Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.
Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.
První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.
S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.
Koncept je 3,99 m dlouhý, 1,75 m široký a 1,70 m vysoký. Rozvor náprav je 2,62 m (o 4 cm více než Golf), zajímavý je rozchod 1,50 m. O jeho pohon se stará elektromotor umístěný pod krátkou přídí, jehož výkon je 85 kW a točivý moment 260 Nm. Zrychlení z 0 na 100 trvá 11,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena 140 km/h. Zarážející je údaj o hmotnosti použitých litium-iontových baterií, které mají poskytnout dostatek „šťávy” na ujetí 300 km. Jsou umístěny pod plochou podlahou a váží 1 450 kg. Otázkou je, kolík pak váží celý automobil. Odhadujeme nejméně závratných 2,5 tuny... V případě, že se Volkswagen rozhodne pro výrobu, je možno elektromotor nahradit konvenčními jednotkami o objemu 1,0 - 1,4 l.
Interiér vozu je velmi jednoduchý a zaujme snad jen ovládání audiovizuálního systému prostřednictvím vyjímatelného iPadu.
Vůz se pochopitelně představí dnes v Ženevě a zajistíme pro vás i jeho poněkud živější než studiové fotografie.













Koncept Volkswagenu Bulli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před hodinouHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před hodinouČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
před 2 hodinamiFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
před 4 hodinamiNejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
před 5 hodinamiNejnovější Lamborghini je tak uřvané, až si ho prý lidé spletou se zemětřesením
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 08.15. 15:44 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.14. 16:37 - mattonecz