Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.
Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.
První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.
S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.
Koncept je 3,99 m dlouhý, 1,75 m široký a 1,70 m vysoký. Rozvor náprav je 2,62 m (o 4 cm více než Golf), zajímavý je rozchod 1,50 m. O jeho pohon se stará elektromotor umístěný pod krátkou přídí, jehož výkon je 85 kW a točivý moment 260 Nm. Zrychlení z 0 na 100 trvá 11,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena 140 km/h. Zarážející je údaj o hmotnosti použitých litium-iontových baterií, které mají poskytnout dostatek „šťávy” na ujetí 300 km. Jsou umístěny pod plochou podlahou a váží 1 450 kg. Otázkou je, kolík pak váží celý automobil. Odhadujeme nejméně závratných 2,5 tuny... V případě, že se Volkswagen rozhodne pro výrobu, je možno elektromotor nahradit konvenčními jednotkami o objemu 1,0 - 1,4 l.
Interiér vozu je velmi jednoduchý a zaujme snad jen ovládání audiovizuálního systému prostřednictvím vyjímatelného iPadu.
Vůz se pochopitelně představí dnes v Ženevě a zajistíme pro vás i jeho poněkud živější než studiové fotografie.













Koncept Volkswagenu Bulli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Levný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
před 2 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 4 hodinamiFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
před 5 hodinamiChorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
před 7 hodinamiFerrari zkouší uchlácholit zklamané investory tsunami prý ziskových novinek, rychle představí 20 nových modelů
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva