Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.
Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.
První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.
S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.
Koncept je 3,99 m dlouhý, 1,75 m široký a 1,70 m vysoký. Rozvor náprav je 2,62 m (o 4 cm více než Golf), zajímavý je rozchod 1,50 m. O jeho pohon se stará elektromotor umístěný pod krátkou přídí, jehož výkon je 85 kW a točivý moment 260 Nm. Zrychlení z 0 na 100 trvá 11,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena 140 km/h. Zarážející je údaj o hmotnosti použitých litium-iontových baterií, které mají poskytnout dostatek „šťávy” na ujetí 300 km. Jsou umístěny pod plochou podlahou a váží 1 450 kg. Otázkou je, kolík pak váží celý automobil. Odhadujeme nejméně závratných 2,5 tuny... V případě, že se Volkswagen rozhodne pro výrobu, je možno elektromotor nahradit konvenčními jednotkami o objemu 1,0 - 1,4 l.
Interiér vozu je velmi jednoduchý a zaujme snad jen ovládání audiovizuálního systému prostřednictvím vyjímatelného iPadu.
Vůz se pochopitelně představí dnes v Ženevě a zajistíme pro vás i jeho poněkud živější než studiové fotografie.













Koncept Volkswagenu Bulli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
dnes
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před 6 hodinami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před 7 hodinami
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 9 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 10 hodinami
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 21:20 - mattonecz
- Politický koutek 12.05. 21:04 - Stepan
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
