Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo zrychlí vývoj nových modelů, na každý mu postačí méně než dva roky
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové postaví celé portfolio na dvě platformy. K tomu přihodí menší počet motorů a převodovek, a tak budou své vozy vylepšovat rychleji než dosud.
Švédská automobilka se v posledních měsících stará o rozruch hlavně v souvislosti s novou generací modelu XC90. Toto SUV je přitom první z řady novinek, jež bude podepírat platforma SPA. Mimo to Volvo ve spolupráci s mateřským gigantem Geely vyvíjí ještě modulární architekturu CMA, která je určena pro příští generaci V40 a jeho deriváty, stejně jako pro malé čínské automobily. Jakmile přitom bude tato modernizace kompletního portfolia dokončena, šlápne Volvo na plyn a rozjede modernizaci takovým způsobem, z jakého by se mu ještě před pár lety zamotala hlava.
Šéf vývoj Peter Mertens uvedl, že do budoucna se vývoj nových modelů zkrátí na pouhých dvacet měsíců, tedy na necelé dva roky. To je rozhodně kvapík, zvláště při pohledu na stávající pořádky. Aktuální provedení modelu V40 totiž bylo ve vývoji více než dvojnásobek plánované doby, a sice rovných 42 měsíců. Za enormního rychlíka pak ostatně nemůžeme považovat ani v úvodu zmíněné XC90, neboť to se na svět klubalo 30 měsíců.
Mertens přitom dodává, že kupříkladu Toyotě či Mazdě zabere vývoj nových automobilů okolo 26 měsíců, a to jsou prý značky, které podle současných trendů nejsou v případě rychlosti považovány za vzor. Je proto logické, že chce Volvo přidat do kroku, jinak ostatně nemá šanci uspět ve světě velkých hráčů. Zmíněné modulární platformy jsou přitom zásadním důvodem, proč lze vůbec o takové redukci uvažovat a navíc ji také uskutečnit.
Mimo to technologický šéf Volva naznačuje, že značka se s příchodem nové generace V40 zcela oprostí od technologií, které vznikly pod nadvládou Fordu nebo které byly od modrého oválu převzaty. Kromě unifikovaných platforem přitom zjednoduší i selekci motorů na tříválce a čtyřválce, v rámci převodovek pak bude k dispozici manuál, osmistupňový a šestistupňový automat či zcela nová sedmistupňová dvouspojková skříň.
V minulosti ovšem Volvo užívalo hned osm pohonných jednotek a více než dvanáct převodovek, což je jeden z důvodů, proč vývoj novinek zabral tak neskutečně dlouho. Z toho důvodu ostatně značka držela své modely na trhu po dlouhých 10 až 12 let bez zásadního technologického přepracování. Kromě kratšího vývoje tedy můžeme očekávat rovněž zkrácení životního cyklu švédských automobilů.

















Volvo V40 a jeho derivát V40 Cross Country se na svět klubaly dlouhých 42 měsíců. Do budoucnost však Švédové slibují zrychlení vývoje
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
