Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí ze čtyřválce a elektromotoru vydolovat sílu osmiválce. Jen benzin má dodat 300 koní, dvoulitrová spotřeba je ale předem nesmyslná.
Možná jste již měli možnost nahlédnout do testu Volva XC70, který je jakýmsi rozloučením s jednou érou švédské automobilky. Nová odstartuje v závěru příštího roku, kdy bude představena druhá generace velkého SUV XC90. Ta přitom nedorazí pouze s novou platformou SPA a dvoulitrovými čtyřválci, ale rovněž s hybridním pohonným ústrojím. Oproti stávajícímu diesel-elektrickému ústrojí, jež používá Volvo V60 Plug-In Hybrid, však máme očekávat jednu zásadní změnu.
Podle Lexe Kerssemakerse, viceprezidenta pro produktové plánování, bychom se totiž měli dočkat přepřáhnutí na benzin. A to kvůli jedinému prostému důvodu - diesel je totiž palivem adorovaným víceméně jen v Evropě, zatímco benzin zaujme globálně. To ovšem prý nemá znamenat, že by se automobilka nafty jen tak vzdala, jen se k ní hodlá znovu vrátit později.
Co tedy máme zpočátku očekávat? Především dva motory, z nichž ten se spalovací komorou bude zásobovat kola přední, zatímco elektrické koně zamíří dozadu. V rámci výkonu pak dorazí ekvivalent šestiválcových či dokonce osmiválcových pohonných jednotek. Jen samotný benzinový motor má dávat 300 koní, celkem pak soustava nabídne přes 600 Nm, o výkonu zatím Švédové nemluví.
Zajímavá je pak spotřeba. Cílem značky je totiž podle Kerssemakerse nějakých 50 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy ekvivalent dvou litrů paliva, což je na kolos typu XC90 opravdu odvážné tvrzení. Ovšem víceméně nereálné, což ostatně platí také o zmiňovaném Volvu V60 PHEV - to má pro změnu jezdit za 1,9 l/100 km, v obou případech jde bez debat o amperovskou realitu.
Volvo tak očividně hodlá žíznivost svých modelů měřit ve stejných laboratořích jako němečtí konkurenti, to by ale nemělo být překvapením, neboť o papírové emise jde v dnešní době především, ať už je realita jaká chce. Co to bude znamenat pro samotnou jízdu je předčasné předjímat, jistě se jednou dočkáme vlastní osobní zkušenosti.







Nová generace Volva XC90 se částečně odhalila během premiéry koncepčního kupé. Z něj má převzít i výkonné hybridní ústrojí
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
