Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen e-Golf 2013: elektrický Golf VII je na světě
20.2.2013 | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Tohle je produkční elektromobil vytvořený na základech sedmé generace Volkswagenu Golf. Představí se v Ženevě a prodávat se začne koncem roku.
Nepředpokládáme, že by se Volkswagen nedokázal poučit z problémů Nissanu Leaf, dotace z veřejných prostředků na elektromobily jsou však v některých státech pořád nadmíru lákavě vysoké a pokuty za emise CO2 v EU příliš velké, aby si automobilky mohly dovolit tuto oblast ignorovat. To jsou asi hlavní důvody, proč se koncem letošního roku objeví u prodejců Volkswagenu elektrický Golf VII.
Vůz ponese jméno e-Golf a základní technické parametry máme vzhledem jeho chystané ženevské premiéře k dispozici již nyní. Přední kola nového konkurenta Leafu bude pohánět elektromotor o výkonu 115 koní a nejvyšším točivém momentu 270 newtonmetrů. Tato sestava bude podle výrobce stačit na nejvyšší (limitovanou) rychlost 135 km/h, čas akcelerace na stovku činí 11,8 sekundy.
O napájení wolfsburgského elektromobilu se postará paket lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 26,5 kWh, což podle Volkswagenu bude stačit na akční rádius 175 kilometrů. Pokud ale zvážíme, že se jedná o přibližný ekvivalent jen asi deset litrů benzínu, bude se muset řidič sakra snažit (a raději nesahat na klimatizaci či rádio), aby něco takového skutečně zvládl. Nabíjení z domácí zásuvky má trvat pět hodin, při zvážení výkonu té skutečně obvyklé to ale spíše vychází minimálně na sedm hodin.
Zajímavé přitom je, že při testech této techniky pod kabátem Golfu šesté generace automobilka uváděla identické výkony i kapacitu, dojezd ale poněkud reálnějších 150 km. Ale to jen na okraj, změny v aerodynamice či snížení hmotnosti se o takovou změnu reálné postarat mohly.
Abyste e-Golf rozpoznali v provozu, nebude nutné naslouchat jeho jistě tichému bzučení. Auto dostane přepracovaný nárazník snižující odpor vzduchu a zezadu jej bude možné identifikovat podle pozměněného designu světel. Interiér zůstane také téměř stejný, upraven byl akorát přístrojový panel a v menu multimediálního rozhraní přibyla nová grafika zobrazující momentální dění kolem pohonu.
Řidič bude mít možnost vybrat si jeden ze tří dostupných módů označených Normal, Eco a Range, přičemž první z nich do základního nastavení nezasahuje. Druhý režim vám ukrojí výkon na 95 koní a sníží nejvyšší možnou rychlost na 120 km/h a třetí „Dojezd“ dokonce jen na 95 km/h a odpojí i klimatizační jednotku.
Ačkoli se konstruktérům Volkswagenu podařilo vměstnat akumulátory do středového tunelu a pod zadní sedadla tak, aby co nejméně omezovaly zavazadlový prostor (zmenšil se jen o 35 litrů), řidič bude muset počítat s navýšením hmotnosti ve srovnání s konvenčním Golfem o 250 kg.
Přesné datum spuštění prodeje Volkswagenu e-Golf a jeho cena momentálně známé nejsou, předpokládáme ale, že koncern řekne více už v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.







e-Golf podle očekávání směřuje primárně na trhy EU a do Spojených států
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Musk se vydal osobně obhlédnout stavbu nové gigatovárny Tesly, přijel Cybertruckem
před 3 hodinami - Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera - Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021
Nejnovější články
- Přímé srovnání všech generací nejostřejšího kombíku Audi odhalilo překvapivé rozdíly
před hodinou - Musk se vydal osobně obhlédnout stavbu nové gigatovárny Tesly, přijel Cybertruckem
před 3 hodinami - Při nehodě tragicky zemřel jeden z nejlepších techniků historie, vpřed posunul celou generaci aut
před 4 hodinami - Toto je nejsilnější osobní diesel v prodeji. Má 610 koní a 1 340 Nm, nestojí až tak moc
včera - Legendární konstruktér Formule 1 ukázal sbírku svých aut, jinou takovou nikdo nemá
včera - Luxusní německý hotel na kolech i s garáží nemusí být předražené monstrum
včera - Rus za muzeem nafotil, jak smutně končí unikátní prototypy nových aut Lady
včera - Automobilky znovu zavírají další a další továrny, řítí se na ně nový problém
včera - Legendární muzikant ukázal své nové auto, prý to byla láska na první pohled
včera - Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera
Živá témata na fóru
- Petice proti zavedení normy Euro 7 04:07 - Sovovic
- Chlubítko univerzální 23:28 - Stepan
- Přituhuje 20:58 - ctrl_j
- Politický koutek 20:01 - řidičBOB
- Rapid 1.0 TSI - oprava v autorizovaném servise - NÁZOR 19:50 - Ben
- Cyklistické vlákno 13:26 - pavproch
- Onboard videa 13:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 16.4.2021 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16.4.2021 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16.4.2021 - M.Z.