Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Cross Lavida: kompaktní allroad jde do boje s motorem 1,4 TSI
5.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka vycházející z verze Grand Lavida navýšila světlou výšku o 30 mm, pozměnila vizáž a rozšířila výbavu. K mání ale bude jen za Velkou zdí.
Móda víceméně silničních aut s vizáží off-roadových speciálů nezasáhla pouze Evropu, ale prakticky celý svět. Divit se tak nemůžeme ani čínskému zastoupení koncernu Volkswagen, že uvedlo do prodeje model Cross Lavida. Ten se objevuje prakticky na konci životního cyklu celé modelové řady, neboť k představení sedanu došlo již v roce 2008. Loni ovšem značka přišla s rozsáhlou modernizací, čímž máme jistotu, že alespoň pár let novinka v prodeji vydrží.
Samotný sedan ovšem není skutečným základem pro pseudo-terénní kombík. Tím se stal model Grand Lavida, který Volkswagen představil letos v dubnu. Zatímco ovšem dárcovský vůz lze objednat s celou řadou motorů, pod kapotou novinky najdeme pouze benzinový čtyřválec 1,4 TSI produkující 140 koní. Vybírat ovšem bude možné mezi manuálem a automatem, přičemž základ má stát přibližně 140 000 yuanů (cca 447 tisíc korun).
V rámci výbavy je možné očekávat modifikované nárazníky, boční prahy či přidané ochranné plastové lemy zvenčí a polokožené čalounění, audio systém nebo klimatizaci uvnitř. Po stránce technické a bezpečnostní pak Cross Lavida nabídne šest airbagů, ESP, monitoring tlaku v pneumatikách, tempomat nebo asistent rozjezdu do kopce.
Počítat také můžete se světlou výškou navýšenou o 30 mm, změn se ovšem dočkaly také ostatní rozměry. Tedy s výjimkou rozvoru, který zůstal na identických 2 610 milimetrech. Jinak je ovšem novinka o 13 mm delší (4 467 mm versus 4 454 mm), o 22 mm širší (1 765 mm versus 1 743 mm) a logicky i vyšší (1 490 mm versus 1 465 mm).
Výroba i prodej budou zahájeny ještě letos, mimo hranice země se ovšem Cross Lavida zřejmě nepodívá. A pokud ano, pak rozhodně nezamíří do Evropy, ale spíše do Brazílie či obdobných zemí považovaných za obvykle za „rozvíjející se”.







Nový Volkswagen Cross Lavida vychází ze standardního kombíku. Je však více vzdálen od země a dostal i populární ochranné lemy karoserie
Zdroj: Auto.Blog.rs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
Americké úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
14.8.2025Čínské Ferrari za cenu Škody je takový hit, že se na něj čeká přes rok. Šéf firmy vzkazuje nedočkavcům: Tak si kupte auto jinde
14.8.2025Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14.8.2025Toyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
14.8.2025Autor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
14.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB