Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volba nejlepších aut roku 2021 skončila překvapením. Elektřina ostrouhala, Škoda bodovala
1.3.2021 | Petr Prokopec
V nejprestižnější anketě o auto roku, navíc s evropskými kořeny, by v této době člověk přirozeně jako vítěze čekal elektromobil. Ale nestalo se. Zvítězil vůz, který se v elektrické verzi vůbec nedělá a VW ID.3 téměř porazila konvenční Škoda.
Kdyby byl svět jako dřív, měli bychom touto dobou již hotový ženevský speciál a netrpělivě bychom vyhlíželi zahájení největšího evropského autosalonu. Nicméně již loni nemohli na výstaviště Palexpo ani návštěvníci, ani novináři, neboť Evropa tou dobou začínala bojovat proti koronaviru. A jelikož jde o běh na delší trať, byl letošní ročník rovnou zrušen. To se nicméně již netýká některých doprovodných aktivit, mezi které patří vyhlášení Evropského auta roku neboli Car Of The Year 2021.
Po loňsku jsme si tak již podruhé střihli digitalizované vyhlášení vítězů, které paradoxně mělo letos více technických problémů než to předchozí, a to přesto, že tentokrát měl štáb více času a mohl se na vše pečlivěji připravit. Rázem díky tomu dostali další zbraně do rukou odpůrci digitalizace, jejich výtky ale dnes hoďme za hlavu. Věnovat se budeme finálové sedmičce, ze které nakonec nečekaně vzešla jako vítěz Toyota Yaris čtvrté generace.
Vítězství japonského hatchbacku je skutečně překvapivé, jakkoliv je třeba dodat, že Yaris anketu již jednou opanoval, a to v roce 2000, kdy dorazila na trh první generace. V té době Toyota pod jeho kapotou ještě nabízela pouze benzinové a dieselové ústrojí, druhé zmíněné však bylo u novinky vypuštěno. Místo toho se ukázal tříválcový hybrid, kromě toho však Japonci přišli i s verzí GR, která disponuje jedna-šestkou, turbodmychadlem a až 272 koňmi.
Novinka však neoslnila porotu pouze pohonnými jednotkami, ale také vzhledem, na kterém se podílí zkrácení celkové délky a nárůst rozvoru. Yaris tak působí dravějším a zároveň i ucelenějším a dospělejším dojmem. K tomu lze připočítat ještě reputaci Toyoty jakožto výrobce kvalitních vozů, a rázem je vysvětleno, kterak Yaris získal 266 bodů. Porazil tak Fiat 500, Cupru Formentor, Volkswagen ID.3, Škodu Octavia, Land Rover Defender a Citroën C4.
Mezi kandidáty tedy byla hned dvojice elektrických aut, od nichž se vítězství čekalo tak nějak automaticky. Ale nedošlo na něj. Naopak velmi dobře se předvedla Škoda Octavia, které k historickému úspěchu chybělo jen pár desítek bodů. Je přitom třeba dodat, že český vůz v několika zemích dokonce v hodnocení obsadil první příčku. Nakonec ale rozhodla přízeň větších zemí, jako je Velká Británie, které pro škodovku hořely méně než pro jiné kandidáty. Kompletní přehled výsledků i galerie věnovaná vítězi následují.
Kompletní pořadí volby Auto roku 2021 (COTY)
1. Toyota Yaris - 266 bodů
2. Fiat 500 - 240 bodů
3. Cupra Formentor - 239 bodů
4. VW ID.3 - 224 bodů
5. Škoda Octavia - 199 bodů
6. Land Rover Defender - 164 bodů
7. Citroën C4 - 143 bodů












Čtvrtá generace Toyoty Yaris se překvapivě stala Evropským autem roku 2021, pořadí na prvních příčkách ale bylo tentokrát těsné. Foto: Toyota
Zdroj: COTY
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
26.11.2025
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
