Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen ukázal svůj lék na tříválce. S touto výbavou prý neskončí jako Ford
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Ford Focus můžete mít s jakýmkoli benzinovým motorem, je-li to tříválec. VW takto s novým Golfem skončit nechce, má jiné řešení.
Zřejmě nejvýznamnější premiérou právě končícího měsíce bylo odhalení nové generace Fordu Focus. Myslet si o něm můžete kde co, jednu věc na něm ale nelze kvitovat snad v žádném případě - v nabídce benzinových motorů najdeme výlučně tříválce, které z řady důvodů nemohou být opravdu dobrými motory. A třebaže současná nabídka motorů Focusu není konečnou a v budoucnu má dorazit třeba i verze ST s čtyřválcem, páteří nabídky kompaktního Fordu zůstanou tříválce. Nakonec i sama automobilka očekává, že budou jasně nejprodávanější.
Leckdo to Fordu zazlívá, je ale třeba si uvědomit, proč to Američané dělají. Nový Focus je prvním z řady opravdu významných kompaktů, které budou nabízeny i dlouho po roce 2020, kdy EU najede na ještě přísnější limity emisí resp. spotřeby. Automobilkám to nedává prostor pustit se u masových modelů do jakýchkoli větších eskapád a musí jejich prodeje zakládat na papírově co nejúspornějších motorech. Ford vsadil na tříválce, jediná cesta to ale není.
Příští rok budeme svědky odhalení osmé generace Volkswagenu Golf, který podle šéfa vývoje značky Franka Welsche tento osud rozhodně nečeká. Tříválcové motory budou pod kapotou v nabídce, jediná možnost to ale nebude. Příští Golf totiž čeká elektrifikace ve formě 48voltového elektrického okruhu, který se tak standardně stane tzv. mild hybridem. A právě s pomocí této technologie chce automobilka snížit emise natolik, aby se nemusela vydat jen tříválcovou cestou.
„Elektrifikací konvenčních pohonů dosáhneme další redukce spotřeby a emisí. Zároveň přitom zlepšíme dynamiku a pohodlí,“ uvedl Welsch na motorovém symposiu ve Vídni. A rovnou dodal, že „rozsáhlou elektrifikaci odstartujeme u nejprodávanějšího Volkswagenu všech dob, tedy u Golfu. Náš nově vyvinutý 48voltový mild hybrid, u nějž jsme dosáhli nízké ceny, bude tomuto typu technologie dláždit cestu směrem do mainstreamového segmentu.“
Welsch tím říká, že touto technologií budou postupně osazeny všechny koncernové kompakty, tedy i Škoda Octavia. Automobilky prý počítá s tím, že hybridizace by mohla přinést průměrnou úsporu paliva ve výši 0,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to především skutečností, že spalovací pohonnou jednotku bude možné odpojit při sundání nohy z plynu i při pomalém pohybu v kolonách - tehdy si auto vystačí s elektromotorem. Pohon auta a tedy i napájení veškeré palubní elektroniky zůstane pouze na onom 48voltovém okruhu.
Do něj bude ukládána energie získaná při rekuperačním brzdění. Tu pak bude možné následně využít při akceleraci, kdy bude integrovaný startér/generátor podporovat 1,5litrovou čtyřválcovou jednotku. Už déle propíraná novinka tedy pomůže i akceleraci z nižších rychlostí, kdy elektromotor bude k službám i spalovacím jednotkám.
A kdy tedy máme nový Volkswagen Golf očekávat? Montážní linky se mají rozjet již na konci června 2019, debut lze tak očekávat již v březnu příštího roku v Ženevě, pokud tedy Volkswagen nesáhne po separátní prezentaci. Kdy se auto dostane do prodeje, je otázkou, konec roku 2019 se ale zdá být jistotou. Chytřejší bychom mohli být už letos na podzim v Paříži, kdy by mohl VW ukázat koncept vozu. Je to ale jen spekulace - oficiálně zatím v tomto směru nic potvrzeno nebylo.


Nový VW Golf nakonec skutečně dorazí příští rok, automobilka již nyní poodhalila jeho mild hybridní pohonné ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 2 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 5 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB