Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholný Urus bude asi hodně kontroverzní věc, Lamborghini si prý na vzhled koupilo licenci od tuningové firmy
26.1.2022 | Petr Prokopec
V posledních letech se od prestižních automobilek dočkáváme stále divočejších, někdy až kýčovitých kreací. Při tomto vývoji tak nakonec ani nepřekvapí zatím nepotvrzená informace, že se Lamborghini při vývoji vrcholného Urusu opřelo o dílo samotných mistrů kýče.
Kreace tuningové společnosti Mansory obvykle moc obdivu nevzbuzují, často zvládnou i zahýbat žaludkem. Jisté nicméně je, že emoce vzbuzují nemalé a nic jako špatná reklama neexistuje. Úpravce může díky tomu těžit ze zájmu publika (ať už jakkoli míněného) a snáze tak oslovovat ty, kteří chtějí opravdu vystoupit z davu. Firma tak se svými divokými kreacemi dekády prosperuje, přesto jsme si nedokázali představit, že by zrovna Mansory mohlo někdy inspirovat samotné automobilky.
Dle našich kolegů z nizozemského Autoblogu ale v případě Lamborghini Urus a jeho nové vrcholné verze mělo dojít právě na to. Italové prý byli projektem Venatus natolik nadšení, že měli od tuningové firmy koupit licenci na použití obdobných vzhledových úprav, které by měly dát za vznik vrcholné verzi Urusu zatím pracovně zvané Sport. Vůz skoro jistě dostane italské jméno, tak to u Italů chodí, ale k tomu se ještě dostaneme.
Lamborghini mělo pochopitelně získat jen licenci na vizuální úpravy. V rámci motorového prostoru tedy tuningové kreace nejspíše zůstanou nepřekonané, neboť automobilka má prý verzi Sport nadělit jen 15 koní navíc. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec jich tedy bude produkovat „pouze“ 665, což dosavadní 3,6sekundové zrychlení a nejvyšší rychlost 306 km/h příliš neovlivní. Byť do hry může vstoupit i redukční dieta, o té se však zdroje zatím nezmiňují.
Mansory přitom pohonnou jednotku řádně našponovalo již v rámci první fáze úprav, kdy zvedlo výkon na 810 koní a točivý moment z 850 na 1 050 Nm. Před koncem loňského roku se nicméně úpravce spojil s další tuningovou firmou MTM, aby laťku pozdvihl ještě výše. S pomocí větších turbodmychadel byl totiž osmiválec naladěn na 1 001 koní a 1 250 Nm. V důsledku toho pak SUV dostalo i zesílenou převodovku, aby vůbec bylo možné takový výkon přenést na silnici.
Více informací aktuálně není k dispozici, okolo Lamborghini Urus ovšem v příštích měsících bude patřičně živo. Italové sériovou výrobu zahájili v únoru roku 2018, načež se blíží čas, aby se pochlubili faceliftem. Kromě toho pracují i na plug-in hybridním provedení. Dá se očekávat, že varianta Sport s tím nějak bude souviset - buď dorazí až s faceliftem, nebo půjde o labutí píseň originálu.
Jak jsme již zmínili, označení Urus Sport se na produkčním voze s největší pravděpodobností neobjeví. Spíše čekejte patřičně šťavnatý italský přídomek typu Super Veloce, Superleggera, Super Trofeo, znáte to. Nejistý je pak ostatně i přesný původce bodykitu, neboť kromě Mansory může jít také o firmu Keyvany. To je ovšem to samé v bledě modrém, společnost založil bývalý zaměstnanec Mansory a stará se o velmi podobné výtvory.







Mansory se úpravám Lamborghini Urus věnuje již delší dobu, přičemž projekt pojmenovalo Venatus. Nyní má obdobné úpravy dostat i tovární vrcholná verze, proto měla značka pro jistotu koupit práva na užití tohoto designu. Foto: Mansory
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1