Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 | Petr Prokopec
Přijde vám to ujeté? V tom pro změnu nejste sami vy, přesto jde o dokonalý odraz reality. Švédové místo toho, aby se snažili zákazníky přesvědčit o atraktivitě svých elektrických aut, žádají EU o to, aby setrvala u zakazování jakýchkoli alternativ jemu i ostatním.
Volvo nikdy nebylo značkou, pro kterou by se klientela rozhodovala primárně na základě pohonných jednotek. Jistě, Švédové sice nabízeli sportovní deriváty některých svých modelů a po nějaký čas byli dokonce spojováni s osmiválcem od Yamahy. Jenže to bylo podstatné jen pro pár zákazníků, většina z nich měla priority nastavené trochu jinak. Volvo tak bylo spíš alternativou k německé lize tvořené Audi, BMW a Mercedesem, než že by bylo jejich přímým soupeřem.
Před pár lety nicméně Švédové zavětřili příležitost, která by celou branži usadila na stejnou startovací čáru. A protože v té době již spadali pod čínské Geely, v podstatě by i měli výhodu. Zřejmě i proto se začali razantně distancovat od spalovacího pohonu a prosazovat elektromobilitu. Ve své misi už zašli tak daleko, že letos v březnu vyrobili vůbec poslední auto osazené dieselovým motorem. A ještě dřív oznámili, že se spalovacími auty skončí „bez jakýchkoli kdyby a ale” do roku 2030.
Od té doby se ale odehrálo mnohé, a tak už to neplatí, „kdyby a ale” nakonec zvítězila. To ovšem neznamená, že by znovu místo elektrické bible začali svá rozhodnutí konzultovat se zdravým rozumem. Rok 2030 je moc brzy i na ně, ale co takhle 2035? No, to už by klapnout mohl, co?
V tomto kontextu opravdu nezarazí, že se Volvo s desítkami dalších firem podepsalo pod deklaraci, která prosí Evropskou unii, aby určitě nerušila zákaz spalovacích aut od roku 2035, jak informuje Bloomberg. Volvo tak prosí EU, aby i jemu zakázalo prodávat auta, která by zákazníci náhodou mohli ještě chtít. Ani to se firmě nehodí.
„Elektrifikace je tím největším krokem, jaký může naše branže učinit, aby snížila svou uhlíkovou stopu,“ říká i nadále šéf značky Jim Rowan, který též s oblibou mění postoje, jak se to zrovna hodí. Jak to s tím snížením reálně je, automobilka ví, přesto hraje hry s nulovými emisemi, čímž vlastně jen říká, že EU požadovaná 100procentní redukci emisí k roku 2035 je beztak reálně nedosažitelná.
Je to celé jedna velká absurdita, která žádného zákazníka nepřitáhne a řadu jich odradí. Což je nejspíš i důvod, proč se k Volvu žádná další velká automobilka nepřipojila, svůj podpis na onu deklaraci z výrobců aut zanesl už jen Rivian. Ten ale skutečně nemá co ztratit. Mezi 49 dalšími firmami pak najdeme třeba Uber nebo Ikeu.
Máme v kontextu s podobnými iniciativami tendenci vyzývat k bojkotu zúčastněných značek, neboť o nic jiného si to neříká. Do Ikey už po dnešku určitě nevstoupíme, tedy dokud nás nepřestane „vychovávat”, navíc v oboru, kterému ani nemůže rozumět a který mu může být putna. Ale zkusíme to jinak - kašlete na bojkoty, pusťte podobné blázny z hlavy a kupujte u těch, kteří vás nechají žít, starají se o svůj byznys a vaše maximální blaho. Volvo to už dlouho není a dál ničím takovým být nemíní. Hůl rozumného člověka nad touto značkou musela být dávno zlomena, ale pokud jste dosud váhali...



Volvo na tom musí být opravdu hodně špatně, když si do svého vedení nedokázalo dosadit nikoho lepšího než Jima Rowana. I když vlastně je to frajer - raději dál pojede své elektrické evangelium, než aby se začal chovat jako racionálně uvažující obchodník. Foto: Volvo
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před hodinou
Elektrický propadák Fordu třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 3 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 4 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 6 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
