Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60L Inscription: prodloužená verze si zachovala i pětiválec T5
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský sedan vyráběný v Číně je k mání také ve Státech. Se čtyřválcem roztáčí pouze přední nápravu, s pětiválcem obě dvě.
Švédská automobilka skutečně splnila to, co před pár měsíci slíbila. Řeč samozřejmě není o ničem jiném než o dovozu aut z Číny do Ameriky. První vlaštovkou je Volvo S60L, tedy model s prodlouženým rozvorem, který za velkou louží dostal přízvisko Inscription. K mání bude pouze s motorem zvaným T5, přičemž výkon má zamířit na přední či všechna čtyři kola. Je tedy více než jasné, že pohonné jednotky budou ve výsledku dvě.
Důvod je prostý, moderní dvoulitrový čtyřválec Drive-E prozatím není možné spojit se systémem 4x4. Tento agregát tak směřuje výkon 240 koní pouze na přední nápravu, zatímco všechna čtyři kola pro změnu zásobuje přeplňovaný pětiválec. Ten dostal do vínku dokonce 250 koní a až 400 Nm točivého momentu, spřáhnut je však s poněkud archaickým šestistupňovým automatem.
Zatímco pohonné jednotky nejsou za oceánem žádnou novinkou, zmiňovaný prodloužený rozvor již debutující je. Oproti standardu narostl o 80 milimetrů, tím se místo pro nohy cestujících vzadu prodloužilo o 86 mm. Ve výsledku tu podle Volva máme rekordní prostor ve svém segmentu, od čehož lze očekávat nemalý komfort. Ten doplní i rozsáhlá výbava.
Vůz bude k mání ve výbavách Premier a Platinum, což jsou de facto jediné úrovně nabízené u tohoto sedanu za oceánem. První slibuje kupříkladu 19palcová kola, kožené čalounění, dřevěné obložení nebo střešní okno, u druhé je navíc ještě audio systém Harman Kardon, čelní bi-xenony nebo multimediální systém Sensus.
Ceny aktuálně k dispozici nejsou, stejně jako není jisté, zda se prodloužené verze objeví v Evropě (tedy mimo ohlášené Rusko). Dá se však počítat s tím, že pokud se Volvo rozhodne kladně, pak u toho bude pouze dvoulitrový čtyřválec Drive-E a osmistupňová automatická převodovka směřující výkon na přední nápravu.



Volvo S60 Inscription je prvním čínským exportem na severoamerickém trhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 6 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 7 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 9 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 10 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch