Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Gol Rallye a Track 2013 sází na přitažlivost off-roadového vzhledu
17.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianty nejprodávanějšího jihoamerického vozu přinášejí vyšší světlou výšku, ochranné lemy karoserie, bohatou výbavu i motory spalující etanol.
Jižní Amerika je pro Volkswagen zaslíbenou zemí. Značka zde totiž prodává prakticky vše, co nese logo VW, a to v enormním množství. Takový Gol je dokonce od roku 1987 nejprodávanějším vozem Brazílie a podobný úspěch si od roku 1988 připisuje i v sousední Argentině. Nemůžeme se tak značce divit, že se ze svého základního jihoamerického modelu snaží vytřískat co nejvíce. Proto se ostatně ve třetí generaci neobjevuje pouze třídveřový nebo pětidveřový hatchback, ale také čtyřdveřový sedan a dokonce i dvoudveřový pick-up.
Právě poslední zmiňovaný přírůstek měl a má v Jižní Americe velký úspěch, neboť obdobná stylizace je tamní klientela blízká. Proto se ostatně Volkswagen rozhodl, že stávající portfolio obohatí ještě o dvě verze, které sice dostaly karoserii pětidveřového hatchbacku, nabízejí však některé náležitosti nutné pro jízdu po nekvalitních silnicích - konkrétně vyšší světlou výšku a černé ochranné plasty lemující spodek karoserie.
V tomto směru samozřejmě prim hraje Gol Rallye, který zejména díky výraznému přednímu nárazníku a mlhovkám působí vizuálně i docela agresivně. Jeho světlá výška přitom byla oproti výchozímu hatchbacku zvětšena o 2,8 cm, výkon 104 koní produkovaný 1,6litrovým motorem Flex však nadále směřuje na přední kola. V rámci převodovek je přitom na výběr pětistupňový manuál či automat.
Dle hnacího ústrojí se samozřejmě liší ceny, které v Brazílii činí 45 850, respektive 48 580 realů. Tedy přibližně 450 tisíc či 485 tisíc korun, za což již v základu dostáváte ABS, dva airbagy, posilovač řízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, parkovací senzory, klimatizaci nebo 16palcová litá kola. Za příplatek je pak možné získat ještě kožené čalounění nebo multimediální systém.
Druhá nově představená verze Gol Track tak výraznou vizuální přitažlivost nemá, na druhou stranu ji však můžete pořídit již za 33 060 realů (330 000 Kč). Počítat přitom můžete se světlou výškou zvýšenou o 2,3 cm, 14palcovými ocelovými koly (litá ve stejném rozměru jsou za příplatek) nebo litrovým motorem Flex, který při naplnění nádrže etanolem produkuje 76 koní.
Interiér tohoto modelu se pak oproti Volkswagenu Gol Rallye liší prakticky jen v detailech, jako jsou barvy a vzory čalounění. Standardní výbava ovšem zůstává stejná, mezi příplatky se pak objevují i stylovky typu multifunkčního nože. To zřejmě pro případ, že se vám mimo civilizaci něco na voze porouchá a vy si budete muset zahrát na MacGyvera...

















Volkswagen Gol Rallye přináší populární off-roadový vzhled, který je v Jižní Americe velmi populární. Kromě toho dostal i 1,6litrový motor Flex, bohatou výbavu nebo o 2,8 cm zvýšenou světlou výšku













Verze Gol Track dostala jen litrový motor, je však o poznání levnější
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
