Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Varsovia je polský pokus o luxusní auto, cestujícím prý nabídne pojízdné lázně
3.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pořádný produkční automobil skutečně polského původu svět zatím nepoznal, snaha to změnil ale Poláky neopouští. Varsovia je další odvážný pokus.
Polsko není zemí, kterou bychom si automaticky spojovali s automobily. Polski Fiat je sice i u nás dobře zavedenou značkou, jenže to byly v jádru pořád Fiaty. Leckdo bude vědět, že u našich severních sousedů vyrábí své vozy značky z jiných zemí, však třeba takový Volkswagen zde nedávno vystavěl novou továrnu, kde bude montovat druhou generaci Crafteru. Jenže to také nejsou skutečně polská auta. A když bychom na nějaká z historie zavzpomínali, současně bychom museli dodat, že velkou díru světa nenadělala.
Je to právě samostatný polský vývoj a výroba aut, které poněkud pokulhávají. V tomto ohledu je nám známá především Arrinera, ta ale dodnes žádný sériově vyráběný silniční model nepředstavila. To ale neznamená, že se o to nepokoušejí jiní. Nově si tak můžeme představit také značku Varsovia Motor Company. Ta je alokována kousek od Varšavy, přičemž momentálně odhalila luxusní „nízkoemisní“ sedan Varsovia Concept. Prozatím si jej můžeme prohlédnout jen na počítačových ilustracích, nicméně značka slibuje brzký debut reálného provedení na jednom z nadcházejících autosalonů. Zda to ovšem bude již Paříž, to není jisté.
Stejně tak je prozatím sporná sériová výroba firemní prvotiny, což přiznává i samotná Varsovia, dle které bude potřeba nadmíru pozitivních reakcí od potenciálních kupců. Pokud pak následně vše půjde podle plánu, vznikne 50 exemplářů, jenž by měly dorazit někdy po roce 2018. Poháněny budou elektrickou energií, jíž má vyrábět spalovací jednotka. Jde tedy o hybrid ve stylu Ampera, spíše elektromobil s prodlouženým dojezdem, který čistě z baterií nezveřejněné kapacity zvládne pokrýt 350 kilometrů. Celkový dojezd pak činí 850 km, zatímco zrychlení na stovku nezabere ani 5 sekund.
Stran pohonného ústrojí chce Varsovia Concept zaujmout designem, který dostalo na starosti studio Kadler a jenž je inspirován erbem města Varšavy. V tom je zachycena mořská panna, kterou ovšem stran ornamentu na kapotě ve čtyřdveřovém sedanu nevidíme. Je ale možné, že oněch 50 zákazníků bude opačného názoru. My se tedy přesuneme do interiéru, jehož zadní prostor byl prý koncipován jako luxusní lázně (sic).
Sedadla jsou tedy tvořena z devíti nezávislých částí, které lze individuálně nastavit, chladit či vyhřívat. Mimo to nechybí ani masážní strojky. Firma navíc dodává, že křesla se automaticky adaptují na vaši velikost a hmotnost. Mimo komfortu přitom cestující mají k dispozici dva rozměrné 19palcové displeje, jenž se vyklápí ze stropu, stejně jako veškeré propriety potřebné k vytvoření mobilní kanceláře.
Zmínit pak ještě můžeme, že sedadlo spolujezdce vpředu chybí kvůli maximalizaci prostoru pro zadní pasažéry. Dále pak Varsovia slibuje nekonečnou individualizaci, jenž spočívá kupříkladu ve spolupráci s designéry a navržení zcela unikátních kol. Vše tedy zní velmi slibně, nicméně zda skutečně k oné sériové výrobě dojde, to je i u tohoto polského nápadu otázkou...













Varsovia Concept byl po stránce designové inspirován mořskou pannou. Jezdit chce na elektřinu, v hledáčku má hlavně cestující vzadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
včeraNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
včeraFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva