Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení modelů řady 60 přijíždí s oturbeným řadovým šestiválcem. Jedinou možnou volbou je automat a pohon 4x4 se spojkou Haldex.
Řadu postupně uvolňovaných videí a informací o nejsportovnějším provedení Volva V60 střídají fotky produkční verze a informace o sériovém provedení. Úpravce nejen závodních vozů Polestar si s downsizingem a novými motory Drive-E ještě hlavu příliš nelámal a vycházel z dosavadního vrcholu T6, který je velmi neobvyklý napříč uloženým řadovým šestiválcem. Ten se objevuje u obou novinek Polestaru - v modelech S60 a kombi V60.
V případě novinek se pod kapotou samozřejmě nachází jen modifikovaná verze té výchozí. Z objemu tří litrů dosáhli konstruktéři 350 koní a 500 Nm, v čemž jim pomohlo všudypřítomné turbodmychadlo. Víme, že vrcholná hodnota výkonu přichází při 5 700 otáčkách a točivý moment vrcholí v rozsahu 2 800-4 750 otáček. Omezovač prý zasahuje, jakmile otáčkoměr ukáže číslici 6 500.
Nestačilo samozřejmě jen přeprogramovat řídicí jednotku. Motor tedy dostal nový mezichladič a nový výfukový systém, jehož práci jste mohli zhodnotit na dříve zveřejněném videu. Zklamáním pro nadšence je zástavba šestistupňové, byť údajně přepracované automatické převodovky, kterou je dle našeho soudu stále stejně nesympatický Geartronic. Že má v Polestaru pádla na volantu jí asi moc nepomůže.
Ale u Volva se kasají tím, že u něho zrychlili proces změny převodů a přidali funkci launch control pro ideální starty. Teď už by tedy nemělo činit problém rozjet „šedesátky“ na stokilometrovnou rychlost z klidu za 4,9 sekundy ani amatérům. Akcelerace z 0 na 200 km/h prý zabírá 17,7 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h pak slušných 4,7 s. Radost však tak jako tak skončí na omezených 250 km/h. Že by si snad u Volva brali na mušku M3 a Audi RS5? Na ty stačit nebude, na očekávanou em-trojku už vůbec. Ale takové 306koňové 335i nebo snad Audi S5 už možná prožene alespoň na rovince.
Zajímavější informací je nový Haldex (zřejmě poslední generace), který má lépe a rychleji zvládat rozdělovat výkon mezi poháněné nápravy Rekalibrace se dotkla dokonce stabilizačního systému, ovšem zda ho půjde deaktivovat zcela, se nám zjistit nepodařilo. Zajímavostí a snad i samozřejmostí jsou výkonnější brzdy na všech kolech.
Polestar taktéž zmiňuje upravené šasi, konkrétně nové tlumiče Ohlins a kola s průměrem 20 palců navlečená do výkonnějších pneumatik. Nevzdory všem zmíněným změnám je tahle V60 údajně jen o 130 kilogramů těžší než výchozí model, avšak 1822 kg je i na pseudosportovní model docela dost.
Ještě jsme pochopitelně nezmínili agresivnější bodykit karoserie. Polestar ho poskládalo z nového předního lízátka nárazníku a zadního spoileru, kterému asistuje v práci difuzor. Okapové roury na místě původních výfuků jsou už jen dotažením celku. Uvnitř se mohou zájemci o ostrá Volva těšit na nový volant a sportovní sedadla, jejichž posláním bude nadále primárně komfort, ale přidají i něco do zatáček - tedy lepší oporu danou výraznějšími bočnicemi.
To nejdůležitější na závěr. Volvo tvrdí, že oba modely - S60 i V60 - hodlají nabízet na všech trzích až na Velkou Británii, kde se holduje jen rychlým kombíkům, tam tedy S60 nedostanou. Lidé z automobilky také povídají něco o každodenní využitelnosti, na kterou při tvorbě kladli důraz. První kusy však minimálně do Anglie dorazí až v létě příštího roku a bylo by divné, kdybychom se u nás v Evropě dočkali dříve.






Verze S/V60 od Polestaru se nám líbí vzhledem, jízdními výkony a chováním však mohou jedině překvapit, mnoho si toho od nich totiž neslibujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 8 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 9 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 11 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
dnes
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
