Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí ze čtyřválce a elektromotoru vydolovat sílu osmiválce. Jen benzin má dodat 300 koní, dvoulitrová spotřeba je ale předem nesmyslná.
Možná jste již měli možnost nahlédnout do testu Volva XC70, který je jakýmsi rozloučením s jednou érou švédské automobilky. Nová odstartuje v závěru příštího roku, kdy bude představena druhá generace velkého SUV XC90. Ta přitom nedorazí pouze s novou platformou SPA a dvoulitrovými čtyřválci, ale rovněž s hybridním pohonným ústrojím. Oproti stávajícímu diesel-elektrickému ústrojí, jež používá Volvo V60 Plug-In Hybrid, však máme očekávat jednu zásadní změnu.
Podle Lexe Kerssemakerse, viceprezidenta pro produktové plánování, bychom se totiž měli dočkat přepřáhnutí na benzin. A to kvůli jedinému prostému důvodu - diesel je totiž palivem adorovaným víceméně jen v Evropě, zatímco benzin zaujme globálně. To ovšem prý nemá znamenat, že by se automobilka nafty jen tak vzdala, jen se k ní hodlá znovu vrátit později.
Co tedy máme zpočátku očekávat? Především dva motory, z nichž ten se spalovací komorou bude zásobovat kola přední, zatímco elektrické koně zamíří dozadu. V rámci výkonu pak dorazí ekvivalent šestiválcových či dokonce osmiválcových pohonných jednotek. Jen samotný benzinový motor má dávat 300 koní, celkem pak soustava nabídne přes 600 Nm, o výkonu zatím Švédové nemluví.
Zajímavá je pak spotřeba. Cílem značky je totiž podle Kerssemakerse nějakých 50 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy ekvivalent dvou litrů paliva, což je na kolos typu XC90 opravdu odvážné tvrzení. Ovšem víceméně nereálné, což ostatně platí také o zmiňovaném Volvu V60 PHEV - to má pro změnu jezdit za 1,9 l/100 km, v obou případech jde bez debat o amperovskou realitu.
Volvo tak očividně hodlá žíznivost svých modelů měřit ve stejných laboratořích jako němečtí konkurenti, to by ale nemělo být překvapením, neboť o papírové emise jde v dnešní době především, ať už je realita jaká chce. Co to bude znamenat pro samotnou jízdu je předčasné předjímat, jistě se jednou dočkáme vlastní osobní zkušenosti.







Nová generace Volva XC90 se částečně odhalila během premiéry koncepčního kupé. Z něj má převzít i výkonné hybridní ústrojí
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 8 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
