Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Všechny nejlepší Mercedesy musí ihned do servisů, dojíždí na své komplikované nápravy
22.1.2021 | Petr Prokopec
Vrchol nabídky třícípé hvězdy byl odjakživa symbolem inovací, s nimi ale přes veškerou snahu vždy přichází riziko technických komplikací. Ty už po pár týdnech postihly všechny dosud vyrobené exempláře nové třídy S.
Mercedes třídy S bývá označován za nejlepší auto světa a jeho novou generaci podobná pověst nemíjí. Automobilka znovu investovala nemalé peníze nejen do jejího vývoje, ale za neskutečných 730 milionů Eur (cca 19,1 mld. Kč) také přepracovala továrnu v Sindelfingenu, kde tento vůz vzniká. Mohlo by se tedy zdát, že z montážních linek budou sjíždět pouze dokonalé exempláře, u kterých majitelé neobjeví jediný zádrhel, nad nímž by se pozastavili, realita je ale jiná. I během honby za dokonalostí může docházet k problémům, což je právě případ vlajkové lodi třícípé hvězdy.
Nové třídy S se týká aktuální svolávací akce. Dle firemního mluvčího se jedná o všech zhruba 1 400 dosud dodaných vozů, které musí do servisů „ihned“. Vůz má problémy se svými komplikovanými nápravami, nikoli však primárně s tou zadní, která vypadá jako rozbitá, i když není, ale s tou přední. Podle automobilky došlo u některých kusů k instalaci špatných táhel řízení, a tak majitelé musí na inspekci, kde bude ověřeno, zda zrovna jejich vůz není tím problematickým. A pokud ano, vše bude opraveno, a to pochopitelně zdarma.
Podle automobilky kvůli tloušťce špatných táhel nemohly být řádně utažené šrouby. To pak v kombinaci s vyšší hmotností vozu a tedy vyšší zátěží na zavěšení může vést k selhání řízení, respektive k jeho rozpojení a tedy logicky k nehodám. Právě proto automobilka v zaslaných dopisech vyzývá majitele, aby s návštěvou servisu neotáleli. Zda jim přitom nabídne nějakou kompenzaci, již nezmiňuje. Stejně jako nebylo uvedeno, jak dlouhou dobu auta u techniků pobudou.
Pro Mercedes je nicméně tato svolávací akce nepříjemná o to více, že souvisí se zmíněnou novou továrnou. Loni v září zástupci značky s hrdostí uváděli, že podnik „nastaví nové standardy v automobilové výrobě“. Zatím to tak nevypadá, a to linky mají na starosti pouze standardní verze „eSka“. Nicméně je třeba pamatovat na to, že ve stejné továrně se zakrátko začne montovat i Maybach, stejně jako elektrické EQS.
Nový Mercedes třídy S používá velmi progresivní zavěšení kol, kdy ta zadní se mohou natáčet více než na kterémkoli předchozím sériovém voze využívajícím takové řešení. Teď musí všechny vyrobené kusy do servisu, ovšem kvůli nápravě přední, která též není tuctová. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Business Insider
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Stačí přidat „rakev” na střechu, aby se dojezd elektrické Škody Enyaq smrskl z mizerného na tragický
17.2.2024 - Tisíce nových Porsche, Bentley a Audi byly zadrženy v USA kvůli používání zakázaného dílu
17.2.2024 - Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 - Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024 - Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323