Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen e-Golf 2013: elektrický Golf VII je na světě
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tohle je produkční elektromobil vytvořený na základech sedmé generace Volkswagenu Golf. Představí se v Ženevě a prodávat se začne koncem roku.
Nepředpokládáme, že by se Volkswagen nedokázal poučit z problémů Nissanu Leaf, dotace z veřejných prostředků na elektromobily jsou však v některých státech pořád nadmíru lákavě vysoké a pokuty za emise CO2 v EU příliš velké, aby si automobilky mohly dovolit tuto oblast ignorovat. To jsou asi hlavní důvody, proč se koncem letošního roku objeví u prodejců Volkswagenu elektrický Golf VII.
Vůz ponese jméno e-Golf a základní technické parametry máme vzhledem jeho chystané ženevské premiéře k dispozici již nyní. Přední kola nového konkurenta Leafu bude pohánět elektromotor o výkonu 115 koní a nejvyšším točivém momentu 270 newtonmetrů. Tato sestava bude podle výrobce stačit na nejvyšší (limitovanou) rychlost 135 km/h, čas akcelerace na stovku činí 11,8 sekundy.
O napájení wolfsburgského elektromobilu se postará paket lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 26,5 kWh, což podle Volkswagenu bude stačit na akční rádius 175 kilometrů. Pokud ale zvážíme, že se jedná o přibližný ekvivalent jen asi deset litrů benzínu, bude se muset řidič sakra snažit (a raději nesahat na klimatizaci či rádio), aby něco takového skutečně zvládl. Nabíjení z domácí zásuvky má trvat pět hodin, při zvážení výkonu té skutečně obvyklé to ale spíše vychází minimálně na sedm hodin.
Zajímavé přitom je, že při testech této techniky pod kabátem Golfu šesté generace automobilka uváděla identické výkony i kapacitu, dojezd ale poněkud reálnějších 150 km. Ale to jen na okraj, změny v aerodynamice či snížení hmotnosti se o takovou změnu reálné postarat mohly.
Abyste e-Golf rozpoznali v provozu, nebude nutné naslouchat jeho jistě tichému bzučení. Auto dostane přepracovaný nárazník snižující odpor vzduchu a zezadu jej bude možné identifikovat podle pozměněného designu světel. Interiér zůstane také téměř stejný, upraven byl akorát přístrojový panel a v menu multimediálního rozhraní přibyla nová grafika zobrazující momentální dění kolem pohonu.
Řidič bude mít možnost vybrat si jeden ze tří dostupných módů označených Normal, Eco a Range, přičemž první z nich do základního nastavení nezasahuje. Druhý režim vám ukrojí výkon na 95 koní a sníží nejvyšší možnou rychlost na 120 km/h a třetí „Dojezd“ dokonce jen na 95 km/h a odpojí i klimatizační jednotku.
Ačkoli se konstruktérům Volkswagenu podařilo vměstnat akumulátory do středového tunelu a pod zadní sedadla tak, aby co nejméně omezovaly zavazadlový prostor (zmenšil se jen o 35 litrů), řidič bude muset počítat s navýšením hmotnosti ve srovnání s konvenčním Golfem o 250 kg.
Přesné datum spuštění prodeje Volkswagenu e-Golf a jeho cena momentálně známé nejsou, předpokládáme ale, že koncern řekne více už v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.







e-Golf podle očekávání směřuje primárně na trhy EU a do Spojených států
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 3 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva