Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Varsovia je polský pokus o luxusní auto, cestujícím prý nabídne pojízdné lázně
3.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pořádný produkční automobil skutečně polského původu svět zatím nepoznal, snaha to změnil ale Poláky neopouští. Varsovia je další odvážný pokus.
Polsko není zemí, kterou bychom si automaticky spojovali s automobily. Polski Fiat je sice i u nás dobře zavedenou značkou, jenže to byly v jádru pořád Fiaty. Leckdo bude vědět, že u našich severních sousedů vyrábí své vozy značky z jiných zemí, však třeba takový Volkswagen zde nedávno vystavěl novou továrnu, kde bude montovat druhou generaci Crafteru. Jenže to také nejsou skutečně polská auta. A když bychom na nějaká z historie zavzpomínali, současně bychom museli dodat, že velkou díru světa nenadělala.
Je to právě samostatný polský vývoj a výroba aut, které poněkud pokulhávají. V tomto ohledu je nám známá především Arrinera, ta ale dodnes žádný sériově vyráběný silniční model nepředstavila. To ale neznamená, že se o to nepokoušejí jiní. Nově si tak můžeme představit také značku Varsovia Motor Company. Ta je alokována kousek od Varšavy, přičemž momentálně odhalila luxusní „nízkoemisní“ sedan Varsovia Concept. Prozatím si jej můžeme prohlédnout jen na počítačových ilustracích, nicméně značka slibuje brzký debut reálného provedení na jednom z nadcházejících autosalonů. Zda to ovšem bude již Paříž, to není jisté.
Stejně tak je prozatím sporná sériová výroba firemní prvotiny, což přiznává i samotná Varsovia, dle které bude potřeba nadmíru pozitivních reakcí od potenciálních kupců. Pokud pak následně vše půjde podle plánu, vznikne 50 exemplářů, jenž by měly dorazit někdy po roce 2018. Poháněny budou elektrickou energií, jíž má vyrábět spalovací jednotka. Jde tedy o hybrid ve stylu Ampera, spíše elektromobil s prodlouženým dojezdem, který čistě z baterií nezveřejněné kapacity zvládne pokrýt 350 kilometrů. Celkový dojezd pak činí 850 km, zatímco zrychlení na stovku nezabere ani 5 sekund.
Stran pohonného ústrojí chce Varsovia Concept zaujmout designem, který dostalo na starosti studio Kadler a jenž je inspirován erbem města Varšavy. V tom je zachycena mořská panna, kterou ovšem stran ornamentu na kapotě ve čtyřdveřovém sedanu nevidíme. Je ale možné, že oněch 50 zákazníků bude opačného názoru. My se tedy přesuneme do interiéru, jehož zadní prostor byl prý koncipován jako luxusní lázně (sic).
Sedadla jsou tedy tvořena z devíti nezávislých částí, které lze individuálně nastavit, chladit či vyhřívat. Mimo to nechybí ani masážní strojky. Firma navíc dodává, že křesla se automaticky adaptují na vaši velikost a hmotnost. Mimo komfortu přitom cestující mají k dispozici dva rozměrné 19palcové displeje, jenž se vyklápí ze stropu, stejně jako veškeré propriety potřebné k vytvoření mobilní kanceláře.
Zmínit pak ještě můžeme, že sedadlo spolujezdce vpředu chybí kvůli maximalizaci prostoru pro zadní pasažéry. Dále pak Varsovia slibuje nekonečnou individualizaci, jenž spočívá kupříkladu ve spolupráci s designéry a navržení zcela unikátních kol. Vše tedy zní velmi slibně, nicméně zda skutečně k oné sériové výrobě dojde, to je i u tohoto polského nápadu otázkou...












Varsovia Concept byl po stránce designové inspirován mořskou pannou. Jezdit chce na elektřinu, v hledáčku má hlavně cestující vzadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
