, ukáže teprve čas.


V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 1 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 01V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 2 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 02V Rusku až nepochopitelně roste zájem o auta, která si vůbec nerozumí s tamním počasím ani silnicemi - 3 - BMW Z4 2019 ilustracni foto 03
Zájem o kupé a kabriolety BMW je v Rusku až neuvěřitelný, načež si značka může pochvalovat, že ve spolupráci s Toyotou přivedla na trh novou generaci Z4 - v širé Rusi jej prodá více než kdekoli jinde na světě. Foto: BMW

Zdroj: Avtostat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše