Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholný Urus bude asi hodně kontroverzní věc, Lamborghini si prý na vzhled koupilo licenci od tuningové firmy
26.1.2022 | Petr Prokopec
V posledních letech se od prestižních automobilek dočkáváme stále divočejších, někdy až kýčovitých kreací. Při tomto vývoji tak nakonec ani nepřekvapí zatím nepotvrzená informace, že se Lamborghini při vývoji vrcholného Urusu opřelo o dílo samotných mistrů kýče.
Kreace tuningové společnosti Mansory obvykle moc obdivu nevzbuzují, často zvládnou i zahýbat žaludkem. Jisté nicméně je, že emoce vzbuzují nemalé a nic jako špatná reklama neexistuje. Úpravce může díky tomu těžit ze zájmu publika (ať už jakkoli míněného) a snáze tak oslovovat ty, kteří chtějí opravdu vystoupit z davu. Firma tak se svými divokými kreacemi dekády prosperuje, přesto jsme si nedokázali představit, že by zrovna Mansory mohlo někdy inspirovat samotné automobilky.
Dle našich kolegů z nizozemského Autoblogu ale v případě Lamborghini Urus a jeho nové vrcholné verze mělo dojít právě na to. Italové prý byli projektem Venatus natolik nadšení, že měli od tuningové firmy koupit licenci na použití obdobných vzhledových úprav, které by měly dát za vznik vrcholné verzi Urusu zatím pracovně zvané Sport. Vůz skoro jistě dostane italské jméno, tak to u Italů chodí, ale k tomu se ještě dostaneme.
Lamborghini mělo pochopitelně získat jen licenci na vizuální úpravy. V rámci motorového prostoru tedy tuningové kreace nejspíše zůstanou nepřekonané, neboť automobilka má prý verzi Sport nadělit jen 15 koní navíc. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec jich tedy bude produkovat „pouze“ 665, což dosavadní 3,6sekundové zrychlení a nejvyšší rychlost 306 km/h příliš neovlivní. Byť do hry může vstoupit i redukční dieta, o té se však zdroje zatím nezmiňují.
Mansory přitom pohonnou jednotku řádně našponovalo již v rámci první fáze úprav, kdy zvedlo výkon na 810 koní a točivý moment z 850 na 1 050 Nm. Před koncem loňského roku se nicméně úpravce spojil s další tuningovou firmou MTM, aby laťku pozdvihl ještě výše. S pomocí větších turbodmychadel byl totiž osmiválec naladěn na 1 001 koní a 1 250 Nm. V důsledku toho pak SUV dostalo i zesílenou převodovku, aby vůbec bylo možné takový výkon přenést na silnici.
Více informací aktuálně není k dispozici, okolo Lamborghini Urus ovšem v příštích měsících bude patřičně živo. Italové sériovou výrobu zahájili v únoru roku 2018, načež se blíží čas, aby se pochlubili faceliftem. Kromě toho pracují i na plug-in hybridním provedení. Dá se očekávat, že varianta Sport s tím nějak bude souviset - buď dorazí až s faceliftem, nebo půjde o labutí píseň originálu.
Jak jsme již zmínili, označení Urus Sport se na produkčním voze s největší pravděpodobností neobjeví. Spíše čekejte patřičně šťavnatý italský přídomek typu Super Veloce, Superleggera, Super Trofeo, znáte to. Nejistý je pak ostatně i přesný původce bodykitu, neboť kromě Mansory může jít také o firmu Keyvany. To je ovšem to samé v bledě modrém, společnost založil bývalý zaměstnanec Mansory a stará se o velmi podobné výtvory.







Mansory se úpravám Lamborghini Urus věnuje již delší dobu, přičemž projekt pojmenovalo Venatus. Nyní má obdobné úpravy dostat i tovární vrcholná verze, proto měla značka pro jistotu koupit práva na užití tohoto designu. Foto: Mansory
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva