Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexické KTM se dále odhaluje, použije Micheliny a motor od Fordu
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový supersport připomínající KTM X-Bow se již pilně testuje, karoserii mu zřejmě dodá tvůrce karbonového kabátu pro Aston Martin CC100.
Neuplyne měsíc, aby se na světlo nedostaly informace či počítačové retuše alespoň jednoho zcela nového supersportu. K prototypu se ovšem daná firma většinou nedostane a namísto díry do světa po ní zůstanou dluhy a pár nespokojených zaměstnanců. To ale očividně není případ mexické značky VŪHL Automotive (za zkratkou stojí Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance, tedy vozy s ultra-nízkou hmotností a vysokým výkonem), která se s reálným supersportem zvaným 05 chystá ohromit odbornou i laickou veřejnost již za nějaké čtyři týdny na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Nové snímky přitom konečně naznačují, s čím budeme mít tu čest - při pohledu shora je totiž i přes kamufláž jasně vidět, že se jedná o dvoumístný roadster ve stylu XTM X-Bow. Za absencí čelního skla bychom přitom mohli vidět hlavně testovací účely, v případě okruhového nasazení se ho ale zřejmě VŪHL 05 zbaví kvůli snížení aerodynamického odporu. Dveře by ovšem novinka mít měla v silničním i okruhovém provedení, stávající komponenty totiž zřejmě jen zakrývá černá maskovací plachta.
Zatímco finální vzhled karoserie ale můžeme pouze odhadovat, v několika oblastech máme naprosto jasno. Třeba v případě pneumatik, které bude dodávat Michelin. Hnací ústrojí pro změnu pochází od Fordu, objem, počet válců či výkony ovšem Mexičané ani modrý ovál neuvádějí. Stejně tak není jisté, čím na projektu přispívá kanadská firma Multimatic - mezi její poslední kreace totiž patří unikátní otvírání zavazadelníku i dodávka karbonu pro Aston Martin CC100.
Jelikož ovšem bratři Iker a Guillermo Echeverriaové dodávají, že v Kanadě se má vyrábět karoserie, je příspěvek Multimaticu víceméně jasný. Samotný design má přitom na svědomí společnost Exte, pod kterou jsou rovněž podepsáni bratři zakladatelé, jejich otec se pak postaral o naladění podvozku. Výroba by v Mexiku měla začít ještě letos, na cenu a veškeré detaily si ovšem budeme muset počkat do zmiňovaného Goodwoodu.



Nový mexický supersport začíná nápadně připomínat KTM X-Bow. Jeho karoserii pak zřejmě bude vyrábět dodavatel karbonu pro Aston Martin CC100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 8 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 9 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 11 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
